Gå til innhold

Hjernen min skrumper inn av ex.phil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stoffet er så ukonkret, så svevende og jeg tolker aldri ting riktig. Gi meg styrke til å bestå dette rare faget!!?

Anonym poster: c35876217bfdf411b2584fbe86e5292a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AMEN!

Eller, noe av det synes jeg er bra. Jeg liker for eksempel vitenskapsfilosofien, og synes Kuhn sin ide om paradigmer er et morsomt konsept.

Og interessant med Thomas Aquinas og Augustin, og se hvordan de så på ny-platonismen og Aristoteles - dvs hvordan dette faktisk har hatt innvirkning på historieutviklingen.

Men å prøve og følge gamle grekere sitt resonnement om sann kunnskap, moral, og alle de der svevende greiene - himmel, jeg er glad jeg går noe naturvitenskapelig og rimelig konkret.

Foretrekker filosofien min sammen med ei flaske vin :P

Skrevet

Ja! Akkurat den beskrivelsen! Det faget er grusomt. Kom deg gjennom det :-P så er du ferdig!

Skrevet

Når jeg klarte det, så klarer alle det! Er desverre ikke stort annet du kan gjøre enn å lese, og med nok innsats skal du se at det blir til å gå. Skal sende deg litt motivasjon, dette klarer du :) masse lykke til, snart er du ferdig med det!

Skrevet

Jeg sier ogsså: Hvis jeg klarer det, så klarer alle det. jeg leste i en dag. Kjøpte et oppsummeringshefte. Og dette faget interesserer meg midt i anus. jeg tok det på Uio sist semester med flervalgsprøve. fikk 20 av 25 riktig og d på semesteroppgaven.

Anonym poster: b90539733d09836fa69535e45be51303

Skrevet

Flervalgsprøve? Oh lucky u. Her var det 8 oppgaver der man skulle forklare, gjøre rede for og sammenligne. Dør litt bare av å tenke på det

Skrevet

flervalgsprøve og 8800 ords semesteroppgave i ikke selvvaøgt tema... helt døden.

Skrevet

Men da får man skrive hjemme? Skulle nok gått bra. Her var 6-timers skriftlig skoleeksamen

Skrevet

ja.. man er også da pliktig oppmøte til seminar-undervising en gang i uka... jeg må si jeg grua meg mer til den flervalgsprøven enn alle andre eksamner. enda den avr over på 20 min hehe :-)

Skrevet

Synes ex. phil var utrolig spennende, vi hadde 5 timers skoleeksamen med drøfting. Ble blant de 4 beste av ca. 400 elever. Mitt tips er å skrive korte notater om hvert tema, svare på spørsmålene i bøkene og ellers undre seg underveis :).

Anonym poster: 77d3f7c557371e2ef12bfb7c520336dd

Skrevet

Nettstudium ved UiTromsø eller Høyskolen i Volda er tingen.

I Tromsø er det en semesteroppgave og en hjemmeeksamen, koster bare semesteravgiften (og den får du refundert iallefall deler av hvis du studerer på et annet universitet/annen høyskole i tillegg), i Volda er det 3 småoppgaver og en hjemmeeksamen (koster 2500).

Ikke noe pugg, bare skriving. Digg! (...for meg som er veldig mye bedre på å skrive svada når jeg har bøkene foran meg ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...