Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Når jeg begynte i jobben(i butikk) for ca et år siden, så fikk jeg tilrettelagt mine vakter slik at jeg har mulighet til å rekke barnehagen om mannen skulle blir forhindret. Han er normalt sett den som leverer og henter pga han kjører bil, mens jeg ikke har lappen. Jeg må da være ferdig til et vist tidspunkt hver dag, for å rekke og komme meg med buss (ca 20min) til barnehagen om jeg trenger det. En dag i uken jobber jeg kveld, og tidlig igjen dagen derpå. Dette syns jeg har vært tøft, så da mannen ble arb.ledig for noen mnd siden så valgte jeg å tilby meg å bytte vakt med hun som jobber fra 11-18 min dagen derpå. Dette fungere best for oss begge da siden jeg fikk komme meg litt etter kveldsvakt, og hun fikk flere timer i uken + at det er den eneste vakta i uka hvor hun er ferdig tidlig, noe hun har etterspurt siden hun begynte. Jeg sa at vi kunne prøve dette og se hvordan det gikk for en stund. Men nå er det sånn at det går ikke lengre.. Mannen min har fått en veldig bra jobb, men han er nødt til å jobbe veldig lange dager. Såpass at jeg er nødt å hente i bhg hver dag og da er det problemer med denne mellomvakten siden barnehagen er godt stengt klokken seks.. Problemet er at kollegaen min nekter å bytte tilbake! Er det jeg som er vanskelig her? Det finne ingen annen mulighet enn at vi bytter tilbake igjen, og jeg kan ikke akkurat bare dra fra jobb to timer før jeg egentlig er ferdig, men jeg kan ikke la ungen være en time over tiden heller! Dette forklarte jeg jo henne så klart.. Vi har ingen som kan passe barnet, og mannen har ingen mulighet tll å bli ferdig tidligere.. Hva syns dere? Er det jeg som er kjip som vil bytte tilbake igjen? Må kvinne meg opp til å snakke med henne i morgen, og da må jeg stå på mitt.. Anonym poster: 0e04e3bb39bfbe5d5035e844e8cc4eb3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Til å jobbe i butikk har du vært heldig til nå, som bare har hatt en (nå to) senvakter. Jeg vet ikke om du har rett på bare tidligvakter siden du har barn? Var aldri snakk om det da jeg jobbet i butikk (før jeg fikk barn). Jeg skjønner godt kollegaen din ikke vil bytte tilbake sin eneste tidligvakt.... Har du ikke mulighet til jobb i andre bransjer som har mer gunstig arbeidstid? Ville seriøst vurdert det. Anonym poster: e0943ee4d8f4febad4419ea977963e16
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Hva sier butikksjefen da? Det vanlige er jo å dele på senvaktene, to i uka er normalt. Anonym poster: ef823d6f077996406215904bd6c745bf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Tja, du kan jo snakke med sjefen, og evt. si fra deg den vakten. Anonym poster: 97412b9f8bd51bb11a72d4b29517f263
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #5 Skrevet 9. april 2013 Du har vært heldig som har hatt det såpass bra som du har.. Jeg har 3 kvelder hver uke og 2 dager hver uke.. Altså avhengig av barnevakt 3 kvelder hver eneste uke... Gubben kjøre lastebil, så vet aldri hvilke tid han er ferdig. Men han får alltid levert unga da. Også skal det sies at jeg er denne eneste ansatte på vår butikk som har små barn, og et til på vei. De andre har enten ungdommer el voksne barn.. Men slik er det å ikke ha lengst ansinitet... I min forrige jobb så hadde jeg 4 dagvaktene pr uke og en midtvakt.. Perfekt.. Bare synd folka ikke var perfekte å jobbe ilag med.. Anonym poster: 2124ea61465d4c251ef6b6c6ee50dedd
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Se hva som står i kontrakten din Anonym poster: 8b87a80bcf0616ea4797c502704d52f5
Hun.der Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Det kommer an på om det er sant som du sa at det var en prøveordning og at hun er klar over det og har vært det hele veien. Hvis ikke må du finne en annen løsning. Hun kan ikke bare endre hverdagen sin fordi det passer deg, hvis ikke det var avtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå