Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Vi flyttet til nabolaget her i juli, og akkurat rundt oss her er det kun besteforeldre. Nede i gata er det mange barn,men ingen felles samlingsplass der det er naturlig å møte andre foreldre/komme i kontakt etc. har to gutter på 3 og 6 år, og han største går i barnehagen langt unna der vi bor fordi han fikk ikke plass. der trives han veldig og har gode kamerater, selv om det er veldig sjelden noen blir med han hjem. Nå når han skal begynne på skole kjenner jeg at stresset for at han ikke skal bli kjent med noen/ikke ha noen å være sammen med på ettermiddagene melder seg. Hva om han ikke får noen gode kamerater i nabolaget som han kan farte rundt med,sykle sammen med? Hvordan møter man naboene sine egentlig?Vi er kanskje ikke av de mest sosiale fra før av, men jeg gjør selvsagt en ekstra innsats når det gjelder å bli kjent med folk pga sønnen min. Vi er voksne folk, 33 og 37 år, så vi er ikke ung og sjenerte heller... Ordner det seg selv når han begynner på skolen tror dere? Og er det bare meg som stresser om sånne ting? Nå i dag når det er så fint vær er mange ute,men vi kjenner jo ingen av de og jeg føler ikke at det er bare-bare å gå til en klynge voksne mennesker å begynne å prate med dem heller... Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje se om det er flere i samme båt? Anonym poster: 842b83524db4f0558275c8b8dc4b9a20
LilleBamBam+EnTil Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Vet du HI....vi har det på samme måten. Barnehage langt unna, ikke mange barn inærheten osv. Men jeg tror det ordner seg helt fint. Barn har en utrolig evne til å skape sitt eget sosiale miljø på skolen
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Vet du HI....vi har det på samme måten. Barnehage langt unna, ikke mange barn inærheten osv. Men jeg tror det ordner seg helt fint. Barn har en utrolig evne til å skape sitt eget sosiale miljø på skolen Ja jeg håper virkelig det, for gutten min sin skyld. Jeg blir jo så stressa av hele greia!:)Selv om jeg vet at det ikke er noe galt med sønnen min sine sosiale antenner. Vi får begge bare håpe og tro at alt ordner seg av seg selv når de begynner på skolen da! HI Anonym poster: 842b83524db4f0558275c8b8dc4b9a20
humlesurr Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Ta med dere guttene, en kurv nystekte boller og kaffe ut. La guttene sykle rundt mens dere tarinitiativ til å hilse på/prate med naboene. Jeg hadde ene og alene syntes det var super hyggelig om våre nye naboer hadde gjort dette. :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå