Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Faren til de to eldste røyket ikke, så har aldri hatt denne problemstillingen før. Samboer røyker, og da skal man ikke samsove. Mitt spørsmål er, kan JEG samsove med barnet eller amme barnet i senga når samboer er på jobb? Har en baby som helst vil ligge ved siden av og sove, og hater foreløpig senga si. Så det hadde vært lettere å få sove på dagen hvis hun lå ved siden av meg, slik at vi begge fikk sove. Noen som vet?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Uten at jeg vet sikkert så tror jeg at det skal gå greit
Håper<3 Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Det tror jeg skal gå helt fint. Han skiller ut giftstoffer fra kroppen når han er der men det vil ikke si at sengen deres er en giftbombe når han ikke er tilstede. Hadde nok både ammet og sovet med baby i sengen når mannen var borte!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Om sengetøyet lukter røyk hadde jeg skiftet det først, men ellers ser jeg ikke problemet. Anonym poster: fbb751568e097890a7e59602680677bf
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Om sengetøyet lukter røyk hadde jeg skiftet det først, men ellers ser jeg ikke problemet. Anonym poster: fbb751568e097890a7e59602680677bf Da er det uaktuelt, å skifte sengetøy en gang for dagen i tillegg til alt annet klesvask er umulig å gjennomføre. Skal heller venne baby til senga, selv om det vil bety ukesvis med søvnløse netter. Kanskje sove på egen madrass i stua med baby ved siden av...? HI Anonym poster: 0493c7d1cc236bf1cccaffeaba68e5f8
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Om sengetøyet lukter røyk hadde jeg skiftet det først, men ellers ser jeg ikke problemet. Anonym poster: fbb751568e097890a7e59602680677bf Da er det uaktuelt, å skifte sengetøy en gang for dagen i tillegg til alt annet klesvask er umulig å gjennomføre. Skal heller venne baby til senga, selv om det vil bety ukesvis med søvnløse netter. Kanskje sove på egen madrass i stua med baby ved siden av...? HI Anonym poster: 0493c7d1cc236bf1cccaffeaba68e5f8 Og den kom som anonym selvfølgelig, ammetåka slår inn her
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Sengetøy må vaskes ja Anonym poster: da1718b32a816eb864c78fe24ec24886
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Send mannen på sofaen, så kan barnet få den gode tryggheten med mor
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. april 2013 #9 Skrevet 10. april 2013 Send mannen på sofaen, så kan barnet få den gode tryggheten med mor Vi har ikke en sofa det går an å sove i, så da blir det mest sannsynlig jeg som skal sove på madrassen i stua og ha baby ved siden av. Samboer jobber lange dager, slik at han er avhengig av søvn. Får forresten kjempegod avlastning av ham de dagene han ikke jobber, så det er ikke slik at han forlanger å sove uavbrutt hver natt.
Liljekonvall<3 Skrevet 10. april 2013 #10 Skrevet 10. april 2013 Blir ikke giftstoffene borte etter noen timer da? Ellers vil det vel si at sofaputer og pledd også må vasket etter hver gang en røyker har vært i sofaen? Og må far dusje og skifte klær før han rører baby? Selv om det er flere timer siden sist røyk? Jeg er anti-røyker selv, men dette syntes jeg hørtes litt drøyt ut..
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. april 2013 #11 Skrevet 10. april 2013 Blir ikke giftstoffene borte etter noen timer da? Ellers vil det vel si at sofaputer og pledd også må vasket etter hver gang en røyker har vært i sofaen? Og må far dusje og skifte klær før han rører baby? Selv om det er flere timer siden sist røyk? Jeg er anti-røyker selv, men dette syntes jeg hørtes litt drøyt ut.. Tenkte også sånn, han tar jo i baby etter at han har røyket, bysse henne i søvn, har henne på fanget og puster ut i rommet mens vi sover, selv om baby legges i egen seng ved siden av vår seng. Håper ikke jeg har gjort skade ved å samsove med henne de to dagene nattevåken var verst, mens han var på jobb :S
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #12 Skrevet 10. april 2013 Hun får i seg faenskapet fra ham ikke bare når hun sover men ellers også når hun er i kontakt med ham. Hadde forlangt at han slutta, røyking er faktisk bare lavmål og det er bare tapere som driver med det nå. Anonym poster: 278293c5733b50035abb1445d52e6d8e
Berta_78 Skrevet 10. april 2013 #13 Skrevet 10. april 2013 Jeez kan han ikke bare slutte? Det tjener jo virkelig ikke til noe godt. Be ham stramme seg opp, han har en familie å leve for. Med det sagt: hadde lett samsovet når han ikke var der uten å styre med sengetøyskift. Rist dynen godt. Men blir det ikke vanskelig å samsove halve tiden? Babyer er vanedyr
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. april 2013 #14 Skrevet 10. april 2013 Jeez kan han ikke bare slutte? Det tjener jo virkelig ikke til noe godt. Be ham stramme seg opp, han har en familie å leve for. Med det sagt: hadde lett samsovet når han ikke var der uten å styre med sengetøyskift. Rist dynen godt. Men blir det ikke vanskelig å samsove halve tiden? Babyer er vanedyr Hun er foreløpig urolig om natten og har snudd døgnet rett fra fødselen. Hvis jeg og hun sover et par timer på dagen, er begge to velfungerende også om natten. Han kan sikkert slutte, men det er ikke noe jeg kommer til å true eller tvinge ham til, har tatt opp problemstillinga med ham, og det blir da opp til ham om han ønsker å slutte eller ikke. Han tar forresten familien på alvor, både sitt eget lille barn og mine to barn fra før. Han står opp om natten et par ganger selv om han skal på jobb, avlaster meg på kvelden, skifter bleier, kjører det ene av mine "private" barn i barnehagen slik at jeg slipper å stresse med nyfødt osv.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #15 Skrevet 10. april 2013 Jeg hadde baby i senga selv om mannen røyker, men hadde henne da på min side mellom meg og senga hennes som sto helt inntil senga vår. Hun var ikke i kontakt med pappaen sin om natta i det hele tatt, hadde hun ligget i senga si hadde hun ikke akkurat vært så mye lenger vekk. Han røyker lite da, og aldri rett før sengetid, så følte at det ikke var noen stor risiko Anonym poster: 00aef94cb310163d84fbc8b6d0c162db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå