Gå til innhold

Dag 2 og jeg suuulter :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå ned 4-5 kilo og det suger!:-(

Er så vanvittig matlei og aner ikke hva jeg skal spise.

Nå romler magen min, jeg er svimmel og begynner å svette kjennes det ut som:-S

Har vært ekstremt sukkeravhengig!!!

Si meg at det går over:-(

Anonym poster: c5451b299f4c936104c0b702c95fb656

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gi magen din noe å spise da? Trenger ikke være godteri.

Anonym poster: 4b946393be84f6f70ed0b4ec8ef09e2c

Skrevet

jo, men jeg er så matlei. tørr brødskive frister ikke mye gitt:-(

Skrevet

Hvis du kutter ut sukker og stivelse (poteter, brød, pasta osv) så ja, da går det over :)

Spis grønnsaker, salater, kjøtt/fisk, egg osv.

Anonym poster: 7c3326997e88cd207d9aa3bce9afeeae

Skrevet

Skyr

De nye små begerne med tyrkisk yoghurt fra Synnøve

Fruktsalat med litt vaniljekesam

En smoothie med forskjellige frosne bær og litt juice

Ryvita musli med leverpostei og agurk

Lompe (spelt eller potet) med pålegg i.

En rå gulrot

Mye du kan lage et lite kveldsmåltid av..

Anonym poster: 8e5651664de24828379e3e04c42c1832

Skrevet

Crom har funket for meg for å venne meg av med sukker, for at ikke suget skal bli så stort. Det går over, for meg tar det ca en ukes tid. Gomler gulrøtter i mellomtiden:)

Anonym poster: 0fb92b55c3134f2ebdb2dcd10aefc590

Skrevet

All min medfølelse!

Jeg teller kalorier, og burde egentlig ha nok mat. Men jeg velger tydeligvis feil, og siden det er gubben som står for middagen for tida, må jeg spare masse kalorier til den. Han er ikke akkurat noen helsekostfanatiker, og jeg gidder ikke å være sur kjerring som slanker hele min ellers undervektige familie.

Men i morra MÅ jeg ha noe annet til frokost og lunsj, for nå kjenner jeg at sprekken nærmer seg for hver time som går.

Anonym poster: 1118b5678765c0ac10d111495ca0cd98

Skrevet

All min medfølelse!

Jeg teller kalorier, og burde egentlig ha nok mat. Men jeg velger tydeligvis feil, og siden det er gubben som står for middagen for tida, må jeg spare masse kalorier til den. Han er ikke akkurat noen helsekostfanatiker, og jeg gidder ikke å være sur kjerring som slanker hele min ellers undervektige familie.

Men i morra MÅ jeg ha noe annet til frokost og lunsj, for nå kjenner jeg at sprekken nærmer seg for hver time som går.

Anonym poster: 1118b5678765c0ac10d111495ca0cd98

Mitt tips er da havregryn til frokost, det metter lenge. Putt i noen blåbær e.l. for å få litt frisk smak, eller bland havregryn i en 0.0% yoghurt. Fantastisk frokost :)

Anonym poster: 8e5651664de24828379e3e04c42c1832

Skrevet

Ikke sult deg men spis sunn mat ofte, vei all maten (har du ikke kjøkkenvekt, må du kjøpe en billig på feks Clas Olsson) og legg det inn på greteroede.no. Det er gratis hvis du bruker den enkleste versjonen. På kvelden kan du f eks lage deg gulrøtter, dip(ekstra lett rømme er lurt..), knekkebrød med skinke el, skyr osv. Varier hvis du er matlei, men bestem deg helt for å ikke spise godteri eller noe med mye sukker. Jeg har gjort dette i to og en halv uke nå, er nesten ikke sulten (ligger på 1600 kalorier i uka og har gått ned 4,5 kg allerede.. De første dagene er det ekstra viktig at du bestemmer deg for at "dette er ikke dagen jeg skal sprekke i forhold til planen". Når du har sett at du fint klarte å holde det er det mye lettere fremover. Jeg har f eks bestemt meg for at i morgen er i alle fall ikke dagen jeg skal sprekke, og sånn psyker jeg meg opp litt hver kveld. Så tenker jeg yes så flink jeg var idag også;-) masse lykke til!!!

Anonym poster: 9a49c5e78c59610f77b9c36ce4d64a02

Skrevet

Skal gå ned 4-5 kilo og det suger!:-(

Er så vanvittig matlei og aner ikke hva jeg skal spise.

Nå romler magen min, jeg er svimmel og begynner å svette kjennes det ut som:-S

Har vært ekstremt sukkeravhengig!!!

Si meg at det går over:-(

Du har abstinenser, kjære deg!

Holder du ut et par-tre dager til så er det verste over.

Spis en frukt eller noen bær om du har, en neve nøtter eller lag deg en kopp te -med suketter som du drikker sammen med ett knekkebrød med hvitost.

Stay strong!

Skrevet

Få i deg mat med mye protein i, samt lite fett og karbo.

For eksempel rent, magert kjøtt og fisk i ulike varianter, magre melkeprodukter som skyr, kesam og cottage cheese, samt grønnsaker med lite karbohydrater og bær.

Det metter mye, samtidig som det har lite kalorier, og du slipper å sulte.

Selv gikk jeg på PSMF-diett (mye protein og svært lite kalorier, karbo og fett) noen uker før jeg ble gravid sist, og gikk ned mye på kort tid- samtidig som jeg spiste meg mett.

Skrevet

Jeg har lagt om kostholdet, ikke til det sunneste og mest gunstige, men til matvarer som jeg ikke er så vant til å spise, men smaker samtidig godt.

F.eks

Frokost: Mager cottage cheese med blåbær

Lunsj: 2 knekkebrød med lammerull

Middag: Hvalgryte med brokkolimos istedenfor potet (spiser på babytallerken, og det hjelper utrolig mye å spise på små fat. Begrenser meg skikkelig i porsjonsstørrelsen da, og jeg sitter ikke å presser i meg mat for å få den oppspist).

Kvelds: Ei stor skål jordbær med mager vaniljekesam

Har også drukket 1 glass smoothie og spist 1 banan idag.

Prøver å begrense meg til 1.200 kalorier om dagen.

I morgen skal jeg spise følgende:

Frokost: Cottage cheese med blåbær og jordbær

Lunsj: Skyr med kiwi og banan

Middag: Kyllingsuppe

Kvelds: Vaniljekesam og appelsin

Anonym poster: 6c2515d648d104b564fa9e75d901f300

Skrevet

Jeg er på dag 3.

I går måtte jeg på butikken, det var rett før middag og aaaaaalt for lenge siden lunsj. Plukket med meg et eple for å flyvert det verste på tur hjem- men....

Jeg hadde så søtsug at å gå forbi alt godtet og sjokoladen på tur til kassa var tortur! Kroppen hyyyylte -MÅ HA!!!

Hodet seiret. Eplet smakte godt etter ei lita stund. Og jeg var litt stolt.

I dag har det gått mye bedre. Jeg holder i tillegg på å bytte kaffe med te.

Når søtsuget er borte skal jeg begynne å telle kalorier. Å gjøre alt på en gang ble for mye. Holdt på å sprekke på dag en.

Det blir nok bra etter uke 1 :)

Anonym poster: c8965a20b154af2bd50ec4e9f0a10a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...