Gå til innhold

Da har vi tapt vår første budrunde.

Anbefalte innlegg

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Jeg har fått meg et års ansettelse i vær scisofrene overpopulerte barteby her hvor vi gjerne vil bo. For her går fly til varmere strøk, besteforeldre på en side bor her, det går direktefly til mine foreldre. Alt bortsett fra været og det at andre menesker også vil bo her er bra med denne byen.

Så nå har vi et finansieringsbevis i hånden som dere nok gjerne kan tru har ikke to nyutdannede tidliger yrkesfagere den helt store egenkapitalen, men nok til at vi i hvertfall kan gå på visninger med håp i hjertet.

Har vært på visninger på en og annen usentral enebolig i dårlig stand, men med stor hage. I går derimot var vi på visning i et nokså sentralt rekkehus. I dette rekkehuset hadde samme par bodd siden huset ble bygd i 67. Så da var vi på visning med bortimot 60 andre, nerden var den eneste jeg så med fuktmåler, men så noen menn i arbeidsbukser som også gikk svært nøye tilverks.

Badet var vått og noe av utvendig panel var råteskadet. Hagen var på størelse med et frimerke.( Ikke egnet til min drøm om hund)

Ikke noe vi liker, men noe av det beste vi kunne håpe å få for vår tilgjenngelige lånkapitall. Rekkehuset hadde mye rom og gode planløsninger. Dette var et hus som kunne bli kjempebra med litt egen insats. Budrunden begynte og 1 bud lå på prisantydning vi hadde nok til å gå 250 K over, men siden boliger i dette prissjiktet ofte går for en halv mil over skjønte vi jo at håpet var tynt. Vi ventet opp mot 11 før vi ga bud, men der lå det flere på lur så boligen gikk for 350K over prisantydningen.

Det var en spennende budrunde i starten siden ingenting skjedde og jeg derfor trudde vi kanskje bød mot bare en budgiver til i vårt prisnivå, men når runden tok fart en halvtime før siste frist såg jeg at vi ikke kom til å nå opp.

Så nå sitter jeg og kikker på finn. Er lite og se en og annen leilighet, men jeg ser ikke på oss som leilighets folk liker heller ikke husleie/ fellesutgifter i tilegg til huslån, men vi har 3 månder til vi må ut av student boligen og svigermor har sagt vi kan bo hos dem til vi finner noe. Ser for meg det kan bli litt keint, men alle moner drar.

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Veldig kjedelig når det skjer, men jeg er en uhelbredelig positiv sjel så jeg tror det er en grunn til at ting skjer.

Jeg er sikker på at dette skjedde fordi drømmehuset dukker opp helt plutselig, og da er dere glad for at dere ikke har kjøpt et hus som dere bare har tatt til takke med :)

Lykke til med husjakt, jeg er sikker på alt ordner seg til det beste :)

Skrevet

Tapte sikkert 5 budrunder før vi plutselig fant huset som passet, og vant det... is i magen og hold ut.

Skrevet

Vi tapte også tre budrunder før vi fikk huset vi nå bor i. Kjipt der og da og det ene huset tenker jeg fortsatt på med vemod selv om vi er veldig fornøyde med det vi har. Hold ut, det finnes et hus for dere også!

Skrevet

Har ikke telling på hvor mange bud-runder vi tapte da vi skulle kjøpe hus og heller ikke på hvor mange hus vi kikket på. Det tok oss 4 mnd tror jeg fra vi fant ut at vi ble flere enn bare oss to og til vi endelig fikk det huset vi nå bor i. Og idag er jeg sjeleglad for at vi ikke vant noen av de andre bud-rundene for her vi bor nå er rene paradis. Litt sånn saltkråkan følelse her vi bor nå.

Ting skjer for en grunn, så plutselig dukker deres hus opp, og om dere må bo hos svigers en periode så er ikke det verdens undergang heller

Gjest amandine
Skrevet

Vi også tapte mange budrunder før vi kjøpte huset vi bor i i dag. Ingen av husene vi tapte budrunde på ville jeg ha byttet med i dag, - og når det er sagt: Jeg bor faktisk ikke i drømmehuset. Men det er helt ok og vi er godt fornøyd. Du finner deg snart hus! Hold fast i den tanken og gå på igjen med krum nakke!

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Takk for gode svar. Var bare så mange som gikk i vår prisklasse før jul. Trudde det skulle være noen nå også.

Er ikke så mye det at vi tapte dette huset som at det ikke er noe annet i sikte som plager meg, men vet jo sommeren bruker å være kjøpers marked.

Så jeg må vel bare ta meg selv i nakken og vente på at noe dukker opp.

Nerden ga nettop klar beskjed om at vi ikke trenger å se på leiligheter. Fordi vi var så nært på denne budrunden at det er håp hvis vi tar livet med ro. Er jo bare det at når vi først har bestemt oss for å gjøre no vil jeg jo helst at det skal gjøres i går.

• 2 uker senere...
Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Gaah er ikke klokken 12 snart? Vi er stadig inn te running i denne budrunden. Jeg kommer ikke til å klare meg gjennom denne spenningen.

Hvem er det foresten som begynner en budrunde med å by 5000 over første byder. Er det bare for å by?

Skrevet

Gaah er ikke klokken 12 snart? Vi er stadig inn te running i denne budrunden. Jeg kommer ikke til å klare meg gjennom denne spenningen.

Hvem er det foresten som begynner en budrunde med å by 5000 over første byder. Er det bare for å by?

Kanskje de ikke har mer penger? Klin til med 100 000 i slengen og se om du ikke riser av deg noen.. 46 min igjen.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

er noen som gjør det så var bare en som forsvant

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

der var taket vært nådd og gubben vil ikke løfte det litt engang

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

teite gubben nå må vi på flere visninger

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Maratondag i dag vi har vært på to visninger det første var et rekkehus kliss likt og 50 m unna det første vi bydde på bare i vesentlig bedre stand.

Nesten ingen oppmøte på visningen så trur ikke huset går mye over 2,5 antydningen.

Hus to var en enebolig nesten 3 mil utenfor, men stort. Badet og dreneringen må tas på sikt, men ellers er alt på huset flott 2 mål hage. Dette huset koster det samme som rekkehuset, rekkehuset trenger foresten også nytt bad og ny drenering og har et frimerke av en hage.

Denne visningen ble " privat" det var egentlig visning på det på mandag når vi såg på et annet hus som lå ute til 2 blank. Vi avskrev dette huset som for dyrt siden det meste her i området går 15% over. Men nå som det ser sansynlig ut at vi kan få det for prisantydningen måtte vi se på det.

Så da krysser jeg fingrene for at det blir det huset, det er vesentlig mye bedre enn det huset vi ikke fikk på mandag. Med flat hage og allerede opparbeidet hage.

Så da krysses fingre og tær for at dette blir vår siste visning på en 20 år eller der omkring.

Skrevet

hoff! jeg unnder dere ikke den spenningen! men vi tapte også mange budrunder før vi fant dette huset. TAKK OG LOV FOR DET! Dette huset bare ventet på oss det:) Vi var de eneste som bød og fikk det for 50 UNDER prisant. :) Lykke til i dag, men dersom det ikke skulle gå så var det det som var meningen:)

Skrevet

Har ingen erfaring med budrunder og huskjøp, men sender en stor tommel opp og sier LYKKE TIL! :)

Skrevet

Jeg la inn bud på Drømmehuset i 2011.

Og det var noen som hadde mer penger enn meg, så jeg fikk det ikke.

Dasset slukøret rundt i en evighet etterpå, helt til jeg fant DRØMMEHUSET. Ikke bare med stor D, men med stor bokstaver hele ordet gjennom.

La inn bud, og fikk kjøpe det.

Og her har jeg bodd snart halvannet år, og elsker det.

Og fy faen så glad jeg er for at jeg ikke kjøpte Drømmehuset - det med bare stor D.

For det hadde passa veldig dårlig nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...