La vita è bella <3 Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Jeg er veldig inspirert nå, men trenger oppskrifter! Helgemat og hverdagsmat! I morgen skal jeg lage pizza med hjemmelaget fyll og jeg skal prøve å bytte ut noe av kjøttdeigen med bønner. Kanskje får jeg sneket inn litt spinat også??
smurfis Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Pizza med bønner hmmmmmm, jeg vet ikke helt om det ville ha fungert her i huset:) Fahitas med bønner er godt da! Hva om du dropper kjøttdeigen, bruker kyllingfilet og hiver et par never pinjekjerner over, også blander du litt basilikum i spinaten din?Og har litt fetasnack over også?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Så lenge du godtar litt ting som kjøttdeig og boksetomater og sånt så har jeg en oppskrift som jeg synes er kjempegod. En slags gryterett. Stek 400g kjøttdeig/karbonadedeig sammen med 1 hakket løk og 2-3 fedd finhakket hvitløk. Når kjøttdeigen er brunet tilsetter du en grovhakket grønn paprika og skivet sopp (så mye som du liker) og steker litt til. Hell over ca 3/4 kopp med buljong, 1 boks hakkede tomater og la det hele koke i ca 5-10 minutter. Tilsett 1/2 kopp rødvin og la det koke i 10 min til. Smak til med chiliflak, pepper, salt og evt litt grillkrydder og dryss persille over. Jeg serverer chibatta stekt med hvitløkssmør og smeltet fersk mozerellaost og gresk salat til dette. Er fantastisk godt! Anonym poster: eeb8bcf24a28c2ce6b450a391ba11e90
La vita è bella <3 Skrevet 11. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2013 Høres flott ut. Jeg har hørt man kan blande ut bønner i kjøttdeig til taco og pizza, altså kamuflere den.. Hehe, hadde aldri fungert med hele bønner på pizzaen! Takk for gode forslag!
fikas Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Fiskekaker! Oh my! Det var noe annet enn kjøpekaker, det! enkelt også - lag mange av gangen og frys til senere. Fiskegrateng er også enkelt og forholdsvis raskt laget (tar like lang tid som kjøpegratengen - men litt mer arbeid da ) Har dessverre ingen oppskrifter - jeg pleier å Google det jeg skal lage og bruke litt herfra og litt derfra slik at jeg får noe for vår smak
La vita è bella <3 Skrevet 11. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2013 Fiskegrateng er jeg god på! Fiskekaker er jeg mer skeptisk til å lage selv...
fikas Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Fiskegrateng er jeg god på! Fiskekaker er jeg mer skeptisk til å lage selv... Det var jeg også! Men så tok jeg frem kjøttkverna til kenwooden, sendte gubben på fiskeshopping og brette opp ermene 50/50 lyr og sei tror jeg vi laget av. Hadde i vårløk hakket i småbiter, litt potetmel og fløte som væske. Det ble gørrbra og til og med gubbelars syns det var bra! Han som er som fireåringen når det gjelder fisk 'jeg liker ikke'
fikas Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Og hamburger - hvorfor kjøpe ute når det er så sinnsykt godt å lage hjemme? Her er der mange burgeroppskrifter til inspirasjon http://forum.fitnessbloggen.no/threads/kjetils-bøse-burgerlaboratorium™.6298/ Jeg er glad i junk - og hjemmelaget junk er jo utrolig mye bedre enn kjøpejunk! Fish'n chips, kylling nuggets, kebab, biffsnadder.. Hehe
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Superenkel kjøttsuppe: Ha vann i en kjele og tilsett buljong, en frossen lapskausblanding (grønnsaker), andre grønnsaker som du liker feks kålrot, løk, sellerirot el, og kjøtt/pølser. Smak til med salt og pepper. Variant av gulasjsuppe: Ha vann i en kjele og tilsett buljong, hermetiske tomater, løk, paprika, gulrot, evt andre grønnsaker du liker, byggryn og kylling. Smak til med paprikakrydder, salt og pepper Anonym poster: 016ea37495c8d41812a575364d77d713
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 Superenkel kjøttsuppe: Ha vann i en kjele og tilsett buljong, en frossen lapskausblanding (grønnsaker), andre grønnsaker som du liker feks kålrot, løk, sellerirot el, og kjøtt/pølser. Smak til med salt og pepper. Variant av gulasjsuppe: Ha vann i en kjele og tilsett buljong, hermetiske tomater, løk, paprika, gulrot, evt andre grønnsaker du liker, byggryn og kylling. Smak til med paprikakrydder, salt og pepper Anonym poster: 016ea37495c8d41812a575364d77d713
fikas Skrevet 11. april 2013 #11 Skrevet 11. april 2013 Tomatsaus som kan brukes i pastaretter, på pizzaen, i lasagne osv. Blir aldri lik fra gang til gang, men alltid god Rasp gulrøtter, løk, hvitløk og hakk opp litt chili (har jeg andre grønnsaker el lignende som kan kastes oppi så gjør jeg det) Fres dette gyllent i smør. Hell over hakka tomater. Kok til det smaker godt, en liten dæsj sukker er bra. ferske urter kan tilsettes rett før servering. Jeg pleier å kjøre gjennom med stavmikseren så de sære i familien slipper å reagere på klumper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå