Gå til innhold

SFO - stengt under juleferie og påskeferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Lørenskog er SFO alltid stengt under juleferien og på 3 dager før skjærtorsdag (man-tirs-ons). I Oslo og Skedsmo som er de nærmeste kommunene er ikke det tilfellet.

De lovpålagte 5 planlegingsdagene kommer selvfølgelig i tillegg.

Dette provoserer meg for Sfo får full betaling i de aktuelle to månedene. desember og mars. Enda de holder stengt en hel uke hver.

Barnehagene derimot følger samme plan som resten i Oslo og Skedsmo.

Andre som irriterer seg over dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor er også SFO stengt når skolen stenger. Dvs. i alle ferier, høytider, planleggingsdager og hele sommeren når skolen har stengt.

Anonym poster: 8c435cf458d2d32a7d6e28f47bb66157

Skrevet

Her er det så få dager åpent på SFO i desember at det lønner seg å kjøpe enkeltdager fremfor å betale for hele månten. Mars har jeg ikke regnet på, men ser ikke bort fra at det er det samme der. I tillegg oppfordres vi rett som det er til å holde ungene hjemme fordi de ansatte helst skal gjøre andre ting som å ha felles julebord og påskelunsh i arbeidstiden.

Anonym poster: 3891557de9dae7d8c1f63b9104678b9e

Skrevet

Her jeg bor er også SFO stengt når skolen stenger. Dvs. i alle ferier, høytider, planleggingsdager og hele sommeren når skolen har stengt.

Men har dere redusert betaling i desember da?

I bhg er juli måned betalingsfri for bhg er stengt de siste to ukene i fellesferien.

Skrevet

Det høres rart ut. Her er også SFO stengt i jul og påske, men de har da brukt planleggingsdagene sine her slik at det går opp. Og så er de stengt i hele juli, men den er jo betalingsfri også. Hvordan er det hos dere? Dersom SFO er stengt i hele juli hos dere også og dere ikke får reduksjon i pris, så hadde jeg rett og slett trukket bort de dagene selv i de aktuelle månedene og skrevet det som vedlegg at du ikke betaler for dager du ikke får bruke.

Skrevet

Her er det så få dager åpent på SFO i desember at det lønner seg å kjøpe enkeltdager fremfor å betale for hele månten. Mars har jeg ikke regnet på, men ser ikke bort fra at det er det samme der. I tillegg oppfordres vi rett som det er til å holde ungene hjemme fordi de ansatte helst skal gjøre andre ting som å ha felles julebord og påskelunsh i arbeidstiden.

Vi kan ikke kjøpe enkelt dager i Lørenskog. enten har du fulltidsplass eller halvplass.

Skrevet

I bhg er juli måned betalingsfri for bhg er stengt de siste to ukene i fellesferien.

Har betalingsfri i juli.

I juni stenger de rundt St.Hans, vi betaler for hele måneden, og i august åpner de rundt den 20. når skolen starter opp, og vi betaler for hele august også. Betaler for alle 11 månedene selv om det er stengt når skolen holder stengt.

Skrevet

Helt enig med deg. Ergrer meg at de skal ta betalt for 4 uker når det er stengt en hel uke i desember og mars/april. alt ettersom når påsken faller i kalenderen.

Spesielt ergerlig er det for oss da det ikke er tilfellet i Oslo hvor vi bodde for 2 år siden og Skedsmokommune som grenser 300m fra huset vårt.

Skrevet

Da lurer jeg fælt på hvilken skole dine barn tilhører. Her var ikke sfo stengt de 3 dagene i påskeuka.

Anonym poster: ff98eef241bdfb2ebf928191263c27d7

Skrevet

Dette kan jo ikke stemme! Oppstart rundt den 20. august også må du betale for hele mnd????

Hvilken kommune er dette?

Skrevet

Da lurer jeg fælt på hvilken skole dine barn tilhører. Her var ikke sfo stengt de 3 dagene i påskeuka.

Anonym poster: ff98eef241bdfb2ebf928191263c27d7

Det gjelder hele Lørenskog kommunen!

Skrevet

Dette kan jo ikke stemme! Oppstart rundt den 20. august også må du betale for hele mnd????

Hvilken kommune er dette?

En liten kommune nord i landet

Skrevet

I forhold til åpningstider, kan du sjekke med kommunen hva de lokale vedtektene sier.

Det er selvkostprinsippet legges til grunn for beregning av foreldrebetalingen. Det vil si at foreldrene ikke skal betale mer for en skolefritidsplass enn en fast andel av kommunens gjennomsnittlige kostnader pr. barn i skolefritidsordningen.

Du kan undersøke med kommunen din hvordan de har regnet ut satsene. Du skal selvsagt ikke betale for mer enn det SFO faktisk koster. Men det kan tenkes at kommunen fordeler kostnadene like utover 11 måneder selv om du i noen måneder får færre dager pga stengning. Det samme sjer jo ved at noen måneder har færre skoledager enn andre måneder.

Alternativt kunne de hatt en høyere pris i noen måneder og lavere pris i andre

Anonym poster: 3d9354c6d4759c36bde6b138212b0323

Skrevet

Her har SFO åpent i alle ferier. Juleferien, fram til kl 12 julaften, romjula (hvis det er behov), påskeferien, fram til kl 12 onsdagen og hele sommerferien. Skjønner vi er av de heldige etter det jeg leser her.

Anonym poster: 8418978f67d1e4e1fe7909d7d0011014

Gjest vinterbrud
Skrevet

Her er sfo stengt i jula og i påska.I høst og vinterferien er de åpne.

Sfo er åpen om sommeren også.

I juli er det en skole som har sfo tilbud,så barna som trenger det samles der.Dette tilbudet har egen pris.

Skrevet

Her er SFo stengt i juleferier og påskeferier, og hele Juli.

For vår del går det greit, ettersom jeg har en jobb der jeg alltid kan ta fri i romjul, men påske jobber vi normalt. (Men har alltid måtte spørre ekstra fri de dagene da)

Synes det er merkelig at SFO, som skal være et tilbud for de som ikek har foreldre gående hjemme, har stengt de hvite dagene i jule- og påskeferiene, da vanlige arbeidstakere normalt sett ikke har fri de dagene...

Anonym poster: e50f629102a571f61a325a5170b013f8

Skrevet

Ingen månter med redusert betaling utenom august her, selv om det ikke er mange dagene de har oppe i for eksempel desember.

Skrevet

Ingen månter med redusert betaling utenom august her, selv om det ikke er mange dagene de har oppe i for eksempel desember.

Høstferien, vinterferien og siste to ukene før skolestart + planleggingsdager er det imidlertid "åpen"t mot at vi betaler 250 kr pr barn pr dag. Men da er SFO på en annen skole (varierer hvilken som har ledig plass) og da med fremmede voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...