Mimmii Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 (endret) Jag är nu 13 uker og 4 dager på vei med vårt första barn. Jag är 35 år gammal. Vi bor i Norge, men valde att dra till Sverige för att få ett tidligt ultralyd. Där upptäcktes en nakkefold på 3,6 samt en feil med hjertet. Vi fick därmed en risk på 1:3 för kromosomfel, och blev erbjudna moderkaksprov. Vi tackade ja till detta och väntar nu på svaret, som ska komma fredag denna uken. I journalen står det: "Hög risk för Downs syndrom pga stor NUPP och trikuspidalisregurgitation." Vi är naturligtvis väldigt bekymrade och räknar väl nästan med en trist besked om att vårt barn har kromosomfel. Är det andra som har varit i samma situation? Vill gärna höra era erfarenheter och vad ni fick för svar. Kan dessa funn tyda på andra ting är Downs syndrom? Vad i så fall? Endret 10. april 2013 av Mimmii
Sikkertforgammel Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Huff det var trist å høre... Jeg skal på tidlig ul i neste uke og jeg gruer meg så!!! Har aldri hatt fosterdiagnostikk før og håper så inderlig at alt er bra med baby... Jeg vet faktisk ikke hva vårt valg vil bli om lille nurket i magen har fosterskade. Kommer litt an på hva slags skade det er. Grusomt å tenke tanken på å skulle avslutte et liv... Jeg er 38 år... Sender deg all mulig omtanke og en klem ♥
selma07 og engel Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Hei kjære deg! Hvordan har det gått i dag? Tenker på deg og dere!! Klem
mal82 Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Med mitt første barn ble det også målt nakkefold som var rundt 2,5 . Tok morkakeprøve.. Men den var fin;) ventetiden er verst. Tenker på dere!
Mimmii Skrevet 15. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2013 Hej alla dere! Har ikke varit inom her på noen dager, har hatt mye å tenke på. Vi fikk svaret som vi fryktet, det är Downs syndrom, samt hjertefeil. Ett tungt besked, men det är skönt att ha fått svaret och slippa vänta mer. Vi hade bestämt oss på förhand, min sambo och jag pratade igenom detta redan innan vi bestämte oss för att pröva att få barn, och var eniga om att vi inte önskar sätta ett barn till värden med de förutsättningarna. Men det är en tung process och jag är sjukskriven nu. Ska in på sjukhuset nu i veckan. Tungt att avsluta en graviditet på detta sättet. :-( ...och när vi kommit så pass långt att vi just skulle berätta för våra vänner och familjer. Livet är inte alltid enkelt...men jag føler det val vi nu tagit är rätt för oss och detta barnet. Tacksam om vi inte får några negativa kommentarer i detta forum kring vårt beslut, då det är tungt nog som det är. Stort tack för omtanken, från er som skrivit små hälsningar. De värmer! :-)
jentene på haugen Skrevet 15. april 2013 #6 Skrevet 15. april 2013 Så lei meg på deres vegne. Ønsker dere lykke til videre med alt.
Belle <3 Skrevet 15. april 2013 #7 Skrevet 15. april 2013 Så lei meg på deres vegne! Sender over mange varme tanker og klemmer <3
Skyen Skrevet 15. april 2013 #8 Skrevet 15. april 2013 Ei venninne av meg opplevde dette men det var en annen kromosomfeil hvor de fleste dør i magen eller rett etter fødsel, venninna sin sønn døde rett etter fødselen. Hun valgte å beholde barnet, jeg vet ikke om jeg hadde klart det selv. Det var veldig trist! Håper det går bra med dere! KLEM! <3
Amalie87 Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Utrolig leit å lese.. Tenker på dere! Masse varme tanker! Lykke til <3
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 20. april 2013 #10 Skrevet 20. april 2013 Det var tråkigt att høra. Jag får veta på måndag om jag ær gravid efter provrørsførsøk. Vi har en kille på 2 år. Jag blir 40 i år och kommer att be om fosterdiagnostik. Med 1:e mann så tænkte jag att jag inte ville testa før jag skulle ændå behålla. Men nu ær det annorlunda nær man vet hur mycket bekymmer (och glædje) ett friskt barn ger, så tror jag nog att jag skulle vælja det samma som du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå