Gå til innhold

Kan noen se her? Ang oppsigelsestid. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 80% stilling på i en døgnåpen butikk og jobber natt. Barnefar, som ikke har jobb eller opphold i Norge, kommer mest sannsynlig til å måtte reise til Spania for å jobbe på båt. Dette får vi svar på i dag. Hvis han får jobben må han reise så fort som mulig, ala i morgen.

Hvordan skal jeg da gjøre det med jobben min? Sjefen og daglig leder har tatt opp alle arbeidstimer på dagtid fra kl 08-18, så jeg kan ikke jobbe dag. Har jo 1 mnd oppsigelsestid, men hvis han reiser kan jeg umulig jobbe natt med en liten hjemme aleine på natten!

Har jeg noen rett til å jobbe dag hvis jeg ikke kan jobbe natt? Det står ingen steder i kontrakten at jeg skal jobbe natt. Det står bare at jeg skal jobbe 28 timer i uken. Hva kan jeg gjøre og har jeg noen rettigheter på noen som helst måte?

På forhånd takk for hjelpen

Anonym poster: 8a3e7a825d08f0b460b3b2d154d555b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver skal, ihht. arbeidsmiljøloven, så langt det er mulig tilrettelegge når du har små barn, men om det ikke er mulig å tilrettelegge så har du ikke krav på mer. Da må du, som andre, skaffe barnepass når du er på jobb.

Anonym poster: ccea3288008f841f1b9c656614324846

Skrevet

Arbeidsgiver skal, ihht. arbeidsmiljøloven, så langt det er mulig tilrettelegge når du har små barn, men om det ikke er mulig å tilrettelegge så har du ikke krav på mer. Da må du, som andre, skaffe barnepass når du er på jobb.

Anonym poster: ccea3288008f841f1b9c656614324846

Barnet har barnehageplass. Men det hjelper jo ikke når jeg jobber natt

Anonym poster: 8a3e7a825d08f0b460b3b2d154d555b4

Skrevet

Du har ikke krav på å få jobbe dag med bare en dag eller to varsel. Sansynlig vis har du heller ikke krav på å få jobbe bare dagvakter etter oppsigelsestiden. Det beste du kan gjøre er å snakke med arbeidsgiver og skaffe barnevakter de nettene du må jobbe, samtidig som du søker på dagjobber fra 1.juni.

Anonym poster: 1022e30b67eaab65b571d9bf72d62bb4

Skrevet

Da må du nesten skaffe barnevakt som sover hos dere eller ordne det slik at barnet sover hos noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...