Gå til innhold

Slankeoperasjon? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke til meg, men min samboer er overvektig og har nå pratet med legen for å lure på om han har rett på slankeoperasjon?!?

Jeg ble litt paff fordi han rett og slett lyver til legen sin.

Jeg er rimelig sikker på at en slankeoperasjon er siste utvei og at man da må ha prøvd vanlige dietter, trening etc??

Min samboer trener ikke å velger selv å spise majones på skiven å drikker brus og har et helt feil kosthold. Jeg mener da han ikke kan få slankeoperasjon, men må prøve å trene/ spise sunt først??

Virker som han ikke orker, og tenker at en slankeoperasjon for redde meg??

Huff.....

Har sagt til han at mange forhold går under når en blir slankeoperert. Kjenner 2 stk som har gjort dette og den ene personen ble innesluttet, mens den andre levde livet hardt etterpå. Begge forholdene ble slutt.

Anonym poster: 361d1336e7f4f83efb512cabc15e3458

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen??

Anonym poster: e99daf8821697d13dff3b719881a2ee6

Skrevet

Det er ikke bare, bare å få det dekket. Det tar også gjerne flere år fra søknaden sendes til man ligger på bordet...

Operasjon skal og bør være siste utvei, alt annet burde være forsøkt først.

Det er helt riktig at mange forhold ryker etter en operasjon. Dette er det mange årsaker til, men kan kun svare for meg selv.

Helt ærlig ble jeg plutselig obs på hvordan jeg ser ut (synes selv jeg nå forholdsvis pen). Solte meg i glansen over alle komplimenter og synes det var virkelig stas når noen sjekket meg opp. Det hadde jeg aldri opplevd før i en alder av 27 år....

Begynte å se etter feil på min samboer og inbilte meg at jeg kunne få noe bedre...

Etter et par måneder tok jeg heldigvis til vettet og så hva jeg var iferd med å gjøre. Heldigvis hadde jeg aldri gjort noe med disse mennene som hadde sjekket opp så var ikke utro eller noe slikt. Heldigvis innså jeg i tide at jeg har en fantastisk samboer som elsker meg for den jeg er uansett størrelse.

Vi har det nå veldig bra sammen og jeg har helt sluttet med dette tullet jeg drev med. Har innsett at gresset etter all sannsynlighet er brunere på den andre siden :-D

Skrevet

Det er ikke bare, bare å få det dekket. Det tar også gjerne flere år fra søknaden sendes til man ligger på bordet...

Operasjon skal og bør være siste utvei, alt annet burde være forsøkt først.

Det er helt riktig at mange forhold ryker etter en operasjon. Dette er det mange årsaker til, men kan kun svare for meg selv.

Helt ærlig ble jeg plutselig obs på hvordan jeg ser ut (synes selv jeg nå forholdsvis pen). Solte meg i glansen over alle komplimenter og synes det var virkelig stas når noen sjekket meg opp. Det hadde jeg aldri opplevd før i en alder av 27 år....

Begynte å se etter feil på min samboer og inbilte meg at jeg kunne få noe bedre...

Etter et par måneder tok jeg heldigvis til vettet og så hva jeg var iferd med å gjøre. Heldigvis hadde jeg aldri gjort noe med disse mennene som hadde sjekket opp så var ikke utro eller noe slikt. Heldigvis innså jeg i tide at jeg har en fantastisk samboer som elsker meg for den jeg er uansett størrelse.

Vi har det nå veldig bra sammen og jeg har helt sluttet med dette tullet jeg drev med. Har innsett at gresset etter all sannsynlighet er brunere på den andre siden :-D

Du høres ut som en jeg kjenner. Hun ble også helt "vill" etterpå. Plutselig fikk hun oppmerksomhet og hun var utro å det ble slutt. Synes det er tragisk og feil måte å ta en slankeoperasjon på hvis man forandrer hele personlighet.

Kommer nok til å gå fra mannen om han får dette innvilget!! men får han virkelig dekket en operasjon når han aldri har prøvd en diett en gang??????

Han kan fint gå ned 20 kg han bare på å forandre kostholdet!

Skrevet

Gå fra han bare pga han tar en slankeoperasjon??

Neida, jeg har på ingenmåte forandret personlighet, men har blitt mye blidere og mer utadvendt enn hva jeg var. Er den samme blandt familie venner, men tør nå også å snakke med bekjente og fremmede.

Mine to "sole seg i glansen" episoder var på to fester jeg var på. Etter det ble jeg bare flau over meg selv rett og slett for tankegangen min.

Dette var noe jeg ikke var forberedt på at kunne skje, tror nok jeg hadde taklet det annerledes dersom jeg hadde vært køar over det på forhånd.

Jeg hadde forsøkt alt før operasjon, så det var helt siste utvei. Hadde også slitt med sosialangst i 2-3 år som på slutten var så ille at jeg gruet meg bare jeg skulle på nærbutikken å handle melk...

Skrevet

Gå fra han bare pga han tar en slankeoperasjon??

Neida, jeg har på ingenmåte forandret personlighet, men har blitt mye blidere og mer utadvendt enn hva jeg var. Er den samme blandt familie venner, men tør nå også å snakke med bekjente og fremmede.

Mine to "sole seg i glansen" episoder var på to fester jeg var på. Etter det ble jeg bare flau over meg selv rett og slett for tankegangen min.

Dette var noe jeg ikke var forberedt på at kunne skje, tror nok jeg hadde taklet det annerledes dersom jeg hadde vært køar over det på forhånd.

Jeg hadde forsøkt alt før operasjon, så det var helt siste utvei. Hadde også slitt med sosialangst i 2-3 år som på slutten var så ille at jeg gruet meg bare jeg skulle på nærbutikken å handle melk...

Fordi jeg er redd han "skal tror er noe" å søke oppmerksomhet + at jeg har hørt at mange forhold ryker fordi man blir veldig sliten fort? og sykemeldt? stemmer dette.

Fint å høre at du bare har positive erfaringer med dette:) Høres jo ut som dette var det rette for deg:) Kan jeg spør om du fikk alt dekket??

Men får mannen min denne operajonen før han i det hele tatt han prøvd slankekurer??? Han er jo så lat. Han gidder jo ikke trene. Kan liksom ikke bare kreve en operasjon tenker jeg. Mener at du hadde prøvd alt blir en annen ting, ikke min samboer som ikke har gjort en dritt liksom...

HI

Skrevet

Det er nok like greit for mannen din at du går fra han. Høres ut som du har null respekt for han.

Anonym poster: ad4b7692eddac14b4b1e7624f4be09bd

Skrevet

Jeg har fått masse overskudd etter operasjonen. Gikk masse turer i skogen og kunne springe rundt med datteren min i lange tider. Har hatt et tøft svangerskap nå så har bare blitt sittende, men gleder meg til å kunne gå turer og trene igjen :-)

Jeg betalte operasjonen selv. Kunne nok fått den dekket, men det tar flere år å få innvilget og det orket jeg rett og slett ikke. Ville ta operasjon nå mens jeg selv enda var ung og ikke hadde fått noen tilleggssykdommer enda!

Man skal ha prøvd alt først. På meg krevde de også et kosthold og treningsprogram over 3 mnd i regi av sykehus. Dette var noe jeg gjennomførte uten videre hell selv om jeg fulgte alt til punkt og prikke.

Mannen din har heller ikke noe annet valg enn å gå ned noen kg før operasjon. Vet ikke helt hvor mange kg det er siden det er % av overvekten de ofte krever i det offentlige.

Er ikke sikkert at mannen din vil få noen "se på meg" episoder. Er man forberedt så vet man jo hva man skal unngå :-)

Skrevet

Jeg har fått masse overskudd etter operasjonen. Gikk masse turer i skogen og kunne springe rundt med datteren min i lange tider. Har hatt et tøft svangerskap nå så har bare blitt sittende, men gleder meg til å kunne gå turer og trene igjen :-)

Jeg betalte operasjonen selv. Kunne nok fått den dekket, men det tar flere år å få innvilget og det orket jeg rett og slett ikke. Ville ta operasjon nå mens jeg selv enda var ung og ikke hadde fått noen tilleggssykdommer enda!

Man skal ha prøvd alt først. På meg krevde de også et kosthold og treningsprogram over 3 mnd i regi av sykehus. Dette var noe jeg gjennomførte uten videre hell selv om jeg fulgte alt til punkt og prikke.

Mannen din har heller ikke noe annet valg enn å gå ned noen kg før operasjon. Vet ikke helt hvor mange kg det er siden det er % av overvekten de ofte krever i det offentlige.

Er ikke sikkert at mannen din vil få noen "se på meg" episoder. Er man forberedt så vet man jo hva man skal unngå :-)

Høres ut som du er et vellykket eksempel på at det kan gå fint:) Kjekt å høre din erfaring uansett.

Klem fra meg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...