Gå til innhold

Jeg vil ha kroppen min tilbake!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og gråter. Fikk en flott sønn for 2 uker siden, men barseltiden er ikke hva jeg hadde sett for meg så langt. En ting er lite søvn og barnegråt, men det verste er hvor dårlig form jeg er i. Ble klippet og måtte sy, og nå klarer jeg ikke sitte og alt gjør vondt nedentil. Har forstoppelse selv om jeg har prøvd alt for å unngå det. Alt er et ork... Når går det over? Er så sliten psykisk av å ha det vondt ..

Anonym poster: e1ddf64ca5fee92290affadf5baf00b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære kjære deg. Det er bare to uker siden du gjennomgikk noe av det mest fantastiske og traumatiske man opplever som kvinne. Gi det tid, kroppen heles og ting faller på plass i hodet fortere enn du aner.

God klem til deg :)

Skrevet

Ting vil bli bedre, kroppen din brukte 9 mnd på å lage babyen. Tar selvfølgelig tid før alt blir tilnærmet normalt igjen.

Ps Laxoberal dråper virker kjempegodt på treg mage, bare sjekk at du kan ta dem hvis du ammer.

Klem til deg

Anonym poster: 43c2df62688eb4daea2c8649ee0dc125

Skrevet

Hva i alle dager er det for en kommentar til en nybakt mamma?

Kjære hi, gratulerer med babyen smile.png Det ER tøft i starten, mye tøffere enn man blir forberedt på, men det går over. For meg har det løsnet etter ca. seks uker, det er nesten en magisk grense.

Når det gjelder mageproblemene, har du prøvd Duphalac eller masse svisker?

Lykke til, og prøv å kose deg med babyen når du klarer det. Jeg lover deg at det blir bedre smile.png

Skrevet

Barseltiden er nok ingen dans,på roser. Men kan fortelle deg at DET BLIR BEDRE ;-) Plutselig er formen tilbake og ting blir omtrent normalt igjen! Hilsen ei med totalruptur, halebeinsbrudd og kolikkbaby (som nå er gravid igjen)!

Anonym poster: 854ee028401c4449132e73b6b460bf05

Skrevet

Jeg var sånn de første 6 ukene. Alt var bare dritt. Men så kom jeg meg ovenpå igjen:) fikk rutiner, kroppen grodde. Jeg orket etterhvert og trene.

Det ordner seg. Og det er helt vanlig å få en nedtur etter fødsel, bare pass på at det ikke blir for lenge. Si fra til helsesøster om hvirdan du har det.

Ønsker deg lykke til:)

Klem

Skrevet

Det er ikke rosenrødt for oss alle denne barselstiden; det er vondt mange plasser, nedentil er helt ugjenkjennelig, hormonene herjer vilt, puppene er stappe full av melk og vonde!, magen er borte men fortsatt ikke flat, det er vondt å bæsje etc etc etc.

Husk at 14 dager er ikke lenge selv om det føles sånn, og tenk på at det blir bedre! hver eneste dag heles kroppen din og blir litt og litt bedre og bedre.

Når kvinner blir gravide så er all fokus på graviditeten og fødsel, og ikke tiden etterpå. Den kan for mange være mye værre enn hele svangerskapet og fødselen tilsammen...

Lykke til, det blir bedre, tro meg!:)

Anonym poster: dfc6a3af3a4cddb9c645a55d90d63fd0

Skrevet

Jeg har ingen godt råd og gi deg for jeg har ikke født enda, men jeg sender deg gode tanker, sympati og en varm klem. Kroppen din har vært igjennom en hard prøvelse, og jeg er sikker på at det går over. Forsøk å glede deg over at du har en deilig baby og husk på at hormonene dine kjører berg-og-dalbane om dagen.

Når det gjelder fordøyelsen din kan jeg anbefale Biottas Digest-juice. Den fås på helsekostbutikker og er faktisk veldig god :)

Skrevet

Tørk tårene :) De første ukene/mnd. etter en fødsel kan være tøffe. Stell fint med deg selv. Sov når du kan, spis mye fiber (hjelper på magen) og ta deg et bad/gå til frisøren. Skjem deg bort litt. Det fortjener du etter den fantastiske jobben du har gjort.

Gratulerer med baby! Klem :)

Skrevet

Tusen takk for hyggelige svar. Fornuften sier at det går over (det meste gjør jo det). Men jeg var ikke forberedt på at barseltiden kom til å bli tøffere enn både graviditet og fødsel. Og nå tenker jeg ikke på søvnløse netter, det var jeg klar over. Vil bare skru tiden fremover til plagene er borte og jeg er i form til å kose meg med den lille.

Anonym poster: 7db311f3c7322bb9fc3decbfa6222833

Skrevet

Jeg slet også med å gå og å sitte pga en infeksjon i stingene. Det gikk over etter ca 3 uker, og det var utrolig deilig å kunne bevege seg igjen.

Når stingene har grodd og smertene er vekke, og du kommer deg ut i frisk luft på trilletur med den herlige babyen din, så skal du se at det løsner:)

Det blir bedre kjære deg :)

Skrevet

Vær obs på at hvis du har problemer med å sitte kan det være betennelse i mellomkjøttet(der du sydde).

Sjekk deg selv med et speil og se om du er unormalt hoven/tyter ut betennelse. :)

Anonym poster: 174f870741d23a4b4f02f2a53e0c0912

Skrevet

Gi deg selv litt tid :-) nå er kroppen full av hormoner, tårene triller lett, kroppen er rar og vond og alt er kanskje ikke helt som man trodde. Men det blir bedre! Underlivet blir om ikke normalt, så nesten :-)

Len deg tilbake og prøv å nyt den tiden babyen er liten :-) tenker ting er bedre om bare noen få uker :-)

Ps: ring legen om forstoppelsen! Da kan du få noe som hjelper og du slipper å gå og ha vondt :-)

Skrevet

Mine tanker går til deg, en vanskelig tid de første ukene. Jeg fikk vel nærmest sjokk, trodde fødselen var det værste, men opplevde ukene etter som mye verre.. Jeg ble også klippet og sydd, og noe som var min redning var grønnsåpevann, brukte det nedentil hele tiden, badet i det og brukte det i dusjen. Men du blir bedre i formen, etter 6 uker hadde jeg nesten ingen plager lenger. Kos deg masse med lillegutt, du vil merke stor bedring nå i tiden fremover.

Anonym poster: cfc00077f85781ffe5f89e1f91cfbad5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...