Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Er utrolig glad for at jeg kan amme babyen. Men mellom midnatt og 7 på morgenen våkner hun bare to ganger for å få mat, så det sprenger noe voldsomt og senga er full av melk. På morgen, formiddag og ettermiddag har jeg også voldsomt mye melk, må ofte pumpe meløom måltidene hennes pga spreng pg lekkasje. Men på kvelden virker hun aldri fornøud etter mat, lurer på om det er tomt på kveldstid? Kan det være mulig når jeg har så vannvittig mye melk resten av døgnet? Noen med råd til en frustrert fullammer/pumper? Anonym poster: 428e711d6d247520a38b5969caf49150
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Du må for all del ikke pumpe om du har for mye, ikke mer enn akkurat for å få bort verste sprengen iallefall. Ellers lager du jo bare mer melk. Det er helt vanlig at det ikke virker som ungen blir fornøyd til kvelden. Man har mindre melk da, også skal ungen spise seg "opp" til natta. Anonym poster: 640c28062da8d396e73d7656cb2e934a
Tarssan Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Ja man har mindre melk om kvelden, men den er fetere. Høres helt normalt ut det du beskriver. Håndmelking for å lette på trykke er bedre en pumpe.
Gjest mphs Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Å, så godt å høre ! Lurte nesten på om jeg måtte begynne å gi erstatning på kvelden. Pumper bare for å få vekk sprengen, og for å slippe å lekke. Håndmelking mestrer jeg ikke, så må pumpe. Takk jenter, litt letta nå. Skal ha litt mer tålmodighet i kveld da Anonym poster: 428e711d6d247520a38b5969caf49150
Tarssan Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Høres ut som du har nok melk ja her har to av mine vært slik du beskriver, mange ganger begynte "maset" etter mm tidlig på ettermiddag. Gevinsten er, slik nevnt tidligere i tråden, at når de sovnet utpå kvelden kunne de sove i mange timer i strekk. Til tider slitsomt og frustrerende og ikke få tid til seg selv,men det kommer lykke til videre med amming og baby i huset
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Høres ut som du har nok melk ja her har to av mine vært slik du beskriver, mange ganger begynte "maset" etter mm tidlig på ettermiddag. Gevinsten er, slik nevnt tidligere i tråden, at når de sovnet utpå kvelden kunne de sove i mange timer i strekk. Til tider slitsomt og frustrerende og ikke få tid til seg selv,men det kommer lykke til videre med amming og baby i huset Tid for meg selv får jeg på morgen og formiddag, kingen krise uansett ja leste på linken til ammehjelpen at de sover ofte lengre hvis man lar de spise som de vil på kvelden kjekt å se at det er vanlig med frustrasjon og spørsmål om man ikke har nok melk. Hjalp å lese litt på ammehjelpen Anonym poster: 428e711d6d247520a38b5969caf49150
Siamese Hellhound Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Du kan forsøke å pumpe brystene helt tomme, da begynner du på en måte på nytt. Og vent gjerne 3 timer før du bytter bryst. Det hjalp i hvertfall meg da jeg hadde konstant sprengte bryster. Og hvis du har sengen full av melk, er det lurt bruke ammeinnlegg, jeg synes chicco sine er gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå