Gå til innhold

Noen som vet? Ang barsel på Ahus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha ks på Ahus. Betyr det da at jeg ikke kan ligge på barselhotellet? Eller er det blitt endret? Kan i tilfelle storesøster også ligge der, eller bare pappa?

Hvis en havner på vanlig barsel avdeling, må man da dele rom med noen, eller har de enkelt rom også hvis en er heldig? Kan mannen være der så mye han kan/ønsker? Eller er det visitt-tid? Hva mes søsken, hvor mye kan de besøke på barsel?

Andre må en vel gå ut av avdelingen for å kunne få besøk av som før?

Anonym poster: ad254dff157a6588d87417ebbcc5bb76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde planlagt KS for en mnd siden. Siden det gikk greit og jeg var oppe og gikk på kvelden så kom jeg på hotellet dagen etterpå. Må ligge i hvertfall en dag på barsel. Jeg fikk ene rom siden det ikke dukket opp noen som var dårligere, men fikk beskjed om at om det gjorde det måtte jeg på dobbelt rom. Vet ikke angående søsken på hotellet, men mannen kan bo der mot 550,- natten fullpensjon. På barsel så får han være der fra 09-22 og søsken fra 17-19. Andre må man møte nede i lobbyen... På hotellet så kan søsken og besteforeldre besøke på rommet..tror ikke det er begrensinger der. Andre kan du møte i kafeen eller restauranten.

Anonym poster: 29408c423a953f2465caeced6f9a9cf1

Skrevet

Jeg hadde akutt KS på Ahus (med full narkose), og jeg måtte ligge på barsel. Jeg var heldig og fikk enerom da. Bror og far kom når de ville på barsel, besteforeldre og slikt måtte vi møte nede.

Skrevet

Jeg trodde da alle fikk enerom? Nå ble jeg bekymret her, for jeg har sagt ifra til alle at alt besøk får vente til vi kommer hjem. Tiden på sykehuset vil vi ha for oss selv...

Skrevet

Alle får ikke enerom, det er vel mest vanlig å måtte ligge på dobbeltrom tror jeg

Anonym poster: 2a7889d8f8c68d00b7c8b2f5b3f0e484

Skrevet

Jeg trodde da alle fikk enerom? Nå ble jeg bekymret her, for jeg har sagt ifra til alle at alt besøk får vente til vi kommer hjem. Tiden på sykehuset vil vi ha for oss selv...

Det kan du nok ikke regne med. Har selv endt opp på 4-mannsrom...

Anonym poster: 8c4f65d536d3726223fcb5423b5f0c89

Skrevet

Hvis alt går bra med deg og baby, kan du være på hotellet. Og det er jo enerom.

På barsel er det ikke mange enerom.. Men et par. Jeg måtte dele.

Anonym poster: 557a9f28615d5c78f6fb80aba329a6bd

Skrevet

MÅ man ligge der da? Jeg nekter å godta trafikk med fremmede folk når jeg ligger og føler meg "drit".. fader.. Jeg som hadde gleda meg til å ligge der:-(

Skrevet

Da håper vi alt går bra med mor og barn da :-)

Skrevet

Jeg var heldig og fikk enerom sist, men det er nok heller unntaket enn regelen.

Dette er tre år siden, og da var det uaktuelt for ks opererte å flytte over på hotellet, men mulig det går nå. Skal ha ny KS samtale neste mnd, så får sikkert mer svar da :)

Skrevet

Vet ikke noe om keisersnittbiten, men jeg har ligget på barselavdelingen der to ganger i løpet av de siste par årene.

De har i hovedsak tomannsrom der. De har noen enerom, men jeg fikk inntrykk av at de først og fremst brukes til de som av en eller annen grunn har ekstra behov for enerom. Så belag deg på å dele. Far kan komme på barsel når han ønsker (på dagtid), men tror søsken bare kunne komme i visittiden. I utgangspunktet slipper ingen andre inn på barselavdelingen.

Jeg syns det var mest naturlig og praktisk å møte besøket nede i glassgaten. Syns dessuten det var slitsomt da hun jeg delte rom med hadde sin toåring inne på rommet en lang stund da jeg hadde født natta før og var utslitt. - han var høyt og lavt og pratet hele tida...

Anonym poster: 2dbc7fe1a6ea82afa2cce9bbf285a7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...