Gå til innhold

Hva har du i hjemmelaget potetmos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg moser kokt potet, har i smør, salt og pepper. Synes ikke den er spes god.

Anonym poster: e890f47b6de7a0c11bd968db9bbc06c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme som deg, men med litt melk og vårløk. Yummi :D

Gjest Julia1984
Skrevet

Moser potet, har oppi phil.ost, salt, pepper og litt muskat.

Så i ildfast form og steker den i ovn. Blir luftig og nyyyydelig

Skrevet

Jeg moser kokt potet, har i smør, salt og pepper. Synes ikke den er spes god.

Anonym poster: e890f47b6de7a0c11bd968db9bbc06c0

Samme som deg, samt litt fløte og hvitløk, innimellom gul løk også.

Anonym poster: 7c8b3a0369bde52816094811bd59bd31

Skrevet

Koker skrelte poteter i litt buljong, har i salt, pepper, purre og en dæsj med fløte.

Anonym poster: 234da82f92626fb27cab1acb3a485a31

Skrevet

Koker og moser potet. Har i smør, melk, salt, pepper og rømme.

Skrevet

Moser kokt potet med bakt hvitløk, smør, salt, pepper, persille og rømme. Farlig god, jeg kan spise en kjele alene :D

Skrevet

Moser potet, har oppi smør, melk, litt salt, litt hvit pepper, finhakket hvitløk (ganske mye) og ofte revet jarlsberg.

Anonym poster: dc14b13387819b9ac9c20d1c144efe58

Skrevet (endret)

Om potetmosen ikke er god, så bør du bruke et annet slags poteter. Jeg pleier å lage av Kers pink eller pimpernell, mandelpotet til fint. Deler dem i biter, koker dem, damper dem godt, har i en klatt smør, litt salt og pepper, og så sper jeg med kald lettmelk, ganske mye, mens jeg har håndmikseren på det laveste. Da blir mosen lett, luftig og god. Om det passer sånn så har jeg i grassløk, eller hvitløk, noen ganger litt ost.

Viktig: ikke ha salt i kokevannet. Da blir potetmosen seig.

Endret av "Himmel og hav"
Skrevet

Ha litt H-melk el fløte oppi så blir smaken mildere og rundere.

Anonym poster: 7e69ff016af090231e54fa9b9c8f9efa

Gjest sussie77
Skrevet

Moser poteter har oppi smør, salt, pepper,melk eller fløte og noen ganger hvitløk.

Skrevet

Moser kokt potet med bakt hvitløk, smør, salt, pepper, persille og rømme. Farlig god, jeg kan spise en kjele alene :D

Mmmmmm :-)

Skrevet

Deler potetene i båter, koker godt. Moser. Har i fløte, salt, pepper og smør. Jeg synes den får en skikkelig god smak om den får trekke litt, kan godt småboble litt, men ikke koke skikkelig.

Skrevet

Har en del melk i også og litt muskatnøtt i tillegg til det som du har. Som en annen nevner så har potettypen litt å si. Er veldig glad i Amadine (?) sine poteter. Bare smør i må jo bli veldig tørt?

Skrevet

I tillegg til at jeg synes du bør ha noe mer melkeprodukt i, jeg har ganske mye melk, kan du også ha andre moste grønnsaker i. F.eks. blomkål, brokkoli og løk. Og litt ekstra smak som hvitløk, muskat...

Anonym poster: ed11655e4afd0fc8bc8f534681d667e6

Skrevet

Most potet med en bit sellerirot, melk og masse! smør:)

Anonym poster: d5bb75d2bf2c9be9583011e5eb5fc10a

Skrevet

Bruker alltid mandelpoteter til stappe. Har oppi smør og H-melk, salt, pepper og purre. Skal den gratineres i ovn bruker jeg også ett par egg så den blir ekstra fyldig :)

Skrevet

Koker masse poteter, moser dem og har i masse smør, fløte, salt, pepper, gressløk og litt muskatnøtt :)

Skrevet

Koker potet og sellerirot, moser, har i melk eller matfløte og smør + salt og pepper. Veldig god!

Skrevet

Rømme, kremfløte, hvitløk, smør, salt og pepper. Himmelsk god (og en kaloribombe).

Anonym poster: 750c552e9dedad73c76c3c1ff9dc08c3

Skrevet

Moset potet, egg, melk, salt og pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...