Gå til innhold

åh! jeg er såå sulten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg nesten helt utsultet!

Spiser ganske mye til vanlig, til tross for at jeg er liten og normalvektig.

Men nå er jeg så fryktelig sulten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!

Var hos tannlegen igår, og hadde omfattende behandling, måtte fjerne 3 visdomstenner kirurgisk og en rotfylling, skulle i narkose så måtte være fastende i hele går. Utpå kvelden klarte jeg å få i meg en skål med suppe (gjennom sugerør) og det er alt.

Jeg har så grufullt vondt og klarer jo ikke å spise noen ting!

Hvor lenge skal det være sånn? Jeg blir jo gal av dette!

Når gir smertene seg, og når kan jeg regne med å få i meg noe skikkelig mat igjen?

Anonym poster: c4fed0d84daef9f294f36d65a4f18c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke fått med deg ordentlig smertestillende?

Skrevet

Kan desverre ikke si noe om smertene, men som over: Fikk du ikke smertestillende?

Av mat som er enkelt og som metter godt: Får du i deg cottage cheese? Lag potetmos? Havregrøt/annen grøt? Lapskaus?

Skrevet

Første ganga jeg trakk visdomstann, gikk det bare to dager før jeg kunne spise ordentlig mat igjen. Det var ømt om noe kom borti der tanna var fjernet, men det var ok.

Den andre ganga var helt forjævli! Det tok to uker før jeg klarte å få i meg særlig annet enn suppe og grøt! Og så gjorde det helt forferdelig vondt uansett hva jeg putta i munnen, det begynte å dunke og verke som besatt. Det ble til at jeg såvidt fikk i meg vann og noe lunken suppe i løpet av to uker (varm og kald mat/vann var det verste. Lunka var litt bedre).

Ikke bruk sugerør forresten. Det kan skape hulrom der du har trukket tennene, det heter noe spesielt, men nå husker jeg ikke hva. Det er visst helt forferdelig smertefullt, og da må du til tannlegen for å "grave" opp hullet igjen, for å få vekk hulrommet. Eller noe i den dur.

Propp i deg ibux (paracet funker ikke like bra). Jeg måtte ta fire ibux for å dempe smertene. Skulle jeg sove, måtte jeg ta seks. Jeg tror neppe det er anbefalt å ta så mye av det, men jeg var nødt, ellers var jeg så full av smerter at jeg bare gråt og gråt (og jeg tåler vanligvis mye). Jeg synes uansett det er merkelig at du ikke har fått noe ordentlig smertestillende?!

Anonym poster: 489b287f34388450a6afd2cc90ef5fce

Skrevet

Har fått med meg smertestillende, men selv om jeg tar det er det vondt!

Hvordan bør jeg få i meg mat hvis jeg ikke skal bruke sugerør, er helt øm og nummen i hele munnen og redd for å få mat i sårene. Hadde det i det minste vært på bare ene siden da! *klag klag*

Tenkte å lage noen slags grøt idag, havregrøt/smørgrøt som man nesten bare kan svelge ned. Vurderer å kjøpe meg noe suppe ala nutrilett eller noe lignende, bare for å få metthetsfølelse!

Anonym poster: c4fed0d84daef9f294f36d65a4f18c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...