Gå til innhold

Noen sykepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får mer og mer lyst til å utdanne meg til sykepleier, men er litt redd for å ta det skrittet å si opp min faste jobb for å sette meg på skolebenken igjen. Må undersøke grundig først. Nå går svangerskapet mot slutten og etter det har jeg permisjon og skal bruke tiden godt for å tenke over hva jeg vil.

Her er noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på;

Er pensum veldig vanskelig? Jeg er utdannet helsesekretær fra før...

Er lønnen god nok til at det lønner seg å ts opp lån osv til utdanningen?

Er det enkelt å få full jobb? Er redd det bare er deltidsstillinger og jeg må ha full.

Er det mulig å ta noe som kveldsskole/deltidsstudie?

Hvor mye ca koster utdanningen?

Hvordan tok dere almennfaglig påbygging? Dette er den delen jeg er mest skeptisk til, flink i helserelaterte fag, men matte er derimot helt håpløst :-D

Ble mange spørsmål dette, men håper noen vil svare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pensum er ikke alt for vanskelig

Du kan gå deltid eller heltid. Jeg går andre år deltid, og jobber hundre prosent ved siden av;). Vi er på skolen en uke i måneden,

Ikke noe problem å få full jobb etter studiene,,, eller i studiene, fast stilling kommer etterhvert...

Koster kun studieavgift, på 1200 eller no. Bøker kjøper du på finn eller av meg;)... Også kan du låne på skolebibloteket eller vanlig bibliotek.

Det er emner som du går igjennom, trenger nesten ikke kjøpe bøker.. Har noen , som vi bruker alle åra, de har jeg kjøpt.

Jeg søkte med realkompetansevurdering, trengte ikke allmenn. Om du har jobbet noen år, eller har erfaring fra helsevesen, kan det gå alikevel. Du har jo en helseutdannelse, sjekk det opp. Du trenger nok ikke mange fag isåfall

Det er så artig, begynn begynn;)

Skrevet

Takk for svar :-)

Har utdannelsen, men dessverre er skolen like inærheten med 12-15 nye helsesekretærer hvert år så helt håpløst å få jobb. Har derfor ingen erfaring, jobber i butikk hvor jeg ikke trives nå...