Gå til innhold

Vil bare tipse dere alle om en helt genial oppfinnelse for barn! :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 4 er så sjelden syk at vi er dårlig orienterte på smertestillende-verdenen. Ikveld hadde hun feber, og det eneste vi har i kjøleskapet er Paracet stikkpiller, og det nekter jenta vår å ta.. Etter å ha prøvd å overtalt henne i 10 minutter gir vi opp, og pappaen drar på apoteket og kjøper Pinex smeltetabletter med JORDBÆRsmak!! Helt genialt, etter at hun fikk en tablett sier hun "Pappa, det smakte jordbær! Kan jeg få en til?" Så til alle dere som ikke visste at dette fantes (i likhet med meg) så vet dere det ivertfall nå :) Hilsen mor som ikke ser mørkt på å gi smertestillende til 4-åringen mer :D

Anonym poster: c55b7421b52ca5f07b42fcb0e2864c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra dere fant noe som virker.

Her bruket vi flytende Ibux og Paracet.

Paracet får ikke ned feber hos mine, så bruker nesten bare Ibux.

Anonym poster: 70a11ed059161e9d31c0752f9463f0f5

Skrevet

He he... vel... dette er gammelt (!) nytt, men tanken var god ;)

Anonym poster: 41e0aea262bba6630f8eb0fcf9722f43

Skrevet

Ikke gammelt nytt her i gården, takk for tipset :)

Skrevet

Ja det er genialt. Paracet finnes som banan-smeltetabletter

Anonym poster: 68601ea0ede46a7d7188ae1f2a4a8755

Skrevet

Jeg fant Pinex i år jeg også, og ungen er ungdom og først nå klarer hun å ta tablett uten å tverre!

Anonym poster: 01f5df68eb89f0ec1d963f4b1f48da3c

Skrevet (endret)

Jeg visste ikke om det ... Takk for tips! *skriver det opp bak øret og krysser fingrene for at Nurket holder seg frisk og rask* :)

Endret av MammantilNurket
Gjest vinterbrud
Skrevet

Det høres smart ut,det kan jeg tenke å prøve neste gang hun trenger medisin.Vel å merke hvis det tilhører samme familie som paracet,hun skal ikke ha ibux.

Skrevet

Oi, takk for tips! Er minst ett år siden sist 4åringen måtte ha paracet, men kan se for meg at hun hadde protestert kraftig på å få en stikkpille nå. Står det sammen med vanlig smertestillende på apoteket?

Skrevet

Det høres smart ut,det kan jeg tenke å prøve neste gang hun trenger medisin.Vel å merke hvis det tilhører samme familie som paracet,hun skal ikke ha ibux.

Pinex er paracetamol, nøyaktig same virkestoff som paracet.
Skrevet

Bare lås tablettene trygt inn mellom bruk, paracet er det ganske farlig å ta for mye av :P

Skrevet

Så godt å høre at tipset mitt kan komme til nytte :) Ingenting er bedre enn å ha friske barn :) Ja, mannen min sier at han fant det ved siden av vanlig Paracet hos apoteket :) Tror de har Paracet med banan eller skogsbærsmak også :) HI

Skrevet

Heldigvis er de ganske vanskelige å få ut ;) Pakningen er sånn seig folie hvor du ikke kan trykke tabletten gjennom, du må finne riktig ende på folien for å klare å dra den av (den sitter ganske godt), men uansett er det nok lurt å gjemme de ja ;) Jenta vår synes ivertfall at de var kjempegode og ville ha flere... :P HI

Skrevet

Takk for tips! 5-åringen hadde feber forleden og for første gang på nesten 2 år oppsto behovet for smertestillende. Kjøpte flytende paracet med jordbærsmak, og han mislikte det så sterkt at han faktisk brakk seg og kastet opp :( Kan jo hende at smeltetabeletter (Hva menes egentlig med det? At de smelter fort, eller er det en vanlig sugepastill?) med jordbærsmak er lettere å få i seg; annen konsistens til tross for smaken.

Skrevet

Skjønte heller ikke helt hva smeltetabletter var, men på pakningen står det at de kan smeltes under tunga, evt. røres ut i litt vann eller bare svelges hele. Jenta vår sugde litt på den før hun knasket den i seg :) Vet ikke om de har tålmodighet til å suge lenge nok på den tabletten til den løser seg opp av seg selv :P Men det står ivertfall på pakningen at den både kan suges, utvannes og tygges/svelges :) HI

Skrevet

Vil komme med ett tips til dere som må gi antibiotika(eller annen medisin!) til barna deres. Det er somregel vanskelig! Hvis dere velger tablettform så får man visst kjøpt 'tablett-trekk' som man kan ta utenpå tabletten som har god smak. Vi skal prøve det neste gang - fikk dessverre ikke vite om det før vi valgte mikstur på forrige kur 4åringen måtte gjennom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...