Gå til innhold

Overganstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

får utvidet os pga at jeg går på skole, men den opphører i sommer.. akkuratt som i fjord, men da fikk jeg nødhjelp fra sosialen de tre mnd før jeg fikk etterbetalt for sommeren. det er jo 400 kr i uka omtrent til mat og alt.. siden jeg har os får jeg ikke hjelp til husleie og strøm... eller andre regninger.. hva skal jeg gjøre??? jeg er student igjen til høsten igjen så tror jden kommer tilbake da i september eller noe, men nødhjelp er et hølvette å leve på... jeg har en sønn på fem år

Anonym poster: b03ce88aee83461efc996e1a1251379c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med nav med en gang og spør hva du skal gjøre.

Om du har rett på overgangsstønad enda et år pga skolegang må du da kunne søke om forlengelse før nåværende vedtak går ut?

Anonym poster: e23a46535655385aed8c47967287c769

Skrevet

de sier bare at de vet ingenting og at jeg må få nødhjelp intill de vet mer. om jeg mottar sosialstønad blir jeg trukket dette når jeg får os tilbake.. så de vil ikke gi meg sosialhjelp om dette skjer igjen fordi de vet ikke helt sikkert om jeg får godkjent os søknaden.. synes det er så ille rart ..

Skrevet

jeg søkte om forlengeste leeenge før vedtaket ggikk ut i fjord, men de brukte jo 6 mnr på å behadle søknaden, så gikk tre mnder uten.. venter meg det samme i år også...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du må søke tidlig. Jeg fikk utvidet og fikk det innvilget 4 måneder før os gikk ut. Da ble det ikke noe opphold.

Skrevet

Skaff deg en jobb som vi andre må.

Jeg kan ikke gå på skole, har mann og tre barn og vi har ikke økonomi til at jeg skal slutte å jobbe å gå på skole. Hadde jeg fått støtte fra staten hadde jeg jo kunnet det.

Urettferdige møkka norge!!

Anonym poster: e11d07b1c875e6f9a2bb54f47d03fabb

Skrevet

Skaff deg en jobb som vi andre må.

Jeg kan ikke gå på skole, har mann og tre barn og vi har ikke økonomi til at jeg skal slutte å jobbe å gå på skole. Hadde jeg fått støtte fra staten hadde jeg jo kunnet det.

Urettferdige møkka norge!!

Anonym poster: e11d07b1c875e6f9a2bb54f47d03fabb

jeg beklager at du føler det slik, jeg vil bare benytte meg med muligheten.. JEG ER ALENE.. så har ikke mann som kan passe økonomien mnes jeg søker jobb...

Skrevet

vil jo bli ferdig med studiene .. er bare ett år igjen

Skrevet

Sommerjobb? Det er vell normalen for studenter.

Anonym poster: c2672ff424ad3f3ea5d440728e1cf0bc

Skrevet

joda. sandt det.. sommerjobb.. men det er bare kveldsjobber.. hvordan gjør dere andre alenemødre det da? jobber kveld og helg når man er alene og ikke har familie eller abdre muligheter for barnepass da det er arbeid?

jeg syter ikke her, synes dere oppfatter meg litt feil eller jeg gjorde meg feil forstått..

jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre..

Skrevet

joda. sandt det.. sommerjobb.. men det er bare kveldsjobber.. hvordan gjør dere andre alenemødre det da? jobber kveld og helg når man er alene og ikke har familie eller abdre muligheter for barnepass da det er arbeid?

jeg syter ikke her, synes dere oppfatter meg litt feil eller jeg gjorde meg feil forstått..

Det er mange dagjobber det er mulig å få for en student, selv om de ofte ikke er like godt betalt som kveldsjobber. Parkvesenet, butikk, badevakt, veivesenet (og underentrepenører), fornøyelsesparke, fiskemottak, osv. Regner med at du har barnehageplass ellers ville det jo være problematisk med skolen.

Skrevet

Ikke for å være frekk, men hva med å skaffe seg en sommerjobb som de fleste andre studenter må? Jeg har mann og barn og er student. Jeg har ikke råd til å ikke jobbe om sommeren. Klart det er kjedelig, men sånn er det å være student.

Skrevet

Det er mange dagjobber det er mulig å få for en student, selv om de ofte ikke er like godt betalt som kveldsjobber. Parkvesenet, butikk, badevakt, veivesenet (og underentrepenører), fornøyelsesparke, fiskemottak, osv. Regner med at du har barnehageplass ellers ville det jo være problematisk med skolen.

jeg har ikke bil og og bor på et lite seted.. i en by er det kanskje fluss med muligheter. men... jaja.. jeg ser det ikke er noe annet og gjøre da enn og forberede meg på at jeg mulig vil gå noen mnder på ca 400 kr i uka.. det må vel bare gå..

Skrevet

Unner deg os mens du går på skole. Du er heldig som har den muligheten. Og det er veldig smart.

Men du må nesten prøve å få deg en sommerjobb ja. Det kan da ikke bare være kveldsjobb å få på sommer? Da skal jo "alle" ha ferie både i butikker, sykehjem, bensinstasjoner osv. Og hvis barnet har samvær med far så kan du jo legge ev. kvelder til disse dagene/helgene. Det er ikke så mange vakter som skal til før det blir litt penger av det.

Alternativ er å spare litt hver mnd. Men kanskje litt sent når det bare er et par mnd igjen. Si opp alt av tv, internett osv er jo også litt sent kanskje for det er vel ofte 3 mnd oppsigelse?

Skrevet

Du får helt sikkert jobb på et sykehjem. Da jobber du vanlig turnus, og da er det mye dag. Dem trenger jo like mange folk på dagen som på kveld. Og er det mange sånne som meg der ( som helst vil jobbe kveld ) så burde det jo ikke være noe problem. Og bare med et par vakter i uka har du jo mer penger enn det du får i nødhjelp :)

Skrevet

Du får helt sikkert jobb på et sykehjem. Da jobber du vanlig turnus, og da er det mye dag. Dem trenger jo like mange folk på dagen som på kveld. Og er det mange sånne som meg der ( som helst vil jobbe kveld ) så burde det jo ikke være noe problem. Og bare med et par vakter i uka har du jo mer penger enn det du får i nødhjelp smile.png

der, der kom det opp noe jeg absolutt ikke har tenkt på.. hater slikt arbeid, men det skal jeg jammen høre om... :) alt er bedre enn nødhjelp.. og et syhjem må det vere her.. :)

Skrevet

jeg har ikke bil og og bor på et lite seted.. i en by er det kanskje fluss med muligheter. men... jaja.. jeg ser det ikke er noe annet og gjøre da enn og forberede meg på at jeg mulig vil gå noen mnder på ca 400 kr i uka.. det må vel bare gå..

Om du ikke har bil har du kansje sykkel. Det gjør jo avstander opp til i hvertfall 10-15 km helt overkomlige på sommeren. På små steder er det ofte jordbruk i området. Der er det ofte behov for ekstra hjelp om sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...