♥ Ninja87 ♥ Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Noen som har forslag til hva barnet kan hete hvis man skal kalle det opp etter Tor Inge, Ingunn eller Ellinor? Gutte og jente navn...
firama Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Jentenavn: Ingrid Inga Tora Ellie Ingelin Ingeborg Nora Guttenavn: Toran Torjus Ellef Tellef Normann
junijuli Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Tor Inge Gutt: Tor fulgt av et navn på I (f.eks. Iver, Isak, Ivan, Imre) Tord fulgt av et navn på I Torje, Tormod eller Torjus, evnt. fulgt av et navn på I Eller motsatt, et navn på I (f.eks. Imre ligner jo litt på Inge i stilen), evnt. fulgt av et på T? Jente: Tora fulgt av navn på I (f.eks. Ingelin, Isabel, Irmelin, Iselin) Eller andre navn som Tara, Tyra eller Tone. Kommer an på hvor likt du vil det skal være? Ellers er jo Inga og Ingrid likt Inge, men synes ikke det passer etter Tora. Går jo å bruke et av dem og så et navn på T (f.eks. Tomine eller Terese) Ingunn Jente: Kanskje et annet navn som begynner på Ing-? For eksempel Ingrid, Ingeborg, Ingelin, Ingvild eller Inga. Gutt: Ingmar og Gunnar er de nærmeste jeg kommer på, men muligens for gammeldags. Eller har Ivan, Imran og Gustav noen like lyder, og Jørund og Åsmund slutter begge på -"unn"lyden. Ellinor Jente: Ellinor går vel an å bruke? Ellers andre navn som starter på Ell-: Ellie/Elly, Ellen, Elise, Eline, Eleonore. Navn med "nor" i seg: Nora, Leonor eller bare Nor. Gutt: Navn som starter med El: Elias, Eliah, Elliot. Navn som begynner på "Nor" , som Norvald, eller bare på "No", som Noah og Noel. Navn med "or" lyden: Theodor er det eneste jeg kommer på, men det er sikkert flere. Hm, dette ble litt rotete, men håper det kanskje kan være litt til hjelp, i hvert fall.
Ammie Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Ingunn er en feminin form av Inge, så tar Inge og Ingunn sammen Om du skal kalle opp etter en Tor Inge, så kan du for eksempel bare bruke to navn, et på T og et på I: Thea Isabelle Tiril Irene Thalia Iris Tiana Ingrid Tuva Iselin Thomas Isak Tobias Iver Theodor Ivan Tor: Tora, Tone, Tara Thor syns jeg kan brukes slik som det er. Andre forslag: Tormod, Tord, Tom, Torbjørn, Tobias, Thorfinn Inge/Ingunn: Inga, Ingrid, Ingeline, Ingelinn, Ingeborg, Inger, Ingvild Ingmar, Ingar Ellinor: Ellinor er et navn som jeg tror fint kan brukes. Ellers er det mange navn på El: Elvira, Ellisiv, Elise, Eline/a, Elen*, Ellie*, Elie, Eldrid, Elaine*, Eloise (Elouise), Eldora, Electra, Elene*, Ella*, Elida, Elisabeth, Elma, Elodie/Elodia, Else, Elvine, Ellen*, Elea* Elias, Elvis, Elroy, Eldar, Elvin, Elton, Elmer, Elian Det er også mange som inneholder Nor, Den mest populære her er Nora, men de andre holder også på å stige i popularitet: Leonora, Leonor, Eleonora, Det går dessuten å bruke betydningen av navnet, som er lys. (har markert navnene som betyr lys og begynner med El med *)Det åpner for: Helene/a, Helen, Lena, Aline/a, Lina, Nellie/Nelly
♥ Ninja87 ♥ Skrevet 9. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2013 Takk for mange bra forslag! Har litt å bryne meg på her :)
Cornelianelia Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Inge eller Ingunn kan oppkalles med Inga, Ingrid, Ingvild, Ingeborg. Ellers kan jo Ingunn brukes som det er. Inge er jeg ikke så begeistret for. Tor kan oppkalles med Tora, Tormod, Torjus, Tord, Trym, Torunn. Ellinor er ikke så uvanlig blant småbarn lenger. Har selv en liten Ellinor og elsker navnet! Men varianter kan jo være Nora, Leonora, Ella.
Vannmann35 Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Noen som har forslag til hva barnet kan hete hvis man skal kalle det opp etter Tor Inge, Ingunn eller Ellinor? Gutte og jente navn... Ville bare brukt Ellinor jeg, eller kanskje Elling :-)
NovemberBaby<3 Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Forslag på navn jeg syns er fine. Jente: Tora Ingrid Ellinor Gutt: Torgrim Torkel Torjus
Wilhemina Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 Tor Inge ingunn Ellinor noe annet er ikke oppkalling
Castho Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Tor Inge: Torjus eller Inga Ingunn: Gunilla Inga Ingvild Ingrid Ingfrid eller Inge Ellinor: Ella Elida Elly Nora Leanora eller Elias
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå