Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Jeg har en sønn på 3 uker, og han har siden fødselen vært veldig veldig veldig klengete. Han sover ikke uten at jeg holder ham, eller ligger sammen med han. Han vil ligge inntil brystet hele tiden, nekter å ta flaske eller smokk. Jeg selv får ikke skiftet meg ut av pysjamasen før mannen min er hjemme fra jobb i 17-tiden på ettermiddagen.. Og jeg får heller ikke spist frokost før han er hjemme. Jeg kjenner at hvis det fortsetter sånn her, så kommer jeg til å bli veldig deprimert. Noen som har noen gode råd og erfaringer på dette? Jeg vet det bare har gått 3 uker, men jeg er blitt så sliten.. Huff.. Føler meg som verdens dårligste mamma. Anonym poster: 8865f9c70b48f13003a9bd8f3d242ac1
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Jeg vet at babyer skal ha så mye kjærlighet som de trenger, men jeg mener, om du ikke får skiftet utav pysjen en gang fordi babyen skriker så må du bare la han skrike litt. Et minutt eller to har h*n ikke vondt av å være alene på gulvet mens du skifter. Ørepropper hjelper å døyve ut den verste lyden. Og har du bæresele? Det er genialt, for da er han på brystet ditt, men du har hendene fri og bevege deg rundt i huset. Anonym poster: 1372012e5987fe3cc76dfb63bffaae48
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Hva med å legge en t-shirt som du har brukt samt en varmeflaske i senga hans når han skal sove, slik at han føler varme og lukten av deg?Evt la han ligge på et lammeull? rull et teppe som en pølse og legg det rundt hodet hans slik at det ikke blir så åpent i senga. Ikke la han bruke deg som smokk, det går ikke i lengden. La han spise seg ferdig og ta han ifra. Ikke vær redd for å la han lage lyd, det er bare hans måte å si ifra på Anonym poster: f7442b03844b1faad2475fcbb2878564
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Han har nettopp ligget i magen din i 9, 5 mnd så det er ikke rart at overgangen til den virkelige verden er stor. Ikke alle babyer sover i vogna si 20 t i døgnet, like mange trenger mye nærhet men de hører man ikke alltid så mye om.. Kjøp deg bæresjal og få et nytt liv, det fikk jeg :-) Og min mann smurte brødskiver og la i kjøleskapet før han dro på jobb om morgenen, da var det lettere å få spist litt :-) Anonym poster: 3ce3c427c399b5dcb6399d288a6184a4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Kjøp deg et bæresjal så har du armene fri til mat og div Anonym poster: f2949e23b0c9eb81354411f0a81a8348
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #7 Skrevet 9. april 2013 Man kan ikke skjemme bort et spedbarn med kos og nærhet, men du trenger også tilfredsstille dine grunnleggende behov! Å skifte klær, gå på do og lage deg mat må du rett og slett få gjort selv om babyen gråter. Som flere andre sier så er bæresjal i tillegg genialt! Behagelig å bruke og baby har det som plommen i egget:) Anonym poster: 88c2d65632d082460099333177ec290b
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. april 2013 #8 Skrevet 9. april 2013 1. Bæresjal 2. La ham skrike litt. Altså, jeg mener absolutt at spedbarn skal få masse nærhet og kos, og få dekket alle sine behov. Og jeg er imot skrikekurer og å la dem ligge alene og gråte. Men mammaer må også spise, sove, dusje og skifte klær. Og så lenge du er rett ved, kan snakke med og ta på babyen, slik at han merker at du er der og han ikke er alene, så gjør det ingenting om han gråter litt de 5 minuttene det tar for deg å gjøre dette.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #9 Skrevet 9. april 2013 Jeg hadde en baby som også var veldig klengete de første mnd. Synes det var utrolig vanskleig. I tillegg kom det en dårlig samvittighet snikende. Jeg rakk aldri å savne han, det ble lite glede og ble helt utslitt og deprimert til slutt. Ville nok absolutt prøvd bæresjal om jeg var deg. I tillegg håper jeg mannen din hjelper til litt etter jobb og i helger. Det er godt å komme "unna" i noen timer, så kan du være deg selv. Håper du får muligheten til dette innimellom. Har du prøvd kolikkvuggen? Kommer jeg garaantert til å prøve til nestemann. Det er en slags babystol med musikk/lyder og bevegelse. Kanskje denne kunne gi deg litt "fri" innimellom? Anonym poster: 41ce2b46bca7b5ecf7bf2f968fb7255e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #10 Skrevet 9. april 2013 Jeg har to sånne.. Tvillinger. Har ikke dusja på 3 dager. Mat er luksus. Anonym poster: 9871412e59ced90782bd059c765cbe57
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #11 Skrevet 9. april 2013 Det der var meg for tre måneder siden... Gah, så slitsomt det var. Gikk i pysjamas hele dagen og var heldig om jeg kom meg på do en gang. Jeg lagde matpakker til meg selv, men rakk knapt spise noe. Men vet du, det gikk seg gradvis til. Noen uker til nå og så vil du nok se at det føles greiere. Jeg husker nesten ikke hvordan de første ukene var, og det er kanskje like greit. Mye hyl og skrik, varierende mengde søvn, kjente ikke babyen så godt og megaredd det var sånn resten av permisjonen ville bli. Som sagt- det blir bedre! Hold ut;) Anonym poster: 9e167240162e8a968a1c1b4f60b495e7
humlesurr Skrevet 9. april 2013 #12 Skrevet 9. april 2013 1: Bæretøy. 2: varmeflaske til å klargjøre plassen der du vil prøve å legge han ned. Sengen, vuggen, sofakroken.... Da merker han ikke så godt temperaturendringen. Klengete? Babyen er blitt til inne i deg, har kjent bevegelsene dine, pusten din, hjertet ditt, stemmen din. Du har vært ett og alt i hans univers der inne. Det er ikke så rart han vil være så nær deg som mulig, han er ikke klar til å være uten deg enda. Det går seg til
håperpåvinterbarn Skrevet 9. april 2013 #13 Skrevet 9. april 2013 Min lille likte å bli reivet ( er det det det heter???) pakk ham inn som en burito, tett og trygt. Varmeflaske og bæresjal var også bra (som de over her nevner)
Caprica Skrevet 9. april 2013 #14 Skrevet 9. april 2013 Vil vel ikke kalle en liten baby med nærhetsbehov klengete da.. Jeg har fra dag 1 lagt vesla på nå 3 mnd på gulvet på badet mens jeg har dusjet og fønet hår etc. Dusj og hårføner-lyd virker beroligende, så sutringsstilner raskt :-) Dette er ditt første barn hi? Terskelen for å takle litt gråt blir høyere med nr 2 :-)
TPK Skrevet 10. april 2013 #15 Skrevet 10. april 2013 Dette er nok veldig normalt. Men du må jo få tatt bittelitt vare på deg selv også, ingen barn er tjent med en mamma som til slutt "klikker"! Han får bare skrike det minuttet det tar å gå på do og skifte klær. Det tar han ikke skade av! Har du prøvd vippestol? Han er kanskje litt liten enda, men vi brukte BabyBjørn fra barna var 4-5 uker. Bare få minutter om gangen, men akkurat så jeg fikk tatt en dusj o.l. Ellers har begge mine vært fascinert av vaskemaskinen, så jeg har satt den på og plassert de foran den når jeg skal dusje
Gjest sussie77 Skrevet 10. april 2013 #16 Skrevet 10. april 2013 Det der er som å høre datteren min for snart 2 år siden. Hun var sånn allerede på sykehuset. Vet det er veldig slitsomt. Bæresjal er kjempe bra å bruke. Ellers har jeg ingen råd til deg bortsett fra at det blir bedre. Selv om min datter på 22 måneder fortsatt kan være ganske klengete....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå