Gå til innhold

Middag...igjen! Jeg hater å finne på middager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er matlei og føler vi går oss fast i de samme tingene.

Hva spiser dere til hverdagsmiddag? Bør jo heller ikke ta så lang tid å lage, da alle er sultne når vi kommer hjem fra jobb, skole og barnehage...

Anonym poster: 3ffdc8eddd674254ee8c05afd4deb3ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ofte de tipsheftene fra Rema 1000. Finner alltid mye jeg liker der :)

Skrevet

Er matlei og føler vi går oss fast i de samme tingene.

Hva spiser dere til hverdagsmiddag? Bør jo heller ikke ta så lang tid å lage, da alle er sultne når vi kommer hjem fra jobb, skole og barnehage...

Anonym poster: 3ffdc8eddd674254ee8c05afd4deb3ae

-Ostesnitsel med potet og tomatbønner

-Fiskeboller i hvitsaus med potet og gulrot

-Lettsalta torsk med poteter og gulrot

-Ovnstekt laks og grønnsaker m/ tilbehør

Pasta med kjøttsaus

Skrevet

Vi har bl.a kjøttkaker, ulike former for fisk som fiskegrateng, fiskeboller, filet stekt i ovnen eller i panna, terteskjell med fiskeboller, kjøttboller, grønnsaker, fiskepudding, kjøttdeig og spagetti, pizza, taco, pita, wraps, kyllingfilet, lår, bryst eller kyllingretter, risotto, pølse og potetmos, pølsegrateng, pastaretter i ulike varianter, lasagne, ostesuffle.

Jeg er heller ikke veldig kreativ når det bare er barna og meg, de er litt kresne og da er det ikke like gøy å styre med middag.. :o

Skrevet

I dag skal vi ha min favoritt.

Stek bacon og pølsebiter. Kok blomkål og gulrøtter. Serveres med hvit saus med litt revet ost i.

Skrevet

Idag skal jeg ikke lage mat, for vi har flesk og duppe som middag på jobb idag. Det er fordelen med å jobbe sent, slipper jeg å tenke på middagen. Det må mannen gjøre idag......

Anonym poster: ef5758f70c0dd874bff21b35d23d979c

Skrevet

* Meksikansk gryte i pitabrød med rømme til. Fin vri på en ellers ganske vanlig middag.

* Kjøttdeig med tacokrydder og mais - legges inni tacolefser som brettes sammen til en firkant og legges ost på toppen - 200 grader i ca 15 min + salat o.l

* Pasta med carbonarasaus og pølse/bacon/skinke i en form med ost på toppen - inn i ovnen

* sheperd´s pie - kjempe godt og enkelt

* Laks i tortillalefse med kåltzatsiki http://www.rema.no/under100/Kampanjer/Desember/article65644.ece

* Laksetaco http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Laksetaco

* Nachos med torsk http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Nachos-med-torsk-–-”Narvik-Grande”

Skrevet

Det der var mye drittmat charlotte... Håper ikke dere har sånne menyer hver uke?

Anonym poster: bc84080119598cc025c86556491cd9b3

Gjest overlord
Skrevet

Mine raskeste hverdagsmiddager:

fiskekaker i grove pitabrød med pesto og salat

fisk og grønnsaker som trekker sammen (la grønnsakene bli møre før du legger i fisken) direkte i stekepannen med buljong og fløte.

laks, fullkornspasta, rømme og grønnsaker

spaghetti carbonara

spaghetti og kjøttsaus

hjemmelaget pytt i panne

stekt ris med skinke, reker og grønnsaker (har alltid dagen etter vi har hatt ris til noe annet)

Skrevet

Det der var mye drittmat charlotte... Håper ikke dere har sånne menyer hver uke?

Anonym poster: bc84080119598cc025c86556491cd9b3

På ingen måte. Når man lister opp en rekke med middager betyr det heller ikke at man har alle samme uke.

Her i huset er vi nok også litt omvendt fra det som er vanlig. Middager som andre ville spist som helgemat har vi heller i ukedagene, og hverdagsmiddag i helgene.

Men ser nok ikke helt hvordan mesteparten av den maten kan kategoriseres som drittmat :)

Skrevet

I dag skal vi ha kyllingfilet og pasta med en kremet saus av fløte, sitron og basilikum. Veldig god :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...