Vera prøver Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Når fikk din(e) barn den første maten og når og hva og hvorfor? Mine 3 fikk alle grøt rundt 4 måneders alder. Nr 2 fikk det litt tidligere fordi jeg skulle bort med den eldste i noen timer og han var ikke helt glad i flaska. Så da hadde far noe å fore han med hvis han nektet flaska. Gutten var veldig sulten da jeg kom hjem og far passe stresset ;p Da mine var baby så skulle man begynne med mat når de var 4 mndr. Nå vil man at de helst skal fullamme til de er 6 mndr, men lillegutten våkner etter 3 timer pga sult.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Det er så vidt jeg vet ikke unormalt at så små barn trenger mat hver 3. time døgnet rundt. Vi begynte forøvrig med litt velling ved 5 mnd. Det var vel omtrent da vi begynte med smaksprøver på frukt osv også. Ville ikke ha annet enn litt fruktmos før fylte 8 mnd og da gikk det inn et par skjeer med grøt også. Så jeg tilnærmet fullammet til 10 mnd og deretter gradvis nedtrapping. Måtte slutte å amme ved 18 mnd pga sykdom, men da klarte hun seg fint uten. Anonym poster: c53ae1dfa6cfe2f60f976bcd2823a236
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Frarådes man virkelig med å begynne med grøt/velling/middag før 6 mnd?? Til våre to eldste (5 og 7 år) begynte vi med tyntflytende grøt allerede før 4 mnd og det gikk helt fint. Men så greide jeg heller ikke å amme lenger enn til de var 4-5 mnd da, så de måtte ha litt mer enn bare mme. Anonym poster: 4342868b221fd36d64383dbb2812ec87
Vimseliten Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Her fikk han velling laget på grøt og MME fra han var litt over 3 mnd. Han begynte å drikke så ofte MME på kvelden, at jeg valgte å begynne med det. Han begynte å få smaksprøver av diverse fruktmoser litt før han var 4 mnd. Må innrømme at jeg ikke har fulgt disse "reglene" for når de skal ha hva. Han fikk middagsglass med klumper i før han skulle få det, fikk chili i maten når han var 8 mnd osv... Det har gått helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå