Gå til innhold

Vi har kåret to heldige vinnere!!


Anne Victoria

Anbefalte innlegg

I første svangerskap var jeg dilla på rømmegrøt med masse kanel og mango. Denne gangen er jeg dilla på guava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I første svangerskap hadde jeg dilla på stratos og kuli sammen og nesten alle måltidene besto av karbonade på brødskiva m stekt løk.

Dette svangerskapet har jeg hatt dilla på appelsiner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen spesiell mat-dille, men jeg tenner fullstendig når jeg kjenner lukten av rengjøringsmidler eller ser noen som vasker oppgangen eller gangveien ute. Får vann i munnen og må jobbe mot fristelsen til å legge meg ned på den nyskylte asfalten eller den våte trappa.

Mannen min har ofte funnet meg sittende på do med jif skurekrem flasken under nesen. Vi har aldri hatt en så ren leilighet noe som egentlig bare er helt supert. Jeg kan til og med gå og sniffe på oppvaskhanskene som vi bruker på badet bare fordi de lukter jif. Jeg har flere ganger ytret et ønske om en jif-parfyme...

Jeg har klart å holde meg unna kloren, men når vi går forbi svømmebassenget på senteret her så blir jeg helt salig.

Vi har kjøpt nytt vaskemiddelmerke, bio tex. Denne er noe av det mest fantastiske jeg har luktet. Nå har vi gullende rene klær også sånn at jeg kan stå i døråpningen på vaskerommet og lukte...

 

Har aldri opplevd noe sånt før! Men det er en billig og fornuftig dille og ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis ut i svangerskapet fikk jeg plutselig dilla på Rosmarin! Spiste opp en plante på 2 dager. Fortærte mange mange planter fram til fødsel. Etter fødsel har jeg smakt det og ikke likt det noe særlig...merkelige greier..

 

JEg hadde også dilla på å lukte på rengjøringssprayer, grønnsåpe osv. Måtte gå å lukte hele tiden(selv om jeg vet det ikke er bra...)

 

Kjellerlukt, avislukt og når tørketrommelen sto på inne på badet(varm fuktig lukt) var også DEILIGE lukter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som jeg merket meg i både mitt forrige og mitt nåværende svangerskap var at jeg det jeg fikk utrolig stor trang til å spise rundt tidspunktet hvor jeg testet positivt var det jeg fikk total avsmak for resten av svangerskapet... forrige gang var det kylling, det MÅTTE jeg ha.. senere i svangerskapet kom det opp igjen like fort som det hadde gått ned. Denne gangen er det fisk (desverre). Forrige svangerskap elsket jeg lukten av Ajax professional (rosa flaske).. og kunne gjerne vaske dagen lang bare for å få nyte den deilige lukten... ofte hadde jeg en liten bøtte med såpevann stående for at lukten skulle vare så lenge som mulig. Nå tenner jeg på Yes - platinum oppvaskmiddel... og har aldri før vært så glad i å ta oppvasken for hånd (har oppvaskmaskin). Ellers har jeg dilla på appelsiner og appelsindrikker med isbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er mitt første svangerskap, og har jo hørt mye rart om disse dillene. For meg har mine sålangt vært helt normale, kan ikke se noe galt i å rulle sammen gulost smurt med peanøttsmør og syltetøy?

Ellers har epler vært dt helt store i lang tid, og jeg er enda ikke lei nå i min 33.uke. Men de MÅ være rosa, eller en blanding av gule/røde, sprø i konsistensen og passe søte. Holdt på å begynne å grine (ok, det kom et par krokodilletårer) når jeg bare haddeet melete rødt eple igjen - DET er nemlig langt fra hva jeg vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anybody

Hadde dilla på kokt kål! Litt upraktisk sånn midt på sommeren siden det bar lite kål å få tak i. Da endelig får i kål sesongen kom, kom mannen hjem med 8 kålhoder. Jeg kastet det ene kålhodetpå han og ropte at han må jo ha fått med seg at jeg ikke lenger vil a kål, men hockeypulver! Og at om AB skullevære så uoppmerksom kunne Neville la han og babyen være alene et sekund..

 

Stakkars mann! Og fæle hormoner.. Endte godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått dilla på puffet ris... sånne tørre risgreier, og går og knasker det hele dagen :) MÅ HA DET :) Også er det kanskje ikke regnet som en dille, men jeg er hektet på lukta av treverk... Spon og planker og sånn ;) Heldigvis har jeg en samboer som er snekker, så jeg har fri tilgang på allslags trematerialer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap:

Hel melk, rømmekolle, rømme og tørrfisk! Kunne døppe tørrfisken i rømme og kooose mæ i det uendelige ;)

Har ikke spist rømmekolle siden da! Fikk nok for en livstid, for alt jeg spiste under graviditeten ;)

 

Måtte også ha lakrisal hver dag, hamstra inn når jeg kom over det! Hadde i tillegg ti pakker tøy, sukkertøy og div sugetabletter i veska til en hver tid! Ellers følte jeg meg tom!

 

Nå med nr to..

Har jeg hatt dilla på appelsin juise, Hel melk og rømme! Kan ha rømme på alt av mat. Men nå har samboeren sotte ned foten. Hehe

Har også likt lukta av skuter og bensin! Vinduene på bilen er bestandig rein, men går en del spyleveske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist hadde jeg dilla på sjokolade.. denne gangen appelsinjuice !:) prøver å begrense meg men vanskelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskap for 7 år siden fikk jeg ekstrem avsky mot tomater. Jeg brakk meg bare av å se dem. Denne avskyen satt så dypt i meg at jeg ikke orket tanken på tomat på alle disse syv årene.

 

SÅ ble jeg gravid igjen. Til min store glede kan jeg spise tomat igjen. Jeg lengter etter tomater hver dag, og MÅ ha dem. Går fint et par pakker cherrytomater på en god dag. Jeg har jo tross alt 7 år med tomatskrekk å ta igjen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste gulrot og luktet på grønsåpe samtidig. Måtte bare! Det gikk en kilo gulrøtter hver dag. Egentlig hadde jeg lyst til å lukte på bensin, men grønsåpe fikk duge, siden bensinlukting ikke er å anbefale. Hadde lyst til å spise fersk asfalt også, men klarte å styre meg. Satt faktisk og fantaserte om å finne meg en asfaltlegger og stikke av med ham, så kunne jeg lukte på asfalt dagen lang.

 

Glad jeg er blitt normal igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg MÅTTE ha laks til en hver pris. Spiste laks nesten hver dag. Stekt, kokt og på brødskiven. Sendte samboeren ut klokken 9 om kvelden for å kjøpe laks til meg! Hehe

 

Også hendte det at jeg kjøpte noen pakker med osteblandinger tilengnet pizza, som jeg koste meg med for meg selv når samboeren var på jobb. Kjøpte tilbake osten i smug så han ikke skulle få vite at jeg satt å spiste syke mengder med ost for meg selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 VANILJEYOGHURT<3 Det første jeg gjør på morgenen er å helle nedpå med vaniljeyoghurt. Jeg klarer ikke å gå i kjøleskapet uten minst 2store ss med yoghurt min. Jeg smugler tomme halvliters beger ut av huset og fyller på lageret i skjul slik at samboeren ikke skal skjønne hvor mye yoghurt som egentlig blir spist om dagen, for det er pinlig mye. Står til t.o.m opp flere ganger om natten for å bare spise litt yoghurt.

Av lukter er jeg besatt av <3PALMOLIVE dusjsåpe med grønne oliven<3. Må smøre meg inn minst 4ganger hver gang jeg dusjer bare for å lukte mest mulig på den. Får aldri nok... samme smuglemetode som med yoghurten. Kunne ønske de solgte 5liters dunker av den;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap var jeg avhengig av seigt ostepop. Måtte åpne pakken en dag før, slik at det fikk tid til å bli seigt før jeg heiv meg over posen. Må si at mannen ikke fikk nærme seg posen, og full skjenn om han bare ofret et blikk på den.

Skulle også ut å handle ostepop for helga, men til min store fortvilelse var dem fri siden dem hadde hatt tilbud! Gikk flere runder i butikken, og tilslutt måtte jeg spørre om dem hadde inne. De beklaget og sa at de var fri, og det endte med at jeg begynte å grine midt i butikken og var kjempefortvilet :P

 

I mitt andre svangerskap hadde jeg dilla på stratos. Jeg hadde stratos overalt, i veska, bilen, nattbordskuffa, toalettmappa og egentlig alle plassene man kan tenke seg. Helt sykt, men om jeg hadde lyst på det, da kunne det jaggu ikke være langt unna.

En dag hadde mannen vært på butikken, og han skulle være snill å overaske meg. Han hadde handlet mangle plater med stratos til meg, men da ble jeg kjempesint. Spurte om han ville meg så ondt, om han ville ha tjukke babyer og om han visste hvor usunt det var. Stakkars fyr :P

Heldigvis hadde han vett nok til å gjemme de unna, og det kom godt med en dag jeg var fri ;) Da var han en redning på jorden.

 

Ellers har jeg hatt perioder hvor jeg har hatt dilla på lukten til ajax vaskemiddel, lukten på lufta som kommer fra støvsugeren og mannens DEODORANT! Deodoranten gikk jeg rundt med i håndveska, og i enhver anledning måtte jeg ta den frem for å lukte :P Utrolig nok ble jeg bare oppdaget en gang, følte meg smågal da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dilla på sitroner. Spiste opp til flere hver dag uten en mine i ansiktet. Fått høre flere ganger at det var derfor jeg var så sur i svangerskapet. Spist en etter babyen ble født, det smakte ikke like godt og lille babyen fikk vondt i magen sin stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke riktig om det kan kalles skikkelig dille. mulig det bare er jeg som fornekter det, men jeg har blitt avhengig av å sniffe på katta mi, dette er jo noe jeg alltid har gjort men NÅ, NÅ MÅÅÅ jeg gjøre det, trekke inn lukten av pelsen på hodet i lange drag, borre nesa nedi og sniffffe inn. det er helt topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først var det bensinlukt. Det skremte vettet av meg, for jeg trodde at jeg måtte ha blitt gal. Akkurat da var det godt dette forumet fantes, for her lærte jeg at jeg ikke var den eneste. Jeg holdt meg unna, men trangen var stor og jeg holdt flere ganger på å stille meg i kjellerboden ved den gamle båtmotoren, bare for å snuse inn olje og bensinlukt. Av frykt for at det kunne være skadelig å være der inne, holdt jeg meg unna hele rommet. Da jeg plutselig også fikk sterke lyster etter alt med sitronsmak/duft, omfavnet jeg den picaen med all min lyst. Jeg var lettet over å ha fått en mere normal lyst, som ikke skadet på andre måter enn at det forverret halsebrannen min. Det kunne jeg leve med. Jeg er spent på hva det blir neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Fikk dilla på balsamen min, så jeg spiste på håret mitt hele tiden...tenkte at jeg MÅTTE bytte balsam, for slik kunne jeg ikke holde på, håret ble jo slitt og stygt....

jeg kom til det steget med å bytte balsam...men jeg klarte ike å motstå balsam smaken ! så jeg kjøpte meg extensions og vasket med balsamen og spiste på det håret istede... huff *flaut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri spist en kiwi i mitt liv. Fra uke 10 MÅTTE jeg bare ha de.... Kiwi, kiwi, kiwi dagen lang!! Heldigvis en sunn dille som holder magen i gang ;) Og ikke vanskelig å få tak i for mannen når kjerringa blir grinete hvis det "plutselig" er tomt i kjøleskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært en kylling spiser. Om jeg MÅ spise kjøtt. I uke 20 begynte jeg å merke at jeg hadde vanvittig lyst på burger, feit saftig burger.. Hehe, det har gått fra burger til Biff! Nam! Er så rart, for har aldri likt okse :P men nå kunne jeg gjort hva som helst for en saftig biff.. Mm mm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt Sprø bare jeg tenker på "verkstad lukt"! Får lyst å sniffe inn og tygge bare tenker på det, lukter helt fantastisk godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...