Gå til innhold

Fått time hos barnelege.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jenta mi på 7 år fått innkallelse til barne-poliklinikken.

Hun har vert plaget med mye hodeverk og ca 1-2 ganger i året får hun så vondt at hun bare ligger å ruller seg på gulvet og gråter/skriker. Siste gangen dette skjedde tok vi kontakt med lege. Da hadde hun så vondt at hun kastet opp.

Men nå er det noen mnd siden hun var hos legen, og sier at hun ikke har hatt vondt i hodet siden hun var hos legen.

Så da er jeg så usikker. Har hun virkelig hatt vondt? Tørr hun ikke å si at hun har det vondt nå (legeskrekk)?

De gangene hun har kraftige anfall er jeg ikke i tvil om. For da er hun helt ute av seg selv. Vi får nesten ikke kontakt med henne.

Men som sagt så skjer det bare 1-2 ganger i året.

Føler nesten det blir litt flaut å komme til barnelegen å fortelle at hun ikke har hatt vondt på flere mnd... Men føler også det er dumt å ikke bruke timen, om hun nå får et slikt kraftig anfall igjen.

Hva ville du gjort?

Anonym poster: e0d9b8d7a06934abeca2f2cbf41bfced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Benyttet timen, selvfølgelig.

Anonym poster: d1f20c12798cafbfbc11df36d66992c2

Skrevet

Har hun hatt det flere ganger, og har det 1-2 ganger i året så bør det jo utredes, selv om det kan gå måneder i mellom.

De kan se så utrolig mye med billeddiagnostikk nå, samt at det finnes mange andre utredelsesmetoder å bruke.

Man må ikke ha et "anfall" akkurat der og da for at de skal kunne se noe.

Skrevet

Er jo det jeg tenker jeg også. Veldig greit å få det sjekket ut. Grusomt når barnet ditt har det så vondt.

For ca 2 år siden var hun til utredning for hard mage. Hun har siden da gått på movicol (avføringsmiddel). Vi har prøvd å kutte ned, og kutte helt, men da blir hun kjempe hard i magen igjen.

Er dette noe vi også kan ta opp, eller er det bare hodet vi kan snakke om?

h.i

Skrevet

-avføringsmidler i 2 år?? DET høres ikke sundt ut. Nevn det du, kan hende det har sammenheng med hodepinen?

Anonym poster: 887f9db4bfb4b71470dceee2a4b38f50

Skrevet

Guttungen her gikk nærmere to år på movicol. Men ble dårlig, forstoppet bare vi trappet ned. Forsøkte alternativ behandling (akupressur og soneterapi). Gikk 4 ganger og null plager etterpå. Gull verdt hver krone. Fikk ikke svar på det du lurte, men blir så ivrig når jeg ser andre bruke movicol. Uten bedring.:-D

Anonym poster: b3d27bdd4e6438075017a3ae6689f268

Skrevet

Høres ut som jenta di har migrene, min sønn har det på akkurat samme måten. Ofte vondt i hodet, flere ganger i uka. Og slike anfall noen ganger i året. Vi har vært hos barnelegen, og fikk beskjed om å notere ned når han hadde disse anfallene for å få det registrert.

Var i forrige uke til naprapat for å knekke opp låsninger i nakke og rygg, og han har sagt at han har hodepine en gang etter der.

Ville benyttet timen, og prøvd alt behandlinger som akkupunktur og naprapat for å få bukt med både forstoppelsen og hodepinen. Kan komme av anspenthet at hun er forstoppet oxo. Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg tenker på migrene jeg også. Tror kanskje det kan være det.

Men hun har hatt noen tilfeller for noen år siden der hun ble helt apatisk når hun våknet om morgenen. Svarte ikke når vi snakket til henne og var helt slapp i kroppen. Vi gikk og bar rundt på henne og ringte lege som mente vi skulle se det ann. Hun kviknet til etter ca 15 min når hun fikk noe saft. Dette skjedde 3 ganger.

Tenkte at jeg skulle nevne det også, i tilfelle det er noe som også går på hodet...

H.i

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg tenker på migrene jeg også. Tror kanskje det kan være det.

Men hun har hatt noen tilfeller for noen år siden der hun ble helt apatisk når hun våknet om morgenen. Svarte ikke når vi snakket til henne og var helt slapp i kroppen. Vi gikk og bar rundt på henne og ringte lege som mente vi skulle se det ann. Hun kviknet til etter ca 15 min når hun fikk noe saft. Dette skjedde 3 ganger.

Tenkte at jeg skulle nevne det også, i tilfelle det er noe som også går på hodet...

H.i

Veldig greit å fortelle alt som er unormalt, og få det inn i journalen hennes.

Håpet dere får noen svar :)

Skrevet

-avføringsmidler i 2 år?? DET høres ikke sundt ut. Nevn det du, kan hende det har sammenheng med hodepinen?

Anonym poster: 887f9db4bfb4b71470dceee2a4b38f50

Movikol er et ikke vandedannende legemiddel mot treg mage.

Anonym poster: 052c4ec90bab6411c368e30ad8929d8c

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt.

Vi var hos barnelege i går, og han var ikke i tvil om at det er barnemigrene hun har. Ut ifra det jeg og jenta mi fortalte sa han at det var et helt klassisk tilfelle.

Hun har heldigvis ikke anfall så ofte, så det er jo bra. Har fått informasjon om medisinering og litt tips om hva som ofte kan trigge et anfall.

Når det kom til movicolen, så roste han oss for at vi fortsatte å bruke den. Det er ikke vanedannende og ikke farlig for kroppen. Som han sa selv," han er veldig opptatt av bæsj og at alle skal kunne bæsje uten å ha vondt". Så den skulle vi bare fortsette med så lenge behovet var der.

H.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...