Gå til innhold

Hæ, skal man ikke fly i 1 trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5+4 og skal ut å fly på torsdag. 45min hver vei.. Googlet dette og ser uklare meninger omkring dette...

Noen som vet?

Anonym poster: 0a48ccaac63e858f61f9e7056a9f044d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Superuklart..men 1.trim. har jeg aldri hørt at man ikke kan fly...jeg fløy i midten av mars jeg..junior er født først i april... Sikkert ikke lov, men hadde liiiten mage og måtte i en begravelse...

Anonym poster: f5f8e328ab62c1e54bc91c69545dbedc

Skrevet

Jeg ser at det noen plasser frarådes å fly i 1 trimester. Hadde ikke tenkt den tanken en gang siden man er så lite på vei og alt, men så googlet jeg det...

Hi

Skrevet

Er 5+4 og skal ut å fly på torsdag. 45min hver vei.. Googlet dette og ser uklare meninger omkring dette...

Noen som vet?

Det har jeg vel egentlig ikke hørt så mye om, og jeg har lest mye i forbindelse med graviditet og baby. Men jeg fløy når jeg var 4 uker på vei, dagen etter jeg testet positivt, så kanskje jeg har fortrengt at det ikke er "lov" siden jeg gjorde det selv... :P Det gikk uansett helt fint for vår del, gutten er frisk og rask :) Har vel noe med stråling å gjøre?

Anonym poster: 499a29cf92be43f7db7b6338f8884fe4

Skrevet

Jeg reiste på ferie i 1.tri. 5 timers flytur hver vei. Har aldri hørt noe om at det kan være farlig og alt gikk veldig bra.

Anonym poster: 4fdb8c755f42c2b10f4619391ddb561a

Skrevet

Har hørt rykter om det, men jeg fløy MASSE i forrige svangerskap og det gikk helt fint:) Hverken jordmor eller leger jeg spurte advarte mot det:)

Skrevet

Setter de liksom flyvertinner og piloter på bakken fra positiv test da eller? Tviler på det :-)

Skrevet

Jeg ble frarådet av lege og jordmor å fly (København) i uke 6, begge nevnte kabintrykk,stråling samt fare for blodpropp og stigning i blodtrykk.

Men det går sikkert fint.

Anonym poster: e88bae6c57b1c9e196a7cebb29434f87

Skrevet

Jeg fløy i uke 6, gikk bra her.

Anonym poster: 36cd727a4ec3bc306ad630c5ab9f6556

Skrevet

Har gjort begge deler. Første graviditet fløy jeg i uke 6 og 8, mistet i MA uke 9. Fløy i 2. Graviditet i uke 8, gikk helt fint. Om det har sammenheng eller ikke aner jeg ikke....

Anonym poster: c33fbcb6fbe486fbc30b41e87b40eadc

Skrevet

Har en vennine som er flyvertinne. Flyvertinner blir satt på bakken når de er gravid i 1. Måned. Tror muligens dette har noe med stråling å gjøre uten at jeg vet dette sikkert ?? :/ Det er ikke forbundet med stor risiko for vanlige gravide å fly enkelte turer i graviditeten.

Skrevet

Jeg har spurt både lege, jordmor og på sykehuset og fått svar alle steder at dette ikke er noe problem.

Jeg har hittil i svangerskapet flydd ca 4 flyturer i uken, er ca 21 uker på vei nå, og det har ikke vært noe problem.

Gjest sussie77
Skrevet

Det er litt delte meninger om det. Jeg selv skulle fly når jeg var 9 uker. Og etter å ha lest litt rundt, så avlyste jeg turen.Tok ikke sjansen. Men nå var jeg uansett for dårlig til å reise. Er jo mange som flyr og det går fint.

Gjest sussie77
Skrevet

Setter de liksom flyvertinner og piloter på bakken fra positiv test da eller? Tviler på det :-)

Det gjør de faktisk. Men er nok litt forskjell fra å fly masse, enn å bare fly et par ganger i løpet av 1. trimester.

Skrevet

Så fremt du ikke har noen komplikasjoner ifb med svangerskapet er jeg rimelig sikker på at du kan fly både i 1 og 2 trimester.

God tur :)

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om..Jeg reiste til Malaysia da jeg var 6 uker på vei :)

Skrevet

De setter faktisk flyvertinner på bakken fra de tester positivt.

Men har ikke hørt at man ikke skal fly 1.trimester. Jeg har flydd hele tiden selv jeg, og er nå i 3. går fint det, men nå er det stopp.

Anonym poster: 1f0beb701b6eeab77c6cae60e1b628c8

Skrevet

Det er jo ingen som kontrollerer det, det er på eget ansvar. Jeg fløy i 1.trimester for noen år siden, mistet i MA og babyen hadde dødd rundt den tiden jeg var på reise. Ingen kan si om det var årsaken, men jeg gjør det ikke igjen. Har mistet mange ganger, og lykkes to ganger på rad med blodfortynnende i 1.trimester. Så for min del kan det jo ha sammenheng med blodgjennomstrømming, som blir dårligere på fly. Er jo ikke sånn at det går bra med alle eller ingen, og det at mange her sier at det gikk bra med dem sier ikke så mye om risikoen ved å fly. Personlig skulle jeg ha hatt en veldig god grunn for å fly i 1.trimester. Men vi reiser på ferie til sydligere strøk i 2.trimester :-)

Anonym poster: 7292448da91f113a437394e3a6625f28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...