Gå til innhold

Lunsj til baby på 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som før grøt morgen og kveld, litt grønnsaksmos på ettermiddagene, og av og til frukt ved lunsjtider... og melk imellom selvfølgelig:)

Men føler at frukten kanskje ikke bør være fast hver dag(?!) har lest litt om det, og da virker det mer omtalt som en dessert... mulig jeg tar feil;)

Men lurer litt på hva man evt kan gi en baby på denne alderen til lunsj? Er det noen alternativer? Hva gjør dere?

Hun spiser ikke så store porsjoner, så skulle funnet på et måltid til dagen og..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen brødbiter? Banan og avocado ilag? Baby- youghurt med brødbiter?

Skrevet

Noen brødbiter? Banan og avocado ilag? Baby- youghurt med brødbiter?

Går det med brød nå asså? :) Har vært usikker på om det er for tidlig!
Skrevet

Avocado er jo veldig bra om det smaker :) Ellers så laget jeg gullerotpurre til jenta mi. Men hun var da 7-8 mnd. Husker ikke så godt hva annet hun fikk. Ellers er det jo godt å sutte på en skalk ved siden av :)

Anonym poster: 24c55894e5c1d20902b88b163bc80f0b

Skrevet

Jeg begynte med brød i den alderen og det gikk bra :) mine barn brakk seg litt i begynnelsen, men det trur jeg kom av uvant konsistens, fordi de var ivrige etter mer. Prøv deg frem med små biter. En skalk er og en god ide:)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Vi startet med brødskive rundt den alderen, og det var en stor hit. For å variere litt ga vi most avokado og banan.

Skrevet

Glemte å si, bland banan og avocado, da smaker det bedre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...