Gå til innhold

Klamydia, har noen spm! Hjelp.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg datet en fyr i fire mnd, og jeg har i det siste hatt på følelsen av at vi er mer enn bare sexvenner. Er forelska i han faktisk. Så ringer han idag og sier at en dame sendte han sms idag og sa hun hadde klamydia og at jeg også nå må teste meg. Herregud, hva betyr det? Er det faktisk mulig for en dame å gå flere mnd uten å merke symptomer for så å merke at man har en kjønnsykdom? Eller tror dere han har hatt sexpartnere utenom meg sånn nå mens vi har datet? Han sier selv det er lenge siden, men har mine tvil her.. Hjelp please.

 

Anonym poster: ce1c9b01e76febc7c2ecb61a27373495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svært vanlig at kvinner som har klamydia ikke merker noe til det, ja. Menn også. Hos noen går det så langt at de får egglederbetennelser og ender opp som sterile.

 

Anonym poster: f74f5cae00380a6c02600e139b87010f

Skrevet

google

 

Anonym poster: 2f83f3a2431d87a9b2c6efef51bed0e0

Skrevet

Her har jeg datet en fyr i fire mnd, og jeg har i det siste hatt på følelsen av at vi er mer enn bare sexvenner. Er forelska i han faktisk. Så ringer han idag og sier at en dame sendte han sms idag og sa hun hadde klamydia og at jeg også nå må teste meg. Herregud, hva betyr det? Er det faktisk mulig for en dame å gå flere mnd uten å merke symptomer for så å merke at man har en kjønnsykdom? Eller tror dere han har hatt sexpartnere utenom meg sånn nå mens vi har datet? Han sier selv det er lenge siden, men har mine tvil her.. Hjelp please.

 

Anonym poster: ce1c9b01e76febc7c2ecb61a27373495

 

1.) Du har en flott fyr på gang som faktisk tar ansvar og sier fra!

2.) Klamydia: Hele problemet med klamydia er at det gjerne gir lite eller ingen symptomer, så man kan gå med det omtrent til evig tid. For mange er en positiv test det eneste man "merker". Er ikke sikkert hun merket det i det hele tatt, kan godt være hun bare testet seg (som man skal gjøre) etter hver nye partner, eller i forbindelse med celleprøve.

3.) Du må nå til legen for å teste deg/få resept. Hvis du får positiv test - hvorfor merket ikke du noe rart, da....? ...har du hatt andre partnere utenom ham, kanskje...? ;)

 

Anonym poster: b99889b07b040872dc5c4bfff58abdcf

Skrevet

Her har jeg datet en fyr i fire mnd, og jeg har i det siste hatt på følelsen av at vi er mer enn bare sexvenner. Er forelska i han faktisk. Så ringer han idag og sier at en dame sendte han sms idag og sa hun hadde klamydia og at jeg også nå må teste meg. Herregud, hva betyr det? Er det faktisk mulig for en dame å gå flere mnd uten å merke symptomer for så å merke at man har en kjønnsykdom? Eller tror dere han har hatt sexpartnere utenom meg sånn nå mens vi har datet? Han sier selv det er lenge siden, men har mine tvil her.. Hjelp please.

 

Anonym poster: ce1c9b01e76febc7c2ecb61a27373495

 

1.) Du har en flott fyr på gang som faktisk tar ansvar og sier fra!

2.) Klamydia: Hele problemet med klamydia er at det gjerne gir lite eller ingen symptomer, så man kan gå med det omtrent til evig tid. For mange er en positiv test det eneste man "merker". Er ikke sikkert hun merket det i det hele tatt, kan godt være hun bare testet seg (som man skal gjøre) etter hver nye partner, eller i forbindelse med celleprøve.

3.) Du må nå til legen for å teste deg/få resept. Hvis du får positiv test - hvorfor merket ikke du noe rart, da....? ...har du hatt andre partnere utenom ham, kanskje...? wink.png

 

Anonym poster: b99889b07b040872dc5c4bfff58abdcf

 

Takk for svar :) Nei, har ikke hatt noen andre enn han faktisk.

 

Anonym poster: 9ad9c5eef62d32878a5fba5fb33c182f

Skrevet

Samboeren her gikk i ca 1 år med det uten å vite om at han hadde det. Legen mistenkte det da han startet å klø i håndflaten og hadde et rødt merke der.. Tok en test, og joda, det var klamydia.. Vet med sikkerhet at han ikke har hatt andre partnere samtidig som meg, han var med hun som ga han det 3 mnd før vi møttes. Når han gikk på medisinene så gjorde jeg det også, uten å bli testet, siden han hadde det, og vi har hatt sex, så sa legen det var like greit å utføre kuren.

 

Anonym poster: e50354ed6e9195332bdabf811dc4daea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...