Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Jeg har vært på AAP siden januar i år. Har et par spørsmål: 1. Iår får jeg jo feriepenger fra min arbeidsgiver. jeg får selvfølgelig ikke AAP i tillegg. Er dette noe NAV holder styr på selv, eller må jeg informere om det? Vil det også si at jeg ikke får utbetalt noe på de to utbetalingene i junimåned... 2. Hvordan blir det neste år? Får jeg "feriepenger" av AAP'en, eller evt vanlig AAP (eller lønn da, om jeg er i jobb da). 3. Jeg har AAP ut juni. Vil jeg få brev fra NAV i forkant om at de trenger ny søknad fra fastlegen om evt forlengelse av AAP? Eller må jeg passe på dette selv? Er det "plankekjøring" å få forlenget? Hvor lang tid i forveien må jeg få sendt inn søknad? Anonym poster: a1d67e0517e9861de5a541631ac6f47d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Du får aap 12 mnd i året, ikke noe egne feriepenger..skattefri to i juni samt en i desember blir jo noe alla feriepenger..men som sagt har man ikke egen feriepengeutbetaling på aap. At du i år får fra arb.giver legger ikke nav seg borti. Nrste år får du altså bare vanlig aap. Aap forlenges om aktivitetsplanen din tilsier at du trenger det.søker ikke på nutt Anonym poster: 8c363a8e70b0fbbfe1221502e7eeee6c
September<3 Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Du får aap, selvom du får feriepenger fra arbeidsgiver,detter er jo penger du har opparbeidet deg fra i fjor, og D har ingenting med NAV og gjøre.. Det gjor jeg! Hvis du fortsatt er på aap til neste år får de feriepenger, i mai, veldig veldig mye mindre enn du er vant til, men de kommer Det siste der vet eg ikkje helt, eg har hvertfall ikkje søkt om noe videre, men så fikk eg ikkje noe dato satt heller, MEN etter min erfaring med disse amøbene på NAV, så må man ordne ALT selv, og lurer du på noe ringer du forvaltningskontoret, ikkje ditt lokale NAV kontor..
September<3 Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Eg lyger visst litt, stemmer det at det er skattefritt og ikkje utbetaling i mai, meg som roter med aap og sykemeldt
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Du får feriepenger fra arbeidsgiver og aap i tillegg i år, det er bare om du krysser av på meldekortet at du avvikler ferie så du ikke kan følge opp oppfølgingsplanen at aap blir stoppet. Neste år får du ingenting, du får ikke feriepenger av aap. Men om du fremdeles går på aap neste år beholder du de hele ferien. Jeg har også beholdt aap på ferie til utlandet, da må du send en søknad til nav (ligger en ferdig en du bare fyller ut på nettsidene deres) hvor du søker om å beholde aap på ferie. Det er ikke noe problem. For å forlenge perioden på aap må du bare skrive en ny oppfølgingsplan med veilederen din på nav, den nye datoen på den oppfølgingsplanen blir den nye datoen du har aap til. Anonym poster: 80dcde23b112344d79ceb53d4e5466cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå