Gå til innhold

9-åring og trass

Anbefalte innlegg

Skrevet

9-åringen her i huset er så sur og grinete. Bare klaging og syting med mindre hun får det nøyaktig slik hun selv vil. Jeg er så lei og sliten, prøver å være positiv og oppmuntrende men det er jammen ikke lett.

Er det flere som har det sånn, som kanskje har noen gode tips?

Anonym poster: 9aaf697d9a5602042077cee6b87c91ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, vi har og ei slik ei for tiden!

Skrevet

Gled deg til hun blir tenåring ;) Har to stykker, men dessverre ingen spesielt gode råd...

Anonym poster: 69a19aef6dba45c204e1c36675a4ac9e

Skrevet

Prepubertet kalles det, og en fase de bare må gjennom tror jeg.

Jeg sier stadig at det er helt greit å ha en dårlig dag, det er helt greit å være i dårlig humør, men det er IKKE greit å forsure hele familien så om de ikke klarer ta seg sammen får de gå på rommet sitt og lese en bok, høre på musikk eller hva det nå er de trenger for å finne tilbake sitt gode humør...

Hilsen mamma til en 9-åring og en 11-åring.

Anonym poster: 6cd6282422639e23eb0259352f48c574

Skrevet

Ja, er det ikke flott?? Alt av tiltaler blir møtt med et anklagende "Jamen!!"

Hos oss roer det seg litt hvis vi gir barnet litt mer ansvar for eget vesen og medbestemmelsesrett. Har jevnlige familiemøter hvor vi setter opp hva vi ønsker å jobbe mer med, gjøre mer av, hvem skal gjøre hva og belønninger.

Anonym poster: 81b12a4e039ca44aed5d3a5eb2b88f94

Skrevet

Ja, er det ikke flott?? Alt av tiltaler blir møtt med et anklagende "Jamen!!"

Hos oss roer det seg litt hvis vi gir barnet litt mer ansvar for eget vesen og medbestemmelsesrett. Har jevnlige familiemøter hvor vi setter opp hva vi ønsker å jobbe mer med, gjøre mer av, hvem skal gjøre hva og belønninger.

Anonym poster: 81b12a4e039ca44aed5d3a5eb2b88f94

Tusen takk for svar alle sammen.

Enten "jamen" ja, eller "åååååååh" som i stakkars meg som aldri får lov til noe.

Det med å gi mer ansvar høres ut som en god idé.

Hun er definitivt prepubertal ja, får bare håpe det gir seg før tenårene :P

Men jeg syns det er litt trist også, for mine foreldre sier at hun ikke virker like glad lengre.. Men jeg tror jo at det er nettopp pga. denne fasen. Det er mye utfordringer i klassen for tiden, sikkert fordi hele gjengen er prepubertal og ikke helt vet om de er ungdom eller barn. Eller er jeg på villspor kanskje?

hi

Anonym poster: 9aaf697d9a5602042077cee6b87c91ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...