Gå til innhold

Når går sorgen over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra å miste sin kjæreste helt uventet...........prate sammen bare noen få timer før beskjeden om døden kom...

Anonym poster: c51447c037131319c809686d7c4fb335

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan ikke svare ang. når sorgen går over, for det er vel både individuelt og sorgen blir der vel på et vis for resten av livet, tar bare etter hvert en annen form som gjør hverdagen enklere, mens minner og sorg blir bevart i hjertet..

Men ønsket å kondolere og sende en varm klem. <3

Endret av Queen_of_the_road*ny_spire
Skrevet

Sorg er vel litt individuelt vil jeg tro, og den går vel aldri helt over, men det blir lettere å bære og leve med over tid.

For meg tok det faktisk et par år før jeg plutselig en dag våknet og skjønte at jeg var tilbake i hverdagen, at livet gikk videre og ikke hang igjen i fortiden og min egen sorg.

Kondolerer!

Anonym poster: d412bd6075dc23e67284293b34dfc5e2

Skrevet

Huff, så vondt å høre :(

Jeg mistet en jeg elsket, og det tok noen år. Savnet blir nok aldri borte, men jeg overlever og jeg er lykkelig.

Mange klemmer til deg.

Anonym poster: 4f353cdb7a0c7b593323349cae24f08c

Skrevet

Så trist at du har mistet kjæresten din! Kondolerer! Mener å ha lest i forbindelse med tsunamien for noen år siden, at for "de fleste" så er de tre første årene verst å komme gjennom. Veldig vitenskapelig, men de har altså forsket på det og kommet fram til det. Lykke til, heng med videre så godt du kan - og trøsteklem!

Anonym poster: e9bacd143677100255d48393ff7306fc

Skrevet

Sorgen går ikke over, men man lærer å leve med den.

Jeg har opplevd å miste min far, og det tok meg 8,5 år før jeg ryddet ut av klesskapet hans.

Skrevet

kondolerer.

det kan ta lang tid før det verste er over. jeg mistet min for 2,5 år siden. og det er tøft ennå. og det vil komme mange perioder som vil være tøffere enn andre. Nå er sønnen min 2 år og han har begynt å rope etter pappa og det er sårt å vite at han aldri vil få møte han. ta tiden til hjelp, sørg på den måten som føles riktig for deg. kanskje sorgstøttesamtaler vil være noe? Vet de har på ahus og mulig ullevål også.

Skrevet

Klem til deg!! Kondolerer!

Hørte en gang et ordtak som beskriver sorg som en trekant som sviver rundt inni en sirkel. Trekanten treffer sirkelen i alle hjørner og det gjør så ubeskrivelig vondt hver gang trekanten sviver rundt... Etterhvert som tiden går blir kantene på trekanten mer og mer avrundet og til slutt kjenner en den ikke like godt lenger... det betyr ikke at trekanten ikke er der lenger, men den blir litt lettere å leve med...

Syns det var et godt ordtak...

Anonym poster: f595f9b9d300e6ffc6398f801e96c570

Skrevet

Klem til deg!! Kondolerer!

Hørte en gang et ordtak som beskriver sorg som en trekant som sviver rundt inni en sirkel. Trekanten treffer sirkelen i alle hjørner og det gjør så ubeskrivelig vondt hver gang trekanten sviver rundt... Etterhvert som tiden går blir kantene på trekanten mer og mer avrundet og til slutt kjenner en den ikke like godt lenger... det betyr ikke at trekanten ikke er der lenger, men den blir litt lettere å leve med...

Syns det var et godt ordtak...

Anonym poster: f595f9b9d300e6ffc6398f801e96c570

Sorg er som en trekant som dreier rundt i hjertet

med spisser som risper. Det gjør vondt, forferdelig vondt

til trekantens spisser er avslitt og det bare

er en kule igjen, som glir rundt uten smerte.

Sorg er en prosess som tar tid, men den tar slutt.

Hvor lang prosessen er beror på hva vi har mistet,

hvilke ressurser vi selv har, og hvilken støtte

vi mottar fra omgivelsene våre.

Men når gleden over det du har hatt,

overskygger savnet av det du har mistet, når du vet

at du aldri ville ha unnvært det du har tapt,

selv om du var klar over at du en gang

kanskje måtte gi slipp på det, da er trekantens spisser

avslitt og kulen blir en skatt i ditt hjerte.

Kinesisk ordtak.

Anonym poster: 29efab63a20feb84659f59d971582b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...