Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Storebror på to år sier han også vil ha pupp og gråter og styrer. Er det sjalusi som har kommet? Hvordan takle denne situasjonen? Prøver å si at pupp er for babyer, mens vanlig mat er for store gutter som han, men han gir seg ikke. Prøver så godt vi kan å inkludere han i det meste, som stellesituasjon, turgåing, han har vært alene på pappa/sønn tur og skal ta en dag med kun oss to. Men nå har ting forandret seg. Del gjerne lure tips og hvordan vi løser situasjonen med pupp. Anonym poster: 883612351a18aa0b8434c155551b9d69
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 Han har nok fått med seg den nærheten du og baby deler når du ammer og ønsker det samme. Men selvfølgelig kan han ikke få det, han er stor gutt og som du sier store gutter spiser mat. Koser du nok med han da? Ta han opp på fanget og kos litt bare du og han, dog uten pupp
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Det er to år mellom mine også. Jeg lot storebror smake litt pupp når han sa han også ville ha. Interessen var ikke langvarig for å si det sånn Anonym poster: 1520852ddbb94c7db503aff62690d679
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 Hvor lenge siden er det han sluttet med pupp da? Husker han det fortsatt slik at puppen er blitt "tatt fra ham"? Eller er han litt nysgjerrig? Min to-årin sluttet med pupp ved 1 år og husket ikke at hun har fått pupp. Hun ble veldig sjalu og klengete, særlig når jeg ammet. Kikket og tok på puppen og sa hun også ville ha. Forklarte at det var mat til babyen, men hvis hun veldig gjerne ville prøve så kunne hun få. Sa også at hun kunne få litt på en skje. Hun så da veldig betenkt ut og sa at "nei jeg er stor jente jeg, trenger ikke babymelk, spiser mat"! Så var det ut av verden:) Så er ikke sikkert han mener alvor hvis du tilbyr ham. Er jo ikke noe farlig, flere som ammer store barn. Dersom det er lenge siden han sluttet er det nok liten risiko for at han vil begynne igjen:) Anonym poster: 8d93852f4d78313f183af5f0e639b608
Anonym bruker Skrevet 11. april 2013 #5 Skrevet 11. april 2013 Han sluttet med nattamming når han var 4-5 mnd, så han husker ikke at han har fått pupp. Takk for tips Anonym poster: 883612351a18aa0b8434c155551b9d69
Kathrine. Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Eg og har 2 år imellom mine. Storebror fekk lov til å sitte å holde på eine puppen mens eg amma med den andre. Såg ingenting gale med det. Varte bare ei kort periode. Dei er bestevenner idag, lite sjalusi.
Siamese Hellhound Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Jeg har også en toåring som ville ha pupp. Sa at han ville få vondt i magen av det, jeg. Og så snakket vi masse om alt det gode som han kunne spise, som ikke babyen kunne. Har ikke hørt noe mer puppemas etter det.
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Storebror på to år sier han også vil ha pupp og gråter og styrer. Er det sjalusi som har kommet? Hvordan takle denne situasjonen? Prøver å si at pupp er for babyer, mens vanlig mat er for store gutter som han, men han gir seg ikke. Prøver så godt vi kan å inkludere han i det meste, som stellesituasjon, turgåing, han har vært alene på pappa/sønn tur og skal ta en dag med kun oss to. Men nå har ting forandret seg. Del gjerne lure tips og hvordan vi løser situasjonen med pupp. Anonym poster: 883612351a18aa0b8434c155551b9d69 Jeg ga begge jeg, etter råd fra en jordmor som også hadde to tette. (Storebror var ennå ikke halvannet da minste ble født). Fikk masse melk av det i alle fall! De hadde èn felles ammestund i døgnet, bare kveldspuppen, og lå på hver sin pupp og kikket på hverandre. Veldig hyggelig, og det var med på å ta brodden av sjalusien. (Men nå får jeg sikkert vite at alle som ammer en toåring er perverse... sånn som stemningen av og til er her inne!)
LilleBamBam+EnTil Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Min jente på snart 3 år er veldig nysjerrig på puppenom dagen. Hun vil se på de, snakke om de, se på melken osv. Lillesøster blir snart født så enn så lenge har hun meg for seg selv. Men vi snakker masse om det og jeg lar henne se på puppen min og melken. Hun vil ikke ha puppen, men hun vil gjerne se og snakke om de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå