Gå til innhold

Britax barnevogn - erfaringer?


rhinocerus

Anbefalte innlegg

Vi trenger ny barnevogn til datteren vår på 19 mnd. Den vi har (Hartan Topline S) tenkte jeg at hun kan få ha i barnehagen, og så ønsker jeg meg en litt mindre barnevogn til å ha her hjemme/ i bilen.

Etter å ha forkastet mange av de "vanlige" sportsvognene av ulike grunner (f.eks Emmaljunga Scooter pga dårlig plass til vognpose og låste hjul; Brio Spin/Race pga fastmontert bøyle foran barnet etc) har jeg nå havnet på Britax sine vogner.. de virker lette, små, enkle å slå sammen, har full liggestilling etc.

Er det noen som har erfaring med disse? F.eks B-motion eller B-agile 3/4.

 

Eller har noen en idé om hvilken vogn jeg burde kjøpe når jeg har disse kriteriene:

-lett og liten sammenslått

-god plass til å sove i også om vinteren

-helst full liggestilling, mulighet for å ha barnets bein rett ut og ikke hengende nedover)

-svingbare hjul (3 eller 4), men ikke for små da vi bor landlig

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke mye om britax sine vogner annet enn at jeg prøvde en vigour3 for noen år siden og syntes den var veldig plastikk og virket som om den var litt dårlig kvalitet. Vet ikke om dette har endret seg men har hørt fra flere i "vognverdenen" at b-agile vistnok er en god trille.

 

Hvis jeg skal foreslå en vogn som passer dine kriterier så ville jeg sett på:

 

Baby jogger city elite

Bumbleride indie

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbleride indie! 9 kg, liten sammenlagt, full liggestilling, regulerbart fotbrett, god kalesje, seler som er lette å regulere, gode hjul og lav pris. Da har du vogn som skulle dekke de fleste behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjappe svar!

 

Begge vognene dere foreslår ser jo supre ut! Har et par spørsmål til:

-Bumbleride Indie: er endringene på 2013-versjonen (bl.a noe med framhjulet, fotstøtten og selene) noe jeg bør legge vekt på, eller er 2012-versjonen (ca) like god?

 

Det virker som om Babyjogger City Elite har mulighet for å sette på et søskensete, stemmer dette? Har Indie eventuelt også denne muligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var en av de andre vognene fra babyjogger som har denne muligheten - men er ingen ekspert. City select eller noe? Ville ikke valgt den som singelvogn. Kan ofte være bedre å ha en singelvogn og en rimelig (brukt) søskenvogn. Ikke alltid man bruker søskenvogn så mye - selvfølgelig avhengig av din situasjon

 

Bumbleride har ingen mulighet for søskensetet, men finnes også som dobbel. På hjemmesiden til bumbleride kan du se 2013-modell. Det er noen endringer bl.a. med fotbrettet. Synes faktisk 2012-modellen virker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med 2011mod. Bumbleride og liker den godt, så tror ikke forandringene er et must nei :)

 

Og hverken city elite eller indie kan ha søskensete, city select kan ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Britax b-ready (kjent som b-dual i Norge, så godt som i alle fall)

Kjempe fornøyd med vognen. Har bare sportsdelen jeg, den kan - snus begge veier,

- sitter høyt, så får med seg "ALT"

- lett å regulere til liggestilling med et grep

- snurrehjul foran

- stor plass i nett under med flere åpninger til å hente ut ting

- lett å legge sammen

- mulighet for:

* bagdel

* travel system med maxi cosi sete

* søsken sete i kombinasjon med både bag og sportsdel

 

Minus:

* stor når pakket samme

* relativt tung ca 14kg

 

Men vognen er kanon. Jeg kjøpte den i USA, koster 2300kr der. Besteforeldrene er også kjempe fornøyd hvis det er et referansepunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. B-dual blir for stor og tung, hadde vel egentlig heller tenkt B-agile eller B-motion i utgangspunktet... men det er kjekt å høre at kvaliteten virker god!

 

Blir Bumbleride solgt i butikk, også? Eller bare på nettet? Hadde vært så kjekt å ta en titt på den og prøvd den litt.. liker f.eks ikke å dunke beina borti når jeg går. :)

 

Kom på enda noe jeg lurte på: er det skikkelig sittestilling på begge (indie og city elite)? Vet ikke om det har så mye betydning, men..

 

Takk for mange hjelpsomme svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sittestillingen på indie er veldig god. Gutten min var 1,5 år da vi kjøpte den. Likte også bøylen foran veldig godt, og selen som er veldig lett å tilpasse. Har hatt Easywalker sky (stor skuffelse for min del), MB og TFK, og bumbleride har alt disse vognene manglet. City elite virker også som en veldig god vogn, men den har jeg ingen erfaring med. Tror den er litt større og tyngre enn bumbleride.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...