Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Merkelige greier synes jeg.. Han vegrer seg tydelig for å gå på do. Holder seg i evigheter, og plutselig rekker han jo ikke doen, men tisser på seg. Det virker ikke som han synes det er så veldig ekkelt eller dumt. Han sier han synes det er kjedelig å tisse, ikke vondt, og han er ikke redd... sier han selv ihvertfall.. Nå har han hatt et par uhell i bhg også, og i dag hadde han tisset på seg to ganger. En gang hadde han stått rett opp og ned på gulvet og tisset.. Selv sier han at han ikke rakk doen, og at han først tisset inne på toalettet... Men, det stemmer jo ikke. Han er en liten skrønemaker, så jeg stoler nok mer på personalets versjon her. Nå tenkte jeg å gjeninnføre belønninger for å tisse på do, men jeg har litt blandede følelser. På den ene side tenker jeg at han jo er så stor gutt at han ikke burde trenge belønninger for å gå på do.. På den annen side er det vel ett eller annet da, som gjør at han ikke får det til, eller ikke vil, så da kan det hende belønninger kan få han på rett spor igjen. Hva tenker dere? Noen som har erfaringer? Anonym poster: d0a4718f7cb8e13de2a16270fa94c6db
ms.preggy Skrevet 10. april 2013 #2 Skrevet 10. april 2013 Hos meg skulle han fått vaske klærne sine selv etter slike uhell. Hvis det er sånn at han utsetter det pga at det er kjedelig å gå på do. I tillegg hadde det blitt trekk i lørdagsgodtet.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #3 Skrevet 10. april 2013 Når jeg henta han i bhg i dag hadde de tatt på han en bleie til tross for ingen uhell i dag (og tørr bleie) + mer enn nok skiftetøy i kurven.. hva tenker dere om det? Hi Anonym poster: 2a8ce4c6565201ba13572c6e65459726
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #4 Skrevet 10. april 2013 Når jeg henta han i bhg i dag hadde de tatt på han en bleie til tross for ingen uhell i dag (og tørr bleie) + mer enn nok skiftetøy i kurven.. hva tenker dere om det? Hi Anonym poster: 2a8ce4c6565201ba13572c6e65459726 det synes jeg er et stort overtramp. Hilsen en som har 4,5 åring som fremdeles sliter men uhell, men som barnehage. ALDRI har tatt bleie på... Anonym poster: 03ed8ccf698a466c64675a5cc29cd41d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #5 Skrevet 10. april 2013 Når jeg henta han i bhg i dag hadde de tatt på han en bleie til tross for ingen uhell i dag (og tørr bleie) + mer enn nok skiftetøy i kurven.. hva tenker dere om det? Hi Anonym poster: 2a8ce4c6565201ba13572c6e65459726 Fy så nedverdigende for han! Stakkars gutt :-/ hadde gitt klar beskjed om at det får de ikke lov til. Om han så hadde tisset på seg 10 ganger, så er det ikke greit. Det er KUN for å gjøre det lettere for seg selv de gjør det. Har han sluttet med bleie, så har han sluttet. Anonym poster: ab108f54c86681c4bd688feeb78e6116
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #6 Skrevet 10. april 2013 å ta på bleie er ikke barnehagens jobb, det er det du som skal gjøre om du bestemmer deg for det!Si ifra til dem at det får de faktisk ikke gjøre. Jeg hadde begynt å satt han på do regelmessig, slik du gjorde når han slutte med bleie, og om han ikke orker å gå på do, så må han på do når du sier ifra,en gang i timen iallefall. Så får du innføre å inndra ting istedet for å belønne.Han kan jo å tisse på do og er det kjedsomhet som gjør det så får han jammen meg få straff istedet for belønning. Slik tenker jeg iallefall... Anonym poster: f719d4c97fe9c4bd407ff8d036f92dff
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Når jeg henta han i bhg i dag hadde de tatt på han en bleie til tross for ingen uhell i dag (og tørr bleie) + mer enn nok skiftetøy i kurven.. hva tenker dere om det? Hi Anonym poster: 2a8ce4c6565201ba13572c6e65459726 Kanskje han ikke hadde uhell siden de hadde tatt på han bleie. Har dere snakket nøyere med han om hvorfor. Virkelig gått i dybden? Kanskje han tisser på seg for å slippe å være ute eller noe annet. Anonym poster: ae94556d8ed23f355bd15f8350161ac9
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #8 Skrevet 10. april 2013 Syns ingenting om at bhg tok på han bleie iallefall, stakkars gutt! Har han sluttet så har han sluttet. Anonym poster: cfaf411af6c0b87f8e25fc4556478128
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #9 Skrevet 10. april 2013 Hvor lenge har dette pågått da? Min gutt har noen perioder hvor han surrer litt sånn som du beskriver. Tror nesten han "eksperimenterer". Det varer bare et par dager. Vi gir det null oppmerksomhet, da går det fort over av seg selv. Både straff og bleie høres helt idiotisk ut. Anonym poster: 204db441bc7f872e02c0381d8314a208
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #10 Skrevet 10. april 2013 Det er ikke snakk om så voldsomt mange gangenei bhg egentlig. Et par ganger i uken de siste tre fire ukene kanskje, og nå denne uken, en gang mandag, to ganger tirsdag, ingenting i dag.. Hjemme har han hatt uhell litt innimellom.. Men vi har gjetet han litt mer, sendt han på do (mot ville protester) når han har begynt å danse rundt med hånda på tissen osv.. Han har da tisset på seg et par ganger i uken de siste ukene. Jeg har overhodet ikke lyst til å straffe han. Han har til nå fått lite oppmerksomhet rundt det, men det har likevel vedvart. Så.. nå har jeg startet opp med klistremerkeskjema (x antall tørre dager i bhg gir premie). Vi snakket om det i går kveld, og i dag tidlig, så det kan godt hende det er derfor han var tørr i bhg i dag. Han fikk da et klistremerke når vi kom hjem fra bhg i dag. Det første gutten min sa da jeg hentet han i dag var at han hadde på bleie.. og, skrelte av klærne for å vise meg. Han virket ikke spesielt oppbrakt eller lei seg over det, mer forundret.. Men, jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt noe til personalet. Men, nå når jeg har tenkt litt over det er jeg ganske misfornøyd med det. Skal ikke lage noen stor sak ut av det, men hvis det skjer igjen må jeg jo snakke med dem om hvordan de tenker rundt dette, og hva som gjør at de velger å ta på bleie på en fireåring som har noen tisseuhell... HI Anonym poster: 2a8ce4c6565201ba13572c6e65459726
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #11 Skrevet 10. april 2013 Det er ikke snakk om så voldsomt mange gangenei bhg egentlig. Et par ganger i uken de siste tre fire ukene kanskje, og nå denne uken, en gang mandag, to ganger tirsdag, ingenting i dag.. Hjemme har han hatt uhell litt innimellom.. Men vi har gjetet han litt mer, sendt han på do (mot ville protester) når han har begynt å danse rundt med hånda på tissen osv.. Han har da tisset på seg et par ganger i uken de siste ukene. Jeg har overhodet ikke lyst til å straffe han. Han har til nå fått lite oppmerksomhet rundt det, men det har likevel vedvart. Så.. nå har jeg startet opp med klistremerkeskjema (x antall tørre dager i bhg gir premie). Vi snakket om det i går kveld, og i dag tidlig, så det kan godt hende det er derfor han var tørr i bhg i dag. Han fikk da et klistremerke når vi kom hjem fra bhg i dag. Det første gutten min sa da jeg hentet han i dag var at han hadde på bleie.. og, skrelte av klærne for å vise meg. Han virket ikke spesielt oppbrakt eller lei seg over det, mer forundret.. Men, jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt noe til personalet. Men, nå når jeg har tenkt litt over det er jeg ganske misfornøyd med det. Skal ikke lage noen stor sak ut av det, men hvis det skjer igjen må jeg jo snakke med dem om hvordan de tenker rundt dette, og hva som gjør at de velger å ta på bleie på en fireåring som har noen tisseuhell... HI Anonym poster: 2a8ce4c6565201ba13572c6e65459726 Bra at du har gjort tiltak hjemme. Vi hadde også premier lenge, men det sluttet å funke etterhvert. Synes uansett at det var velgig feil av barnehagen å ta på en så stor gutt bleie. Synes du skal ta det opp med ped.leder i morgen. Lykke til. Hilsen hun med 4,5 åringen.. Anonym poster: 03ed8ccf698a466c64675a5cc29cd41d
Bondejenta Skrevet 10. april 2013 #12 Skrevet 10. april 2013 Merkelige greier synes jeg.. Han vegrer seg tydelig for å gå på do. Holder seg i evigheter, og plutselig rekker han jo ikke doen, men tisser på seg. Det virker ikke som han synes det er så veldig ekkelt eller dumt. Han sier han synes det er kjedelig å tisse, ikke vondt, og han er ikke redd... sier han selv ihvertfall.. Nå har han hatt et par uhell i bhg også, og i dag hadde han tisset på seg to ganger. En gang hadde han stått rett opp og ned på gulvet og tisset.. Selv sier han at han ikke rakk doen, og at han først tisset inne på toalettet... Men, det stemmer jo ikke. Han er en liten skrønemaker, så jeg stoler nok mer på personalets versjon her. Nå tenkte jeg å gjeninnføre belønninger for å tisse på do, men jeg har litt blandede følelser. På den ene side tenker jeg at han jo er så stor gutt at han ikke burde trenge belønninger for å gå på do.. På den annen side er det vel ett eller annet da, som gjør at han ikke får det til, eller ikke vil, så da kan det hende belønninger kan få han på rett spor igjen. Hva tenker dere? Noen som har erfaringer? Anonym poster: d0a4718f7cb8e13de2a16270fa94c6db Det er som å lese om mi jente som blir 5 neste veke! Er heilt fortvilt om dagane. Eg og lurer på kva eg skal gjere. Tenkte å sende inn ei urinprøve i morgon el fredag.
bønni Skrevet 10. april 2013 #13 Skrevet 10. april 2013 Har en gutt på 4,5 år som har uhell innimellom, både hjemme og i barnehagen. Som regel kommer det av at han venter for lenge med å gå do. Irriterende for oss voksne, men virkelig ikke noe å ta på bleie for! Vet ikke helt hvordan jeg skal få ham til å skjønne at det ikke er om å gjøre å holde seg lengst mulig, at det er smart å bare ta en tur på do med en gang man kjenner at man skal tisse. Han skjønner det vel etterhvert, det er ikke snakk om at han tisser på seg veldig ofte, men mange ganger det er nære på ;-) Han har uhell iblant hvis han er lei seg i barnehagen, kald på rompa ute, usikker på de voksne i bhg (vikarer i utetiden som han ikke vil si fra til for å komme inn på do f eks). Lager ikke stort vesen ut av det, men spør alltid om hvorfor han har tisset på seg, og minner ham på dagen etter at han ikke trenger å tisse i buksa. De er ikke bleiebarn, men de er ikke så veldig store heller, tålmodighet trengs. Og vaskemaskin.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #14 Skrevet 10. april 2013 Å ta på bleie er heilt feil. (hadde det vært bæsjeuhell, so er det noe annet) Min 4 åring hadde og noen uker med uhell, gadd ikke å gå på do, ikke tid osv... Tok han fast på do hver 2-3 time, og det gjorde de i bhg og. Etter det ble det mindre og mindre uhell og so var det slutt på det. Mange barn har slike perioder når det er vår og høst, når været er så skiftende frå varmt til kaldt. Går nok snart over Anonym poster: e9cf9465b54d41ea77dcb67313eaf74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå