Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Hadde en ekkel opplevelse i går. Hadde lagt meg og var på tur til å sovne da jeg fikk en rar følelse i kroppen. Jeg kjente jeg holdt på å besvime. Deretter begynte hjertet å slå veldig fort. Jeg ropte på mannen og sjanglet ut i stua og hjertet slo voldsomt fort. Jeg tenkte at nå dør jeg. Fikk satt meg i sofaen og avverget en besvimelse. Så roet hjertet seg etter hvert, og jeg ble meg selv igjen. Var fortsatt svimmel da jeg gikk opp for å legge meg igjen. Var hos legen i dag, og han sa det var et typisk eksempel på panikkangst. Men, jeg hat jo ikke hverken angst eller andre psykiske plager! Det er ingenting som plager meg mentalt, og jeg føler meg helt rolig på det mentale plan. Alikevel mener han det er angst. Jeg føler overhodet ikke selv at dette er angst. Burde jeg ikke da ha andre symptomer på det? Føler det ble veldig lettvint å skylde på noe psykisk. Er det jeg som er helt på jordet, eller blir dette litt vel lettvint? Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Det høres veldig ut som panikkangst. Det kan komme helt utav det blå, og trenger ikke ha noen åpenbar psykisk årsak. Men klart, du kan sikkert ha fordel av å få en skikkelig undersøkelse slik at du kan utelukke andre ting. Anonym poster: fd90aa06cb5ca403e6fd87479209feee
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Han mente sikker at det er det ford du var redd for å dø, du nevnte det? Hvis du er bekymret, kan du spørre om å bli grundigere undersøkt. Anonym poster: 517e369facc7a4c3770b9538a08ab240
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Angst kan komme "ut av det blå", spesielt panikkangst, trenger ikke å ligge noe bak det slik du ser det, men om du går litt mer inn i det, så kan det komme litt sånn "aha" opplevelse, og det er ikke så rart likevel.. Noen opplever det noen få ganger i livet, andre har det ofte. MEN, har det blitt sjekket blodtrykk og blodsukker hos deg? For slik du beskriver det her, så er det slik det er hos meg når jeg har blodtrykksdropp.. Anonym poster: 9b7e9574d73c7f9c4d78d3801a5871e2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #5 Skrevet 9. april 2013 Jammen, jeg var jo ikke redd for å dø før jeg fikk dette anfallet. Det var jo mens det stod på at jeg trodde jeg skulle dø. Jeg forstår fortsatt ikke at det kan være panikkangst jeg da, når jeg aldri har hatt sneven av angst. Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Jeg kan få litt hjerteurytme (hjertet slår dobbeltslag) og merker dette best når jeg har lagt meg. Dette kan gjøre at jeg blir litt svimmel, men aldri slik at jeg holder på å besvime. Jeg synes det du hadde høres veldig ut som panikkangst, men jeg regner med at legen din har lyttet, tatt blodtrykk og sjekket hjertet ditt skikkelig. Et hjerte som løper løpsk, sammen med besvimelse kan jo også tyde på hjerteflimmer av noe slag. Ellers får visst 1 av 20 kvinner panikkangst en eller flere ganger i livet.... hadde en mor som hadde det noen ganger. Anonym poster: dbe7064ccf2b61d06f5f50543024e21d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #7 Skrevet 9. april 2013 Mitt første panikkanfall kom helt ut av det blå mens jeg satt på kino med en venninne. Det var helt grusomt og jeg trodde jeg skulle dø. Hadde aldri hatt noe før det men slet i mange år etterpå. Anonym poster: e4377b4150437722d2b22cac92ddeffe
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #8 Skrevet 9. april 2013 Jammen, jeg var jo ikke redd for å dø før jeg fikk dette anfallet. Det var jo mens det stod på at jeg trodde jeg skulle dø. Jeg forstår fortsatt ikke at det kan være panikkangst jeg da, når jeg aldri har hatt sneven av angst. Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c Som sakt, man trenger ikke å ha opplevd angst før, før panikkangsten slår til. Når du ikke har hatt angst før, så kan du heller ikke avskrive det. Men be om å få en full sjekk, så du kan utelukke alt annet, før du slår deg til ro med at det er panikkangst. (Det er NÅR man har panikkangsten at man føler seg redd for å dø) Anonym poster: 9b7e9574d73c7f9c4d78d3801a5871e2
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #9 Skrevet 9. april 2013 Jeg har en venninne med angst, så har et innblikk i hva angst vil si. Hun har også hatt anfall, men aldri slik at hun har besvimt. Så man kan altså få panikkangst selv om man aldri har hatt angst før, ikke sliter psykisk på noen som helst måte eller ikke finnes stresset? Hvordan kan man da få et angstanfall? Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #10 Skrevet 9. april 2013 Jeg har hatt panikkangst noen ganger i løpet av en kort periode. Var dom du beskrev det, men jeg fikk det ute og i butikker. Jeg har heller ikke angst eller lignende, har også struma og lavt stoffskifte. Noen få mener slikt kan henge sammen. Om du mistenker annen sykdom så bør du få det sjekket. Om du opplever det flere ganger, så hjalp det i alle fall meg å tenke "det er bare panikkangst", og så ringte jeg en venn. Tok tilbake kontrollen på et vis. Anonym poster: ef9af55deb823f119a442aa51abc0c56
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #11 Skrevet 9. april 2013 Du kan få panikkangstanfall uten å ha hatt et snev av angst tidligere. Hvorfor eller hvordan er det vel ingen som vet ordentlig. Det kan være noe i underbevisstheten du ikke har tenkt over som plutselig overmanner kroppen. Ut fra beskrivelsen høres det veldig ut dom det i alle fall. Følelse av å besvime, hjertebank, raskt puls, eventuelt kaldsvetting osv. Det samme kan skjer hvis du får et brått blodtrykksfall, men regner med legen sjekket blodtrykket når du var hos han. Du skriver at du følte at du kom til å dø, og dette er også typisk ved panikkanfall. Du trenger ikke å ha tenkt tanken om døden før anfallet, men underveis i anfallet kommer disse tankene - noe som kan føre til at anfallet forverres eller blir mer langvarig. Anonym poster: 7df3ffc1f08d2e127a5019817c78c560
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #12 Skrevet 9. april 2013 Høres veldig ut som panikkanfall. Jeg fikk mitt første en gang jeg så på tv, trodde jeg skulle besvime og gikk rett til sengs og fikk mannen til å komme og holde meg i hånda. I ettertid har jeg fått flere slike anfall. Det er ytterst ubehagelig men ikke farlig. Anonym poster: c41ddd7b8503454a1393a1f20d17d414
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #13 Skrevet 9. april 2013 Har nå lest litt om panikkangst, og noen av de fysiske symptomene stemmer. Men, leser også at det som oftest starter med en voldsom frykt eller redsel, som igjen gjør symptomene verre. Jeg har ingenting i hverdagen som kan være en årsak. Jeg hadde et anfall for noen måneder siden også. Det kom da jeg stod og snakket med mannen på kjøkkenet. Da besvimte jeg i noen sekunder. Da avfeide jeg det med at jeg slanket meg og hadde spist for lite. Snakket med legevakta i går også, som mente det kunne være blodtrykksfall. Men, får man det om man bare ligger rett ut da? Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #14 Skrevet 9. april 2013 Har nå lest litt om panikkangst, og noen av de fysiske symptomene stemmer. Men, leser også at det som oftest starter med en voldsom frykt eller redsel, som igjen gjør symptomene verre. Jeg har ingenting i hverdagen som kan være en årsak. Jeg hadde et anfall for noen måneder siden også. Det kom da jeg stod og snakket med mannen på kjøkkenet. Da besvimte jeg i noen sekunder. Da avfeide jeg det med at jeg slanket meg og hadde spist for lite. Snakket med legevakta i går også, som mente det kunne være blodtrykksfall. Men, får man det om man bare ligger rett ut da? Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c Gå privat! Jeg hadde samme opplevelse med min lege, alt ved damer var visst psykisk. Vel, de private fant andre grunner! Anonym poster: d4378a6cd41cea425f569b77412d0630
Har en farlig sexy mann Skrevet 9. april 2013 #15 Skrevet 9. april 2013 Høres ut som blodtrykksfall, det sliter jeg med. Det kommer ut av det blå! Var veldig plaget da jeg var gravid, men sliter med det innimellom utenom også. Drikk mye vann, det kommer oftest når kroppen mangler væske. Hold blodsukkeret ditt oppe også, og spis regelmessig. Eneste råd jeg kan gi deg...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #16 Skrevet 9. april 2013 Hadde en ekkel opplevelse i går. Hadde lagt meg og var på tur til å sovne da jeg fikk en rar følelse i kroppen. Jeg kjente jeg holdt på å besvime. Deretter begynte hjertet å slå veldig fort. Jeg ropte på mannen og sjanglet ut i stua og hjertet slo voldsomt fort. Jeg tenkte at nå dør jeg. Fikk satt meg i sofaen og avverget en besvimelse. Så roet hjertet seg etter hvert, og jeg ble meg selv igjen. Var fortsatt svimmel da jeg gikk opp for å legge meg igjen. Var hos legen i dag, og han sa det var et typisk eksempel på panikkangst. Men, jeg hat jo ikke hverken angst eller andre psykiske plager! Det er ingenting som plager meg mentalt, og jeg føler meg helt rolig på det mentale plan. Alikevel mener han det er angst. Jeg føler overhodet ikke selv at dette er angst. Burde jeg ikke da ha andre symptomer på det? Føler det ble veldig lettvint å skylde på noe psykisk. Er det jeg som er helt på jordet, eller blir dette litt vel lettvint? Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c HI, hvis du og din magefølelse ikke kan slå deg til ro med legens vurdering, skak du lytte til det. Du kjenner deg selv og din kropp best. Hvis detxer slik, synes jeg at du skal be om å få en vurdering fra en annen lege, eller en ny vurdering fra din egen lege. Forklar legen hva du føler, at du ikke klarer slå deg til ro med det første svaret. Det er viktig at du får slått deg til ro etter en slik opplevelse og kan føle trygghet igjen. Lykke til. Hilsen sykepleier Anonym poster: 366b0d146d1a5e80ffb746045af72670
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #17 Skrevet 9. april 2013 Har nå lest litt om panikkangst, og noen av de fysiske symptomene stemmer. Men, leser også at det som oftest starter med en voldsom frykt eller redsel, som igjen gjør symptomene verre. Jeg har ingenting i hverdagen som kan være en årsak. Jeg hadde et anfall for noen måneder siden også. Det kom da jeg stod og snakket med mannen på kjøkkenet. Da besvimte jeg i noen sekunder. Da avfeide jeg det med at jeg slanket meg og hadde spist for lite. Snakket med legevakta i går også, som mente det kunne være blodtrykksfall. Men, får man det om man bare ligger rett ut da? Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c Ja, blodtrykksfall kan komme når som helst Anonym poster: 7df3ffc1f08d2e127a5019817c78c560
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 9. april 2013 #18 Skrevet 9. april 2013 Har nå lest litt om panikkangst, og noen av de fysiske symptomene stemmer. Men, leser også at det som oftest starter med en voldsom frykt eller redsel, som igjen gjør symptomene verre. Jeg har ingenting i hverdagen som kan være en årsak. Jeg hadde et anfall for noen måneder siden også. Det kom da jeg stod og snakket med mannen på kjøkkenet. Da besvimte jeg i noen sekunder. Da avfeide jeg det med at jeg slanket meg og hadde spist for lite. Snakket med legevakta i går også, som mente det kunne være blodtrykksfall. Men, får man det om man bare ligger rett ut da? Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c Blodtrykksfall kan være av flere grunner, hos meg så kommer det når jeg legger meg brått, reiser meg brått, ikke har spist nok før på dagen, har stått inne på badet mens det har vært damp der inne..
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #19 Skrevet 9. april 2013 Panikkangst er nettopp slik, uten forvarsel. Har flere venner som har opplevd panikkangstanfall før de ble 30, som ikke har noen psykiske problemer ellers. Men legen burde uansett ha tatt en EKG for å utelukke annet før han konkluderte. Anonym poster: 51b66ee05c65cb71a8c583439f505e6d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #20 Skrevet 10. april 2013 Har vært hos fastlegen min i dag. Var turnuslege jeg var hos i går. Fastlegen sa at dette var helt klart ikke noe angstanfall. Det var noen koblinger til hjertet som har slått krøll på seg, noe som førte til en hjerterytmeforstyrrelse. Det kan komme av andre ting, så har dergor tatt blodprøver. Godt å vite at jeg ble trodd. Visste at dette ikke var noe angstanfall. Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c
Anonym bruker Skrevet 10. april 2013 #21 Skrevet 10. april 2013 Har vært hos fastlegen min i dag. Var turnuslege jeg var hos i går. Fastlegen sa at dette var helt klart ikke noe angstanfall. Det var noen koblinger til hjertet som har slått krøll på seg, noe som førte til en hjerterytmeforstyrrelse. Det kan komme av andre ting, så har dergor tatt blodprøver. Godt å vite at jeg ble trodd. Visste at dette ikke var noe angstanfall. Hi Anonym poster: 63592b8a78e3192ab21ac6d9c7d7938c Så bra at du fikk dette avklart ordentlig. Som jeg sa over er det du som kjenner kroppen din :-) Hilsen spl. Anonym poster: 366b0d146d1a5e80ffb746045af72670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå