Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Eldste vår har bursdag om litt og ønsker seg sykkel. Vi har ganske stram økonomi om dagene så dette kan vi ikke gi. Min far har ok med lenger og vil gjerne gi sykkel. Flott tenkte jeg. Men dette er sambo ikke enig i for hans foreldre har dårlig råd og gir ikke gaver. Derfor blir det feil ovenfor dem at min far gir en dyr gave. Han mener da at han kan gi sykkelen men vi får ikke si til eldste hvem som ga den. Vi har ikke råd så da blir det ikke sykkel som er øverst på listen. Hva syns dere? Anonym poster: 1a85e1b68431dae094e1f5329b0ea1d4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Jeg synes mannen din er teit. Her er det mine foreldre som har lite penger og svigerforeldrene som bidrar definitivt mest i gavehaugen, ungene har aldri reagert på det. De er akkurat like glad i mormor som steker vafler til dem som de er i farmor som gir dyre gaver, de føler seg like elsket av begge settene med besteforeldre uavhengig av hvem som gir dyrest gaver. Smålig av mannen din synes jeg. Anonym poster: 0a198e3dc73bb1c78bc29d8b461d799f
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Jeg er vokst opp med store og dyre gaver fra mormor og morfar, hjemmestrikk og en 50,- lapp fra farmor og farfar. Og vet du hva? Jeg har aldri tenkt over dette før jeg ble voksen og som barn opplevde jeg det aldri som merkelig eller snålt. Mormor og morfar ga leker. Farmor og farfar ga hjemmestrikkede sokker. Det var slik og det var nesten tradisjon. Jeg skjønner at mannen din synes det er litt ekkelt, men jeg tror ikke barnet vil tenke noe videre over det om dere ikke lager noe fokus på det. Folk gir ulike gaver og man gir etter evne.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Hvorfor skal dere bestemme hva besteforeldrene vil gi, eller får lov til å gi? Jeg synes nå at din far skal få lov til å gi sykkelen om han ønsker det, kanskje foreldrene til mannen din har litt penger å legge i sykkelen de også? Så kan det bli en felles gave fra besteforeldrene? Uansett, så blir det litt feil å nekte morfar å gi det i gave om han ønsker det, kanskje han til og med er såpass at han fører opp farfar og farmor i kortet, om de så ikke deltar med penger nå, men kan gi litt tilbake til han senere? Anonym poster: e62e7a0b0d2b62b04f7d4e8ec91a4b80
Strandloppa og lillebror Skrevet 9. april 2013 #5 Skrevet 9. april 2013 Samboeren din kan ikke bestemme hva din far skal gi barnebarnet sitt i gave. Og barnet skal selvsagt få vite hvem gaven er fra. At hans foreldre har så dårlig råd at ikke de har råd til en bitteliten gave til barnebarnet sitt høres for meg helt hinsides ut. Da håper jeg de i det minste lager et fint kort og baker en flott kake, så de viser at de bryr seg likevel. Hvis det er slik at foreldrene til til mann har så dårlig råd, syns jeg det blir feil å lyve om det. Bedre for barna om man sier det som det er, så de ikke føler seg avvist i enkelte situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Hvor gammel blir sønnen din da? Om du inviterer hele klassen på grillfest i hagen og han ønsker seg penger av alle kan han kjøpe seg sykkel selv Men mannen din blander seg ærlig talt i ting han overhodet ikke har noe med, om bestefar vil kjøpe sykkel til barnebarnet kan han selvfølgelig gjøre det. Å nekte giver å fortelle at han har kjøpt den er jo helt bak mål. Om han synes det er leit at hans foreldre skal se på overrekkelsen av gaven kan jo bestefar komme med sykkelen et par dager før selskapet kanskje, men lenger enn det hadde jeg ikke strekt meg. Klart gutten skal få sykkel! Anonym poster: 0a198e3dc73bb1c78bc29d8b461d799f
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #7 Skrevet 9. april 2013 Jeg er vokst opp med store og dyre gaver fra mormor og morfar, hjemmestrikk og en 50,- lapp fra farmor og farfar. Og vet du hva? Jeg har aldri tenkt over dette før jeg ble voksen og som barn opplevde jeg det aldri som merkelig eller snålt. Mormor og morfar ga leker. Farmor og farfar ga hjemmestrikkede sokker. Det var slik og det var nesten tradisjon. Jeg skjønner at mannen din synes det er litt ekkelt, men jeg tror ikke barnet vil tenke noe videre over det om dere ikke lager noe fokus på det. Folk gir ulike gaver og man gir etter evne. Slik var det her også :-) Anonym poster: 22a3a255a53e410f0ff7d4fb2a87c76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå