Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #1 Skrevet 10. april 2013 Jeg har en del smerter og før jul fikk jeg 100 stk tramadol av legen. Disse skal jeg bruke i dårlige perioder. Tramadol virker veldig bra og jeg har få bivirkninger med untak av at jeg merker jeg alltid blir i godt humør og får et positivt tankemønster når jeg tar de. Egentlig ikke noe problem, men jeg er redd jeg skal utvikle avhengighet. Jeg har vel brukt rundt 30 stk til nå. Noen som vet hvor lett det er å bli avhengig av Tramadol. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a
NormaJean Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Jeg vil si at hvis du har brukt 30 tramadol på ca 100 dager så er du ganske langt unna å bli avhengig. Det er positivt at du er oppmerksom på faren ved avhengighet. Men forbruket ditt er såpass lavt at du ikke akkurat er i faresonen.
♥Madam Mim♥ Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Så lenge de brukes til det de er beregnet til så skal det gå greit. De som blir avhengige begynner gjerne å bruke dem uansett grunn til smerter. F.eks du tar dem egentlig pga vond rygg, men plutselig så twr du dem også fordi du har litt murring i hodet.... Med det forbruket ditt så er du langt unna faresonen. Både min samboer og kammerat har brukt slike. Samboeren min hadde ingen problemer med dem og sluttet uten problemer når smertene var borte. Min kammerat fant dessverre ut at de kunne brukes til andre smerter også pluss at han var dum nok til å ta dem sammen med alkohol! Det gir jo en rus dersom du gjør det. Han slet lenge med å bli kvitt avhengigheten sin stakkars.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Godt å høre. Jeg er kanskje litt hysterisk, men etter å ha vært avhengig av røyk og erfart hvor vanskelig det var å slutte er jeg veldig forsiktig med ting en kan utvikle avhengighet av. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Sier som de andre her, så lenge du bruker dem til det de er ment, så skal det nok mye til før du blir avhengig. Hvis du MISbruker den derimot... Har selv gått på/brukt disse tablettene. Og jeg tok mange fler enn deg, grunnet store smerter (prolaps/isjias-smerter - endte til slutt i operasjon ). Tok max dose av tramadol hver dag, pluss andre tabletter. En god håndfull hver dag. Lurte også på om jeg ville bli avhengig, siden jeg tok så store doser. Men tok dem kun pga sterke smerter. Men dagen etter operasjonen hadde jeg ikke vondt, og trengte heller ikke ta tabletter. Så jeg skjønte jo i ettertid at jeg kun var "avhengig" grunnet smerter, ikkeno annet... Anonym poster: c608c2e88bb0b96808e88c3ef1c668dc
NormaJean Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 Veldig bra at du er litt kritisk. Er det 50 eller 100mg? Uansett, det er vel når man bruker ca 3 stk om dagen i 2-3 uker sammenhengende at man bør være oppmerksom. Dessuten så er folk veldig forskjellige mtp bruk/overforbruk. Jeg bruker Codaxol akkurat nå pga sterke smerter. Men holder meg til 1 om dagen når det er værst (om morgenen) og så heller ibux/paracet resten av dagen.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Veldig bra at du er litt kritisk. Er det 50 eller 100mg? Uansett, det er vel når man bruker ca 3 stk om dagen i 2-3 uker sammenhengende at man bør være oppmerksom. Dessuten så er folk veldig forskjellige mtp bruk/overforbruk. Jeg bruker Codaxol akkurat nå pga sterke smerter. Men holder meg til 1 om dagen når det er værst (om morgenen) og så heller ibux/paracet resten av dagen. De er 50mg. Til "vanlig" bruker jeg paracet og voltaren. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Så lenge de brukes til det de er beregnet til så skal det gå greit. De som blir avhengige begynner gjerne å bruke dem uansett grunn til smerter. F.eks du tar dem egentlig pga vond rygg, men plutselig så twr du dem også fordi du har litt murring i hodet.... Med det forbruket ditt så er du langt unna faresonen. Både min samboer og kammerat har brukt slike. Samboeren min hadde ingen problemer med dem og sluttet uten problemer når smertene var borte. Min kammerat fant dessverre ut at de kunne brukes til andre smerter også pluss at han var dum nok til å ta dem sammen med alkohol! Det gir jo en rus dersom du gjør det. Han slet lenge med å bli kvitt avhengigheten sin stakkars. Om en får en rus av disse med eller uten alkohol, så tar man ikke normale doser. Jeg har selv brukt Tramadol i korte perioder pga ryggsmerter og isjias, også før en fest. Har aldri opplevd noen ekstra effekt. Nå tåler jeg ingen B-preparater lengre, spyr av alt. Så her går det på kombinasjon av Ibux 600 mg og Paracet 1 g ved behov. Og HI, du er milevis unna å bli avhengig. Det er først når noen tar disse medikamentene uten å ha behov for det at varsellampene bør blinke. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #9 Skrevet 10. april 2013 Så lenge de brukes til det de er beregnet til så skal det gå greit. De som blir avhengige begynner gjerne å bruke dem uansett grunn til smerter. F.eks du tar dem egentlig pga vond rygg, men plutselig så twr du dem også fordi du har litt murring i hodet.... Med det forbruket ditt så er du langt unna faresonen. Både min samboer og kammerat har brukt slike. Samboeren min hadde ingen problemer med dem og sluttet uten problemer når smertene var borte. Min kammerat fant dessverre ut at de kunne brukes til andre smerter også pluss at han var dum nok til å ta dem sammen med alkohol! Det gir jo en rus dersom du gjør det. Han slet lenge med å bli kvitt avhengigheten sin stakkars. Om en får en rus av disse med eller uten alkohol, så tar man ikke normale doser. Jeg har selv brukt Tramadol i korte perioder pga ryggsmerter og isjias, også før en fest. Har aldri opplevd noen ekstra effekt. Nå tåler jeg ingen B-preparater lengre, spyr av alt. Så her går det på kombinasjon av Ibux 600 mg og Paracet 1 g ved behov. Og HI, du er milevis unna å bli avhengig. Det er først når noen tar disse medikamentene uten å ha behov for det at varsellampene bør blinke. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Jeg vet ikke hva du legger i ordet rus, men som nevnt merker jeg at humøret stiger og at tankemønsteret endrer seg, selv om jeg kun tar en 50mg tablett. Derfor jeg er litt bekymret med tanke på avhengighet. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #10 Skrevet 10. april 2013 Så lenge de brukes til det de er beregnet til så skal det gå greit. De som blir avhengige begynner gjerne å bruke dem uansett grunn til smerter. F.eks du tar dem egentlig pga vond rygg, men plutselig så twr du dem også fordi du har litt murring i hodet.... Med det forbruket ditt så er du langt unna faresonen. Både min samboer og kammerat har brukt slike. Samboeren min hadde ingen problemer med dem og sluttet uten problemer når smertene var borte. Min kammerat fant dessverre ut at de kunne brukes til andre smerter også pluss at han var dum nok til å ta dem sammen med alkohol! Det gir jo en rus dersom du gjør det. Han slet lenge med å bli kvitt avhengigheten sin stakkars. Om en får en rus av disse med eller uten alkohol, så tar man ikke normale doser. Jeg har selv brukt Tramadol i korte perioder pga ryggsmerter og isjias, også før en fest. Har aldri opplevd noen ekstra effekt. Nå tåler jeg ingen B-preparater lengre, spyr av alt. Så her går det på kombinasjon av Ibux 600 mg og Paracet 1 g ved behov. Og HI, du er milevis unna å bli avhengig. Det er først når noen tar disse medikamentene uten å ha behov for det at varsellampene bør blinke. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Jeg vet ikke hva du legger i ordet rus, men som nevnt merker jeg at humøret stiger og at tankemønsteret endrer seg, selv om jeg kun tar en 50mg tablett. Derfor jeg er litt bekymret med tanke på avhengighet. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a Placeboeffekten skal man ikke kimse av... Det har nok lite med kapselen å gjøre og mer med at du tror du blir i bedre humør. Tramadol er et B-preparat, men det er ikke spesielt sterke saker... Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. april 2013 #11 Skrevet 10. april 2013 Hvis jeg tar en på kveldstid, 3 kvelder på rad, så må jeg stoppe den 4.dagen. Den følelsen av å bare legge seg i senga og kjenne alle smerter slippe taket, og faktisk sovne og sove HELE natta, gjør det umulig for meg å bruke det over lengre tid.... Skjønner godt at folk blir avhenige! Men tror det skal litt mer til
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #12 Skrevet 10. april 2013 Så lenge de brukes til det de er beregnet til så skal det gå greit. De som blir avhengige begynner gjerne å bruke dem uansett grunn til smerter. F.eks du tar dem egentlig pga vond rygg, men plutselig så twr du dem også fordi du har litt murring i hodet.... Med det forbruket ditt så er du langt unna faresonen. Både min samboer og kammerat har brukt slike. Samboeren min hadde ingen problemer med dem og sluttet uten problemer når smertene var borte. Min kammerat fant dessverre ut at de kunne brukes til andre smerter også pluss at han var dum nok til å ta dem sammen med alkohol! Det gir jo en rus dersom du gjør det. Han slet lenge med å bli kvitt avhengigheten sin stakkars. Om en får en rus av disse med eller uten alkohol, så tar man ikke normale doser. Jeg har selv brukt Tramadol i korte perioder pga ryggsmerter og isjias, også før en fest. Har aldri opplevd noen ekstra effekt. Nå tåler jeg ingen B-preparater lengre, spyr av alt. Så her går det på kombinasjon av Ibux 600 mg og Paracet 1 g ved behov. Og HI, du er milevis unna å bli avhengig. Det er først når noen tar disse medikamentene uten å ha behov for det at varsellampene bør blinke. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Jeg vet ikke hva du legger i ordet rus, men som nevnt merker jeg at humøret stiger og at tankemønsteret endrer seg, selv om jeg kun tar en 50mg tablett. Derfor jeg er litt bekymret med tanke på avhengighet. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a Placeboeffekten skal man ikke kimse av... Det har nok lite med kapselen å gjøre og mer med at du tror du blir i bedre humør. Tramadol er et B-preparat, men det er ikke spesielt sterke saker... Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Der tar du nok feil. Jeg merker det godt. På samme måte som jeg merker det når jeg tar en paralgin forte, da føles hode som bomull og magen blir hard. At du ikke merker det kan ha forskjellige grunner feks. hvor mye kroppen din klare å ta opp, hvor mye du veier osv. Men å komme her å si at jeg ikke merker det blir for dumt. Om det hadde vært slik du sier, hadde det ikke vært mulig å bli avhengig av disse ved normal dosering. En kan jo ikke bli avhengig av noe en ikke merker... Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #13 Skrevet 10. april 2013 Så lenge de brukes til det de er beregnet til så skal det gå greit. De som blir avhengige begynner gjerne å bruke dem uansett grunn til smerter. F.eks du tar dem egentlig pga vond rygg, men plutselig så twr du dem også fordi du har litt murring i hodet.... Med det forbruket ditt så er du langt unna faresonen. Både min samboer og kammerat har brukt slike. Samboeren min hadde ingen problemer med dem og sluttet uten problemer når smertene var borte. Min kammerat fant dessverre ut at de kunne brukes til andre smerter også pluss at han var dum nok til å ta dem sammen med alkohol! Det gir jo en rus dersom du gjør det. Han slet lenge med å bli kvitt avhengigheten sin stakkars. Om en får en rus av disse med eller uten alkohol, så tar man ikke normale doser. Jeg har selv brukt Tramadol i korte perioder pga ryggsmerter og isjias, også før en fest. Har aldri opplevd noen ekstra effekt. Nå tåler jeg ingen B-preparater lengre, spyr av alt. Så her går det på kombinasjon av Ibux 600 mg og Paracet 1 g ved behov. Og HI, du er milevis unna å bli avhengig. Det er først når noen tar disse medikamentene uten å ha behov for det at varsellampene bør blinke. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Jeg vet ikke hva du legger i ordet rus, men som nevnt merker jeg at humøret stiger og at tankemønsteret endrer seg, selv om jeg kun tar en 50mg tablett. Derfor jeg er litt bekymret med tanke på avhengighet. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a Placeboeffekten skal man ikke kimse av... Det har nok lite med kapselen å gjøre og mer med at du tror du blir i bedre humør. Tramadol er et B-preparat, men det er ikke spesielt sterke saker... Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Der tar du nok feil. Jeg merker det godt. På samme måte som jeg merker det når jeg tar en paralgin forte, da føles hode som bomull og magen blir hard. At du ikke merker det kan ha forskjellige grunner feks. hvor mye kroppen din klare å ta opp, hvor mye du veier osv. Men å komme her å si at jeg ikke merker det blir for dumt. Om det hadde vært slik du sier, hadde det ikke vært mulig å bli avhengig av disse ved normal dosering. En kan jo ikke bli avhengig av noe en ikke merker... Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a Det du beskriver her er jo ikke humørstigning eller endret tankemønster. Det er den sløvende effekten disse preparatene kan gi. Og det er jo nesten motsatt effekt. Jeg også får den effekten, forskjellen er at jeg spyr etterpå. Jeg er sykepleier og har jobbet med både folk som ikke er avhengige og folk som har vært avhengige. Selvsagt er det slik at enkelte har en større sårbarhet for å bli avhengig. Om du har det, vet jeg jo ikke, men det virker nesten som du ønsker det selv. Du burde jo blitt kjempeglad over at ditt forbruk ikke tyder på avhengighet. I stedet fortsetter du å beskrive hvordan humøret ditt stiger. Vel, kan det ha noe med at smertene blir borte? Jeg blir iallfall ikke i godt humør av strålingen nedover foten pga isjias... Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #14 Skrevet 10. april 2013 Så lenge de brukes til det de er beregnet til så skal det gå greit. De som blir avhengige begynner gjerne å bruke dem uansett grunn til smerter. F.eks du tar dem egentlig pga vond rygg, men plutselig så twr du dem også fordi du har litt murring i hodet.... Med det forbruket ditt så er du langt unna faresonen. Både min samboer og kammerat har brukt slike. Samboeren min hadde ingen problemer med dem og sluttet uten problemer når smertene var borte. Min kammerat fant dessverre ut at de kunne brukes til andre smerter også pluss at han var dum nok til å ta dem sammen med alkohol! Det gir jo en rus dersom du gjør det. Han slet lenge med å bli kvitt avhengigheten sin stakkars. Om en får en rus av disse med eller uten alkohol, så tar man ikke normale doser. Jeg har selv brukt Tramadol i korte perioder pga ryggsmerter og isjias, også før en fest. Har aldri opplevd noen ekstra effekt. Nå tåler jeg ingen B-preparater lengre, spyr av alt. Så her går det på kombinasjon av Ibux 600 mg og Paracet 1 g ved behov. Og HI, du er milevis unna å bli avhengig. Det er først når noen tar disse medikamentene uten å ha behov for det at varsellampene bør blinke. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Jeg vet ikke hva du legger i ordet rus, men som nevnt merker jeg at humøret stiger og at tankemønsteret endrer seg, selv om jeg kun tar en 50mg tablett. Derfor jeg er litt bekymret med tanke på avhengighet. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a Placeboeffekten skal man ikke kimse av... Det har nok lite med kapselen å gjøre og mer med at du tror du blir i bedre humør. Tramadol er et B-preparat, men det er ikke spesielt sterke saker... Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Der tar du nok feil. Jeg merker det godt. På samme måte som jeg merker det når jeg tar en paralgin forte, da føles hode som bomull og magen blir hard. At du ikke merker det kan ha forskjellige grunner feks. hvor mye kroppen din klare å ta opp, hvor mye du veier osv. Men å komme her å si at jeg ikke merker det blir for dumt. Om det hadde vært slik du sier, hadde det ikke vært mulig å bli avhengig av disse ved normal dosering. En kan jo ikke bli avhengig av noe en ikke merker... Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a Det du beskriver her er jo ikke humørstigning eller endret tankemønster. Det er den sløvende effekten disse preparatene kan gi. Og det er jo nesten motsatt effekt. Jeg også får den effekten, forskjellen er at jeg spyr etterpå. Jeg er sykepleier og har jobbet med både folk som ikke er avhengige og folk som har vært avhengige. Selvsagt er det slik at enkelte har en større sårbarhet for å bli avhengig. Om du har det, vet jeg jo ikke, men det virker nesten som du ønsker det selv. Du burde jo blitt kjempeglad over at ditt forbruk ikke tyder på avhengighet. I stedet fortsetter du å beskrive hvordan humøret ditt stiger. Vel, kan det ha noe med at smertene blir borte? Jeg blir iallfall ikke i godt humør av strålingen nedover foten pga isjias... Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Selvsagt ønsker jeg ikke å bli avhengig, men jeg kjenner at disse tablettene virker på mer an bare smerter og når du da kommer og påstår at jeg ikke kan merke det blir det bare dumt. Håper du er litt mer åpen rundt dine pasienter. Jeg googlet litt og fant nettopp ut at Tramadol også blir brukt mot deprisjon, så det jeg merker på humøret er nok ikke helt tilfeldig. http://www.wisegeek.com/what-are-the-benefits-of-tramadol-for-depression.htm Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #15 Skrevet 10. april 2013 Nei, Tramadol blir ikke brukt mot depresjon her i landet. Og ikke særlig pålitelig kilde du henviser til Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #16 Skrevet 10. april 2013 Nei, Tramadol blir ikke brukt mot depresjon her i landet. Og ikke særlig pålitelig kilde du henviser til Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Du tåler ikke å ta feil du. Jeg synes synd på dine pasienter om du oppfører deg på samme måten mot de. "særlig pålitelig kilde" hva tull er det da? Søk litt selv da, så ser du at jeg ikke er den eneste som merker denne bivirkningen. Men alle andre en deg tar sikkert feil, for du vet jo allerede at du har rett. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #17 Skrevet 10. april 2013 Nei, Tramadol blir ikke brukt mot depresjon her i landet. Og ikke særlig pålitelig kilde du henviser til Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Jeg opplever samme effekt som Hi når jeg tar Tramadol. Brukte det en periode mot smerter, men ble nok avhengig etterhvert. Da jeg skulle slutte fikk jeg abstinenser og ble deprimert en periode. Aldri mer!! Anonym poster: f804020cb0a58c2755b539258007d77a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #18 Skrevet 10. april 2013 Nei, Tramadol blir ikke brukt mot depresjon her i landet. Og ikke særlig pålitelig kilde du henviser til Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Jeg opplever samme effekt som Hi når jeg tar Tramadol. Brukte det en periode mot smerter, men ble nok avhengig etterhvert. Da jeg skulle slutte fikk jeg abstinenser og ble deprimert en periode. Aldri mer!! Anonym poster: f804020cb0a58c2755b539258007d77a Da anbefaler jeg dere om å aldri bruke B-preparater. Dere er nok svært sårbare for avhengighet og bør unngå alt som et avhengighetsskapende. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #19 Skrevet 10. april 2013 Nei, Tramadol blir ikke brukt mot depresjon her i landet. Og ikke særlig pålitelig kilde du henviser til Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Jeg opplever samme effekt som Hi når jeg tar Tramadol. Brukte det en periode mot smerter, men ble nok avhengig etterhvert. Da jeg skulle slutte fikk jeg abstinenser og ble deprimert en periode. Aldri mer!! Anonym poster: f804020cb0a58c2755b539258007d77a Da anbefaler jeg dere om å aldri bruke B-preparater. Dere er nok svært sårbare for avhengighet og bør unngå alt som et avhengighetsskapende. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 Nettopp! Noen kan bli fort avhengige av B- preparater. Mange tror ikke de er avhengige før de forsøker å slutte. Dette skjer jo fordi dette er relativt sterkt avhengighetsskapende medikamenter og man bør alltid være varsom dersom man bruker dette. Anonym poster: f804020cb0a58c2755b539258007d77a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #20 Skrevet 10. april 2013 ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 kaster rundt seg medisinske påstander som "Dere er nok svært sårbare for avhengighet" uten å blunke. Selv om en merker virkningen lett av et stoff så er det ikke sikkert en blir lettere avhengig. Ofte er det motsatt. Har ikke noe tro på at du er sykepleier. Da hadde du visst litt mer om dette. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #21 Skrevet 10. april 2013 ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55 kaster rundt seg medisinske påstander som "Dere er nok svært sårbare for avhengighet" uten å blunke. Selv om en merker virkningen lett av et stoff så er det ikke sikkert en blir lettere avhengig. Ofte er det motsatt. Har ikke noe tro på at du er sykepleier. Da hadde du visst litt mer om dette. Anonym poster: 38330b843404639d14c0bde465ed484a Hehe. Var ingen av dere som skjønte at jeg var sarkastisk? Jo jeg er sykepleier, men irriterer vettet av meg av folk som HI. Har man behov for smertestillende og er redd for å bli avhengig, så tar man ikke Tramadol eller PF. Dersom man tror man kan bli avhengig av kortvarig bruk, så ta Ibux og Paracet. Funker like godt. Anonym poster: ddf7f3ced5af52ca1907a7e7973e1c55
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #22 Skrevet 10. april 2013 Det er jo det som er faren ved bruk av slike medikamenter. De færreste tror at de blir fort avhengige. Må si meg enig med et tidligere svar. Måten du som sykepleier uttaler deg på, minner ikke særlig om en sykepleier... og at Paracet+ Ibux fungerer like godt er et argument som nødvendigvis ikke stemmer. Anonym poster: f804020cb0a58c2755b539258007d77a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #23 Skrevet 10. april 2013 Jeg har gått daglig på Tramadol i ca 4år, og jeg merker absolutt det samme som HI. Tar ikke jeg Tramadol, så blir både hode og kroppen tung. Får en lettere sinnstemning. Jeg er nok avhengig, men det vet jeg ikke så mye om da jeg kjenner smertene før abstinens for å si det slik. Og nei....Ibux og parasett har absolutt INGEN virkning, men kan innimellom ta det sammen med Tramadol på virkelig ille dager, som en forsterkning. PF virker heller ikke på disse smertene. Anonym poster: d9c83d648bfae60e9fadf7d9ce3dd501
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå