MammantilNurket Skrevet 9. april 2013 #1 Skrevet 9. april 2013 Fikk IKKE ned sukkervannet jeg skulle drikke (drikker aldri sukkerbrus/saft, minimalt med juice og bruker ikke sukker i teen - hvordan i alle dager forventer de at jeg skal drikke en halvliter sukkervann??!!) - drakk to slurker og brakk meg voldsomt. Drakk to slurker til og kastet opp i søppelkurven - flaut!!! Satte ned foten, ble streng og sa fra at dette ville jeg ikke utsette meg selv og Nurket for Hva gjør jeg nå? Skal jeg bare droppe hele greia? Prøve igjen en annen dag? What to do, O vise DiB-damer??
<3 2G <3 Skrevet 9. april 2013 #2 Skrevet 9. april 2013 Det skal ikke være mer enn 3 dl, du kan ha sitronsaft i og bruk sugerør. Det er det jeg har fått på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #3 Skrevet 9. april 2013 Fikk IKKE ned sukkervannet jeg skulle drikke (drikker aldri sukkerbrus/saft, minimalt med juice og bruker ikke sukker i teen - hvordan i alle dager forventer de at jeg skal drikke en halvliter sukkervann??!!) - drakk to slurker og brakk meg voldsomt. Drakk to slurker til og kastet opp i søppelkurven - flaut!!! Satte ned foten, ble streng og sa fra at dette ville jeg ikke utsette meg selv og Nurket for Hva gjør jeg nå? Skal jeg bare droppe hele greia? Prøve igjen en annen dag? What to do, O vise DiB-damer?? Been there, done that Ikke vær lei deg! Få dem til å ta langtidsblodsukker, og vær flink med maten. Det fikk jeg lov til! Samtidig måler jeg selv, i perioder, fastende blodsukker om morgenen, samt en time etter måltid. Dette er ikke verdens undergang! Anonym poster: bb5da014254cf602a86595fe7fb8d087
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #4 Skrevet 9. april 2013 Fikk beskjed hos legen at de hadde gått bort i fra dette ? Legen min tok blodprøver av meg da jordmor rekvirerte blodsukkertest .. Anonym poster: 2037ef8f46a91982e19dd7118d6ae5a4
MammantilNurket Skrevet 9. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2013 Jeg fikk et målebeger med en halv liter sukkervann!! det er jo avsindig mye Har ikke hatt sukker e.l.i urinprøvene mine. Vi har ikke (svangerskaps)diabetes i familien. Blodsukkeret mitt lavt og fint i følge damen som tok blodprøve i dag så jeg er ikke veldig bekymret. Har lagt på meg ca.6 kg.i løpet av graviditeten (uke 28 nå) og er på ingen måte noen amasone. Dr. Feelgood sa at han sjekket alle som fyller 35 eller er eldre inneværende år. Kan man ikke bare få et glass eventyrbrus eller et wienerbrød eller Bringebærsaft? Det må da gjøre samme nytten?
Dini Skrevet 9. april 2013 #6 Skrevet 9. april 2013 Jeg fikk et målebeger med en halv liter sukkervann!! det er jo avsindig mye Har ikke hatt sukker e.l.i urinprøvene mine. Vi har ikke (svangerskaps)diabetes i familien. Blodsukkeret mitt lavt og fint i følge damen som tok blodprøve i dag så jeg er ikke veldig bekymret. Har lagt på meg ca.6 kg.i løpet av graviditeten (uke 28 nå) og er på ingen måte noen amasone. Dr. Feelgood sa at han sjekket alle som fyller 35 eller er eldre inneværende år. Kan man ikke bare få et glass eventyrbrus eller et wienerbrød eller Bringebærsaft? Det må da gjøre samme nytten? Uff, føler med deg, var helt forferdelig grusomt da jeg tok det i første graviditeten, og gruer meg verre enn verst til å ta det nå om noen uker.. Blæch, pføy og fysj!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2013 #7 Skrevet 9. april 2013 Dette høres jo nesten bare rart ut - har legen din nettopp vært på "blodsukkerkurs" eller?? Hvis man er noenlunde normalvektig, har en fornuftig vektoppgang i svangerskapet, har et fornuftig kosthold som ikke påvirker blodsukkeret for mye negativt og heller ikke er i annen risikogruppe..... da er jo ikke alder i seg selv noen grunn til å utsettes for sukkervann på den måten! Overvektig, stor vektoppgang, dårlig kosthold eller evt annen risikogruppe - helt klart grunner for å sjekke. Men slik du forteller det så ser jo ikke legen din på deg og din helse, men har bare fiksert seg på et tall på alder og bruker det som eneste kriterie. Jeg hadde aldri utsatt meg selv for noe sånt uten at det var sterk mistanke om svangerskapsdiabetes. Man kommer langt med evt blodsukkermålinger og et riktig kosthold og trening. *blir oppgitt over enkelte leger* Anonym poster: ad392c8465b45196ea7e42458fd2c380
MammantilNurket Skrevet 9. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2013 Dette høres jo nesten bare rart ut - har legen din nettopp vært på "blodsukkerkurs" eller?? Hvis man er noenlunde normalvektig, har en fornuftig vektoppgang i svangerskapet, har et fornuftig kosthold som ikke påvirker blodsukkeret for mye negativt og heller ikke er i annen risikogruppe..... da er jo ikke alder i seg selv noen grunn til å utsettes for sukkervann på den måten! Overvektig, stor vektoppgang, dårlig kosthold eller evt annen risikogruppe - helt klart grunner for å sjekke. Men slik du forteller det så ser jo ikke legen din på deg og din helse, men har bare fiksert seg på et tall på alder og bruker det som eneste kriterie. Jeg hadde aldri utsatt meg selv for noe sånt uten at det var sterk mistanke om svangerskapsdiabetes. Man kommer langt med evt blodsukkermålinger og et riktig kosthold og trening. *blir oppgitt over enkelte leger* Anonym poster: ad392c8465b45196ea7e42458fd2c380 Jo mer jeg tenker på det jo tåpeligere synes jeg det er. Nei, på tide å sette ned foten - dette er meningsløst og jeg akter ikke å utsette meg selv for dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå