Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matretter som inneholder noe av flg:

- Løk

- Kål

- Salat

Har i det siste hatt så lyst på matretter som inneholder noen av disse. Type morr, kålstuing, løksaus etc. Datteren min er 14 mnd, og spiser pr i dag alt hun får servert, men vært veldig restriktiv til akkurat disse mtp at hun kan reagere på det. Noen som vil komme med noen tips og synspkt på dette?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tenkt på noen restriksjoner ifht mat, foruten mindre salt og så ventet jeg med egg, appelsin, melk til de var ca året. Ellers har de fått spise alt.. Som jeg kan huske..

Skrevet

Sluttet å være restriktiv med det meste unntatt salt og sukker omtrent da han fylte ett år. Vi bruker ikke noe særlig kål, men løk og salat har gått helt fint. :)

Anonym poster: 636bf61ecb3bedaddacadaee9653f2d6

Skrevet

Min er akkurat like gammel som din og har ingen restriksjoner. Har aldri merket noe til plager eller allergi.

Skrevet

Fra barnet begynte å spise middag, ca 6 mnd. Spiste også "hva som helst" da jeg ammet - null problem :)

Anonym poster: 884e85329e6266f8d752d977910f4495

Skrevet

Eneste restriksjonen her er på melk eller melkeprodukter, fram til 10 mnd da de kan få smaksprøver :) Og salt selvfølgelig.

Anonym poster: 260176209a7338b697a6ee611c1473c7

Skrevet

Løk er det jo i mange av ferdigmiddagene fra 6 mnd. Har aldri hørt at de kan reagere på det? Og salat??

Er vel bare å prøve seg frem... Her har de fått "alt" fra de begynte med fast føde.

Skrevet

Fra de begynte med middag, 6mnd cirka. Kål bruker vi ikke ofte, men løk og salat har vi omtrent hver dag i en eller annen form.

Skrevet

Har aldri hatt noen restriksjoner, med mindre ikke restriksjoner fra myndighetene:)

Anonym poster: d574f8bac36ff37a479fec485560a13d

Skrevet

Tusen takk for svar :) Da tror jeg at ny middag skal testes i morgen :)

Skrevet

Hvorfor har du restriksjoner på disse tingene, hvem har sagt at du skal ha det?

Har overhodet ikke hatt noen restriksjoner jeg, bortsett fra å være forsiktig med salt.

Anonym poster: 0884dce0185c66e7fb4883d101173cc3

Skrevet

Matretter som inneholder noe av flg:

- Løk

- Kål

- Salat

Har i det siste hatt så lyst på matretter som inneholder noen av disse. Type morr, kålstuing, løksaus etc. Datteren min er 14 mnd, og spiser pr i dag alt hun får servert, men vært veldig restriktiv til akkurat disse mtp at hun kan reagere på det. Noen som vil komme med noen tips og synspkt på dette?

På forhånd takk :)

Begynte tidlig med løk og kål. Hadde ikke spist middag lenge før de fikk disse matvarene.

Anonym poster: 78a9973521b78da4a2ee47b148fcd237

Skrevet

Jeg har nok sikkert vært litt vel forsiktig. Mye av grunnen har vært dette var ting jeg ikke kunne spise mens jeg ammet. Gjorde jeg det hadde hun røde prikker i hele ansiktet dagen etter :/ Samme gjaldt paprika, men det har hun fått noe av nå, og heldigvis ikke noe reaksjon, så da er deg sikkert greit med resten også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...