Gå til innhold

Hvilke matteoppgaver har deres 1.klassinger nå ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann =) Hvilke matteoppgaver får 1.klassingene deres nå i lekse?

Hva er det høyeste regnestykke de får å det vanskeligste?

Klarer de alt de får i lekser ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med høyeste? Tenker du hvor høye tall de regner med? De holder seg under ti her enda ser jeg, men de har begynt å regne litt med penger nå da, det er litt nytt :)

Min trenger litt hjelp til å forstå hvordan han skal gjøre det når det er nye ting, men greier fint å gjøre det selv når han har forstått prinsippet med utregningen:)

Skrevet
:) Guttungen er kjempe flink i matte og tar dette med hoderegning ganske fort,men kom plutselig denne uken hjem med 2 fulle sider med regnestykker. De pleier å få 2 sider norsk og to sider matte + to sider i leseboka,men på disse to sidene med matte er det 80 stk regnestykker som skal løses. 40 på vær side. På den ene siden var det opp til tallet 11,mens på den andre siden var det opp til 20, å hær var det mattestykker dær det sto feks 6 + _ = 17 så skal han finne ut hvilke tall som mangler. Synes det plutselig ble så vanskelig, så hær trenger han litt hjelp og god tid selv om han får det til til slutt da :) men jeg bare lurte på om det er meningen at de skal kunne dette allerede nå, å hvor mye lekser har deres 1. klassinger pr uke?
  • 3 uker senere...
Skrevet

De jobber med + og - fra 0- 20.. Amalie klarer det veldig bra :)

Det er lekser hver dag, enten skrive lekse eller matte og noe som heter dinohefte, det er oppgaver om sosial kompetanse :) oxo har hun lesemappe, en bok som skal leses hver dag :)

Skrevet

Regnestykker med pluss, minus og deling opptil tallet 20.

• 2 uker senere...
Skrevet

Pluss og minus er vel vanlig i 1 klasse...deling begynte de ikke med før i 3 klasse her....

Gjest enlitenfraatilå
Skrevet

Regning opp til 100, med 10er overganger, både pluss og minus.

Det er også typ 45- _ = 27 oppgaver.

De er inndelt i 3 nivåer og guttungen min er på "høyeste" nivå. Synes en del av leksene er vannsklige. De har ikke lært å sette opp mattestykker så det er hoderegning. Jeg har selv 3mx, eller hva det het, fra vgs, men må tenke "lenge" for å klare de vannsligste oppgavene han har i lekse for tiden. Hehe, det lover jo godt for årene som kommer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...