Gå til innhold

allergitesting av ettåring .. prikktest eller hva det kalles..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært gjennom det med sitt barn? Vi skal det neste uke for å teste fo r mulig laktoseintoleranse... Jeg har hørt noen skrekkhistorier, og gruer meg så fælt :-(.. Jeg vet ikke så mye, men det er snakk om å skrape opp huden litt på underarmen og helle noe væske i det.. tror jeg ?!..

Noen som kan fortelle litt om hvordan det foregår og hvordan dere opplevde det?

Anonym poster: 4cb297651612e37af0984c88a3969e39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrekkhistorier? Som hva da?

Du eller en pleier holder armen til barnet. Hvis det er mange ting skriver de ofte nr. på armen for å skille hva som slår ut. Den eller de væskene som skal testes dryppes på armen og så stikkes det et lite stikk i hver dråpe. Det er ikke akkurat kjekt å sitte der å holde armen til barnet, men de har gjort det før og er som regel profesjonelle. Har gjort det med lillebror når han var 9 mnd og når han var nesten 1 1/2 år. Gikk helt fint og de glemmer det fort.

Det går nok helt fint :)

Skrevet

Bare å skulle holde fast armen blir jo et mareritt :-( Jeg får jo knapt til å klippe neglene hennes fordi hun ikke at jeg skal holde fast armene hennes.. Huff, tro om jeg skal sende far til legen med henne...

HI

Anonym poster: 93c9ceaa848ec78497769ab7c2b6b322

Skrevet

NULL problem. Min var 6 mnd da det skjedde og det gikk helt fint! Litt verre med blodprøvene, men tror hun som stakk skulle øve seg...

Anonym poster: 2c9b118a14572f78283dcb1f66936b0e

Skrevet

Begge mine har tatt prikktest, en da han var ca 1år og andre da han var ca 1,5år. Ingen utslag på noen av dem og det er det sjelden man får når de er så små. Eldste har også blitt testet for laktoseintoleranse og det ble gjort på en helt annen måte. Da ble testen tatt på samme måte som en glukosebelastningstest, bare at han fikk laktose å drikke i stedet for. Vi møtte med han fastende på sykehuset og så målte de blodsukkeret hans før han drakk laktosen og flere ganger etterpå.

Anonym poster: 0ab80ae98eb21ca8fbe3030979e61058

Skrevet

Vi fikk beskjed om at den sikreste måten å allergiteste så små barn på var ved blodprøve

Anonym poster: 3658f49736db56e1c7e1f85373228f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...