Gå til innhold

inspirert av hun som vil ha barn, men ikke med mannen sin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en herlig samboer. Snill, trygg, omgjengelig, omtenksom osv. Jeg er nå gravid med vårt første barn sammen.. jeg har et fra før med en annen mann..

jeg må si jeg føler meg litt truffet av innlegget hennes. Samboeren min har flere trekk jeg håper barnet ikke arver.

Jeg håper barnet slipper det røde håret og den bleke huden, som alltid er solbrent.

Jeg håper barnet slipper den hårete ryggen,skuldrene,armene,magen osv.

Jeg håper barnet slipper hans dysleksi.

Jeg håper barnet slipper hans psoriasis.

Jeg håper barnet slipper hans dårlige rygg.

Jeg håper barnet slipper hans lite pene hake.

Jeg håper barnet slipper hans blyghet..

osv osv..

gjør det meg til en fæl person?

Selv så håper jeg også at barnet slipper å arve mitt temperament, min lave høyde, min brede kroppsbygning, osv osv..

Anonym poster: d27ed1148af5a9903ffebddd4424a274

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor håper du det? For at mannen din umulig kan ha det bra? Eller mener du han ikke er god nok? Ser ikke problemet jeg!

Anonym poster: ce08c9695d74458578240452bd3fcc8b

Skrevet

Hahaha. På de tingene du kommer med der, så forstår jeg deg veldig godt!

Anonym poster: 5e0c59e5e06fd712708618fd236eb22a

Skrevet

hvilkene sider hos deg håper du han ikke får da? eller er du feilfri?

Anonym poster: 24d3f79bf2111236c51c2e1ba6d9b915

Skrevet

Jeg har også ting jeg ønsket at barnet mitt ikke skal ha fra far, og fra meg. Men jeg elsker jo far fordet. Og jeg elsker barnet akkruat som det er. Men jeg håper selvsagt hun får det beste av det beste, hvem gjør vel ikke det? Hadde aldri valgt en annen pappa til barnet mitt likevel, ikke annen biologisk mamma heller for den saks skyld.

Anonym poster: d0f7ee6b8fec19191fe4015e97f1a250

Skrevet

Hvorfor er det så mange som håper at barnet deres ikke får rødt hår? Selv synes jeg det er nydelig, men blir litt trist og forundret av å lese at så mange skriver om det som om det var en sykdom eller skavank.

Anonym poster: e4e7eafb87c8f62c26f8057ac604fc22

Skrevet

Tror det er pga mennesker med rødt hår ofte er ganske hvite i huden, og ikke tåler så mye sol, og det er jo faktisk ikke så mange "pene" mennesker med rødt hår og hvit hud. Jo barna er søte med det når de er liten, men det er ett fåtall som fortsatt er det når de blir større. Dessverre.

Skrevet

Vet du, etter den diskusjonen som har vært her om hun andre så har jeg tenkt litt. Det er jo slik at man MÅ synes barnet sitt er verdens peneste, mest sjarmerende, flinkest i alt osv osv. Hvis man ikke synes det så er man jo en dårlig forelder (!). Men kanskje man skal tenke på det litt annerledes. Det burde jo kunne gå an å synes at barnet ikke er perfekt på alle måter. For det er det jo ingen som er! Det er rett og slett urealistisk. Men vi tar det barnet vi får, med alle de feil og mangler det har, og elsker det like høyt allikevel. Og når vi vet at det uansett kommer fra våre egne gener så er det jo nesten litt romantisk. Både far og datter må stå i dysleksien sammen, og ryggplagene etter mormor har vi begge to. Slik er det bare, ingen kan være perfekt. Våre gener, vårt miljø, vår lille familie.

Anonym poster: d0f7ee6b8fec19191fe4015e97f1a250

Skrevet

Tror det er pga mennesker med rødt hår ofte er ganske hvite i huden, og ikke tåler så mye sol, og det er jo faktisk ikke så mange "pene" mennesker med rødt hår og hvit hud. Jo barna er søte med det når de er liten, men det er ett fåtall som fortsatt er det når de blir større. Dessverre.

For alle de pene er jo som sagt blonde og brunetter eller eventuelt svarthåret når de bli voksne. Ingen der er mindre pene..

Anonym poster: 24d3f79bf2111236c51c2e1ba6d9b915

Skrevet

Vi har også ting eller trekk ved oss selv (jeg og mannen) vi håper barna slipper å arve, men det går ikke på utseende for der har vi ikke noen grove skavanker. Men mer personlighet. Jeg er for impulsiv, mannen for disiplinert, kombinasjonen fungerer fint sammen, og vi håper barna blir en god miks. Men hver for seg har det sine negative sider. Helsemessig hadde jeg håpet at barna ikke arvet tendens til å ofte få ørebetennelse ved forkjølelse, skeive tenner vil vi helst slippe, nærsynhet, fett hår, lidenskap for sjokolade osv. Alle vil det beste for barna sine, det gjør en ikke til en fæl person.

Skrevet

Hva i alle dager er stygt med rødt hår og blek hud? Sjeldent og vakkert! Og de er UTROLIG mange nydelige voksne rødhårede, skjønner ikke hvor dere tar det fra.

Anonym poster: d12fdade52fef86a99322003300e0a81

Skrevet

Klart det.

Kvinner som Gillian Anderson, Kate Winslet, Mena Suvari, Julianne Moore, Nicole Kidman, Lily Cole, Emma Stone, Evan Rachel Wood og Christina Hendricks er jo viden kjent for å være mindre pene...

Fra spøk til alvor. Rødt hår og blek hud er vakkert, og å behandle dette som skavanker er jo helt forferdelig. Forstår ikke denne trangen til å snakke nedsettende om det. Hadde noen snakket om brune øyne og brun hud på samme måte hadde det nok blitt ramaskrik.

Skrevet (endret)

Av alle overfladiske ... Nå kjenner jeg at jeg blir provosert!

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilken hårfarge Nurket får eller hvem sin hake han arver.

Så lenge barnet har armer og ben på plass, ikke fødes med ryggmargsbrokk, åpen gane, CP, ADHD, OCD, ODD, ASD, dysleksi, nedsatt syn/hørsel, dyskalkuli/akalkuli, nonverbale lærevansket eller noen form for kromosomavvik vil jeg være strålende fornøyd.

Gjennom jobben min er jeg i kontakt med foreldre til barn med ulike former for funksjonsnedsettelser - jeg kan med sikkerhet si at de gir en god dag i barnets hårfarge.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Klart det.

Kvinner som Gillian Anderson, Kate Winslet, Mena Suvari, Julianne Moore, Nicole Kidman, Lily Cole, Emma Stone, Evan Rachel Wood og Christina Hendricks er jo viden kjent for å være mindre pene...

Fra spøk til alvor. Rødt hår og blek hud er vakkert, og å behandle dette som skavanker er jo helt forferdelig. Forstår ikke denne trangen til å snakke nedsettende om det. Hadde noen snakket om brune øyne og brun hud på samme måte hadde det nok blitt ramaskrik.

jeg sier ikke at alle er mindre pene, men jeg har fremdeles til gode å se mange pene med helt hvit hud og rødt hår. Men detter er jo min mening da. Og jeg mener ja at det er flere pene blonde, brunetter og svarthårete enn rødhårete .

Skrevet

Jeg har jo lagt inn bestillingsliste på hva vårt barn skal arve fra hver av oss, i tillegg til noen egenskapet det skal arve fra onkel, bestefar etc...

Det betyr ikke at jeg ikke er fornøyd med mannen eller meg selv, eller at jeg ikke vil elske barnet lke høyt uansett, men håper jo at det skal arve det beste fra oss alle!

Jeg håper barnet ikke arver fars veldig korte øyenvipper, eller de dårlige knærne hans, eller den direkte manglende musikaliteten, eller den kjedelige mørkeblonde hårfargen. Jeg håper barnet ikke arver min dårlige helse, eller min atopiske eksem, eller mitt dårlige syn, eller min kyniske egoistiske tankegang (hvis jeg nå skal være brutalt ærlig).

Ser forøvrig heller ikke problemet med rødt hår. Ikke alle nyanser rødt hår er pent, men ildrødt hår er jo knallvakkert! Ikke alle blonde nyanser er noe fine heller, leverposteifarget, gråaktig, kommunefarget etc er da verre enn rødt? Selv om jeg også kan styre meg for "pisserosa" hår... Og blek hud trenger heller ikke være negativt. Noen har blek porselenhud, som jeg synes er kjempevakkert, andre er lett griserosa året rundt, og de synes jeg fryktelig synd på, men det er vel like vanlig hos blonde som rødhårete... Henger ofte sammen med lyse bryn og vipper synes jeg.

Anonym poster: 36d28be1c9b2eeec97583de998768c32

Skrevet

Jeg husker jeg håpte at min førstefødte ikke fikk rødt hår og blek hud (jeg har det selv). Det fikk han, og jeg er overbevist om at han blir fotomodell når han blir stor, for han er så pen :D.

Skrevet

Klart det.

jeg sier ikke at alle er mindre pene, men jeg har fremdeles til gode å se mange pene med helt hvit hud og rødt hår. Men detter er jo min mening da. Og jeg mener ja at det er flere pene blonde, brunetter og svarthårete enn rødhårete .

Hvis man regner prosentvis på det så tror jeg det er ganske likt mtp at det er mange fler blonde og brunehåret mennesker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...