Gå til innhold

Antrekk i konfirmasjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i konfirmasjon i mai. Jeg har tre gutter, 13, 8 og 2 år. Hva er riktig antrekk; mørk dress eller bare mørk bukse og skjorte? Slips? Jeg tenker dress og slips, men det er kanskje litt "stivt" idag? Selv kommer jeg til å ha bunad og sambo dress. Han er også fadder til konfirmanten.

 

Anonym poster: 07abdba879fac623df04c524b3c0ec54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dress med slips til alle gutta.

 

Anonym poster: a239d2aa4ee2434aeecab7bb7c8d49e2

Skrevet

Jeg tenker at små gutter godt ksn ha bukse og skjorte, men det aller hyggeligste og stiligste er dress til alle mann. Men det er jo ikke alltid en har det til småtrollene sine...

 

Anonym poster: dabadb5b94e5e988dd85524fa8735565

Skrevet

Dress, absolutt.Til en konfirmasjon bør man pynte seg. Minstemann kan gjerne gå i skjorte og penbukse.

Skrevet

Jeg hadde valgt dress til eldste og penbukse (ordentlig penbukse ikke svart jeans el) med skjorte og slips til yngste, til mellomste er jeg litt usikker på hva jeg hadde valgt, men mulig penbukse med skjorte og slips til han også.

 

Anonym poster: f4aaf25e5ec07a1e53f2baf03a73a6f8

Skrevet

Synes ikke konfirmasjon er en anledning der dress og slips er for stivt! Synes faktisk det er en anledning der man virkelig bør pynte seg. Når skal man bruke dress og slips om ikke i konfirmasjon? Er det bare bryllup som er "anledning bra nok" for dress og slips?

 

Ellers er jeg enig med anonym 5, men synes også du skal se hva du har. Går jo også an å tenke på at det er 17.mai snart, så om du kjøper noe nytt, kan du kjøpe noe som også kan brukes den dagen.

 

Anonym poster: 652cb0d993f064a2ed3db5aa3c977dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...