Gå til innhold

Hadde dere levert pengene tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var på bussen? De som hadde tatt pengene hadde garantert blitt sporet opp. Det er kameraovervåking utrolig mange steder for tiden, så en kan aldri være sikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri hatt samvittighet til å beholde så mye penger! Det er jo noen andre sitt og beholder man det så er man intet mindre enn en tyv.

Skrevet

Hadde aldri turt å beholde dem. Hadde vært livredd for å bli innblandet i noe kriminellt. Ikke så kjekt å få slike folk på døra for de hadde garantert sett meg/funnet ut noe!

Anonym poster: 609a31a029cc251af39df46687eff99f

Skrevet

Mener det er tyveri om noen finner det og tar det... men i følge reiseforsikringsselskaper så er det IKKE tyveri, da er det mistet. Til tross for om man straks melder fra til hittegods og et at det da er stjålet når det ikke er levert inn.

Anonym poster: e31d0ff359f6f91def435de7e52bdd02

Skrevet

Hadde ikkje stjelt pengene nei.

Ikkje har eg samvittighet til å stjele

og i tillegg hadde eg vore redd at enten kriminelle eller politi ville funnet meg. Det hadde vore enten farlig (kriminelle) eller sinnsykt flaut (politiet).

Dessuten, me har egne penger som me jobber for. :)

Ikkje i overflod men nok til det vi trenger.

Skrevet

Nei, det hadde jeg faktisk ikke turt. Hadde det vært mindre penger hadde jeg nok beholdt. Men jeg hadde nok ringt mannen og rådført meg med han først. Hadde han sagt at jeg skulle tatt de hadde jeg sikkert gjort det.

Anonym poster: 36023c876dc15676261e3c03b9b81015

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Selvsagt hadde jeg ikke beholdt pengene! Jeg er ingen tyv.

Og jeg må si at jeg blir litt overrasket over at så mange sier at de ikke hadde beholdt pengene i tilfelle de stammet fra noe kriminelt og at de muligense kunne blitt sporet opp og fått representalier.

For meg hadde tanken på at det var noens sparepenger vært en større grunn for å levere de tilbake.

Skrevet

Jeg hadde levert dem tilbake. Det er jo masse penger, de betyr noe for noen.

Undrer meg over flere ting i denne fortellingen

1. at en 70-åring går med så mye penger i veska

2. når man går med så mye penger i veska - hva er det som gjør at han ikke tviholder i den hele tiden?

Skrevet

Oioioioi så masse pengar!!!!! Da er jo barnatrygd for fleiere år jo!!!!!!

Alt eg kunne brukt dei på!!!!!!! Øl, sprit, røyk og nudlar!!!! Wohooooo eg kunne hatt da gøy!!!!!

Men eg hadde nok ikkje tatt deimfor eg veit kor kjedelig da er å mista pengar og så sitta igjen blakk etterpå!!!!!!!

Anonym poster: 55c9a89c5a08bdbfe83b552fc21ee5b0

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Ville levert dem til politiet, men ville ikke stilt opp med navn og bilde i avisa i frykt for å få krimminele miljøer etter meg.

Er noe svær suspekt med nesten en halv mil i kontanter. Selv for en 70 år gammel mann

Skrevet

Ja ville levert pengene til politiet. Vil unngå dårlig karma ;)

Skrevet

Jeg hadde det. For jeg hadde vært livredd for at det var kriminelle som var ute etter de pengene.

Anonym poster: f8092360d516a6767f58a2692a5dc484

Skrevet

Jeg hadde beholdt dem ja. Gått rett i pensjonskassa;)

Anonym poster: cea2fbe79ae8871953fc8db597826b41

Skrevet

Ingen har så mye i kontanter, det der er ikke lovlige penger. Og selvsagt hadde jeg levert de! Tenk hvis de er stjålet og merket, så hadde jeg fått skylda? NeiTakk

Så du tror han 70år gamle mannen som eide de driver med noe ulovlig??

Jeg hadde beholdt de, tvert!!

Anonym poster: e7927da390e2f3c242cd9db71e7d3b42

Er det en aldersgrense for å bedrive kriminalitet altså? Og den er så lav som tre år over pensjonsalder? Stilig.

Anonym poster: 88fd9dea9dc25fe7a23c7ceee7563693

Skrevet

Jeg hadde tenkt narkopenger. Og sånne penger vil jeg ikke ha noe med å gjøre, så nei det hadde jeg ikke tatt sjansen på.

Skrevet

Jeg hadde nok tenkt at det var ulovligheter involvert i pengene så jeg hadde aldri turt i frykt for å bli truet/banket/drept. Ikke søren om jeg hadde bært dem med meg til politiet en gang. Hadde nok latet som ingen ting (vært livredd for at feile folk skulle se at jeg hadde sett) og sittet ved mobilen resten av dagen og vurdert om jeg skulle ringe politiet eller ikke.

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg hadde beholdt dem ja. Gått rett i pensjonskassa;)

Anonym poster: cea2fbe79ae8871953fc8db597826b41

Dvs levert over 400.000 kr i banken? Akkurat som banken ikke haddestilt spørsmål

Skrevet

Noen som vet hvorfor i alle dager den gamle mannen hadde så mye penger med seg, og når han først hadde det, hvordan han klarte å miste dem på toget?

Anonym poster: e31d0ff359f6f91def435de7e52bdd02

Skrevet

Skulle ønske at jeg hadde turt å stjele de. Ikke melde fra. Mem jeg er verdens dårligste til å juge, så alle hadde sett på meg at jeg hadde gjort noe galt uansett om jeg hadde prøvd miyt beste å skjule det. Jeg hadde klart meg toppen fem minutt :/

Også hadde jeg kommet hjem til en mann som heller ikke hadde villet stjele dem, så hadde vært like langt. Nytter liksom ikke å gjemme en halv million for mannen sin heller da vi har feller økonomi.

Men det er en deilig tanke. Komme hjem.med et smil om munnen : NÅH (!!) reiser vi til hawaii og er der et par mnd'er. Pakk kun dere selv barn!" <3

Må kanskje bli bedre på å juge. Helt elendig.

Dilemma det der.

Selv kunne jeg tenkt å ta de selv, men man har en indre samvittighet. Så hadde endt opp med å levere de.

Etter hva jeg har insett så er det mer cash ute i det fri en man aner. Vi lovlydige og ærlige bruker bank etc, mens andre selger/kjøper biler og annet cash. Bønder selger egg cash etc, det er nok en cash økonomi mange av oss ikke vet om. Elektronisk handel med kort etc gagner staten og skatteetaten, i et slikt lukket system kan man ikke innføre cash penger uten å få spørsmål hvor de kommer fra. Elektroniske penger er mer sikkert, men man er også kontrollert mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...