Gå til innhold

Rettsak for samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ene parten går via retten for å få samvær, hvor lang tid tar der før den andre får vite det?

Anonym poster: 655f225611e53848c5910714221d6eb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ene parten går via retten for å få samvær, hvor lang tid tar der før den andre får vite det?

Det vet jeg ikke, men det må jo først og fremst finne sted en melingsattest som ikke er eldre enn 6 mnd. Så vil jo tro personen skjønner at det kan komme en slik.

Om det er du som er nervøs for det- har dere en nylig vært til mekling uten å bli enige? Vil tro en vil bli oppfordret til å prøve mer enn 1 mekling.

Anonym poster: bab0fa4568ff571ee1d852cf8cd8321f

Skrevet

Ettersom man først må til mekling for å få meklingsattest (en attest er kun gyldig i 6 mnd. og er det mer enn 6 mnd. siden forrige attest så må man ha en ny) og da vil den andre part få vite det der.

Har man allerede en gyldig meklingsattest så får man vite det via den andre part sin advokat.

Anonym poster: a8cca7844d4a136c7eeed7b44713d648

Skrevet

Jeg er litt redd for det ja. Det er overhode ikke vært noe interesse eller kontakt fra andre part sin side fra begynnelsen, og vi var på mekling i april og september. Og ble enige der om at vedkommende skulle sende Mail en gang i mnd for å vise interesse, men har verken fått Mail eller hørt noe, så regner jo egentlig med at nok en gang hadde jeg rett når jeg sa jeg ikke stolte på vedkommende sin interesse. Men likevel er jeg litt nervøs når jeg åpner postkassen.

Hi

Skrevet

Jeg er litt redd for det ja. Det er overhode ikke vært noe interesse eller kontakt fra andre part sin side fra begynnelsen, og vi var på mekling i april og september. Og ble enige der om at vedkommende skulle sende Mail en gang i mnd for å vise interesse, men har verken fått Mail eller hørt noe, så regner jo egentlig med at nok en gang hadde jeg rett når jeg sa jeg ikke stolte på vedkommende sin interesse. Men likevel er jeg litt nervøs når jeg åpner postkassen.

Hi

Da kan han ikke bare stevne deg, så ta det helt med ro. Det han kan gjøre er å innkalle til mekling igjen og der tilbyr du bare samme avtale som sist siden den ikke er fulgt:)

Skrevet

Slik jeg har forstått d vil ikke domstolen bare tre ett samvær ned over hodet på deg. Du skal uansett ha ett prosessvarsel før det går til retten, og så blir det vel rettsmekling, hvor retten ønsker at dere som foreldre skal bli enige om hva slags samvær som vil være det beste for deres barn.

Skrevet

Hi

Da kan han ikke bare stevne deg, så ta det helt med ro. Det han kan gjøre er å innkalle til mekling igjen og der tilbyr du bare samme avtale som sist siden den ikke er fulgt:)

Han har jo heller ingenting å kreve deg for. For å ha samvær må en bli kjent med barnet først og når han ikke følger avtaler og viser intr, så vil han nok få beskjed fra advokaten om at han må ha noe å jobbe med;=)

Skrevet

Tusen takk for svar! Attesten gikk ut i oktober, men tenkte kanskje at hvis den ble levert inn til riktig tid, så kunne det likevel gå mange mnd før jeg fikk vite det. Så har vært redd for hva som skjer.

Hi

Skrevet

Slik jeg har forstått d vil ikke domstolen bare tre ett samvær ned over hodet på deg. Du skal uansett ha ett prosessvarsel før det går til retten, og så blir det vel rettsmekling, hvor retten ønsker at dere som foreldre skal bli enige om hva slags samvær som vil være det beste for deres barn.

Da kan jeg endelig slappe litt mer av! Tusen tusen takk for svar! Barnet vet ikke hvem han er, så det hadde blitt helt fremmed for det!

Hi

Skrevet

Om han aldri har sett barnet og barnet ikke kjenner han eller har hatt samvær så har uansett ikke noe sak. Så hvorfor skal han da trekke deg for retten ? For det første så viser han ingen interesse for barnet og for det andre så hadde han nok hatt store problemer med i det hele tatt og finne en advokat som er villig til og ta saken hans for dette er sak en advokat hadde vist at han kom til og tape... Og for det tredje, så må han få deg inn til megling sånn at han har gyldig meglingsattest som ikke er eldre enn 6 mnd.

Tror nok at du kan ta det helt med ro :D

Skrevet

Om han aldri har sett barnet og barnet ikke kjenner han eller har hatt samvær så har uansett ikke noe sak. Så hvorfor skal han da trekke deg for retten ? For det første så viser han ingen interesse for barnet og for det andre så hadde han nok hatt store problemer med i det hele tatt og finne en advokat som er villig til og ta saken hans for dette er sak en advokat hadde vist at han kom til og tape... Og for det tredje, så må han få deg inn til megling sånn at han har gyldig meglingsattest som ikke er eldre enn 6 mnd.

han har aldri hatt barnet alene og heller stilt opp på noe med barnet! Jeg prøvde å få han til å ha samvær med barnet de to første årene og han traff oss av og til når jeg spurte, men etter jeg gav beskjed om at nå nå han selv vise interesse og eller holde seg vekke, så har de ikke møtt hverandre, og det var bare snakk om 5-6 møter hvor jeg tok kontakt , så interessen hans har vært mangelfull hele tiden. Men han mente på meklingen at det var min feil at han ikke hadde samvær pga det jeg sa om interesse eller holde seg vekke.

Hi

Skrevet

han har aldri hatt barnet alene og heller ikke stilt opp på noe med barnet! Jeg prøvde å få han til å ha samvær med barnet de to første årene og han traff oss av og til når jeg spurte, men etter jeg gav beskjed om at nå nå han selv vise interesse og eller holde seg vekke, så har de ikke møtt hverandre, og det var bare snakk om 5-6 møter hvor jeg tok kontakt , så interessen hans har vært mangelfull hele tiden. Men han mente på meklingen at det var min feil at han ikke hadde samvær pga det jeg sa om interesse eller holde seg vekke.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...