Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Har skrevet på denne oppgaven fra kl 0900-1500, avbrutt av en lunsjpause og to kaffepauser. Tid til rådighet er 29 timer. Ikveld har jeg brukt 1,5 time, og nå ser jeg nesten dobbelt, har både vondt i hodet og føler meg helt ør. Skulle gjerne lagt meg, men snuppa på 1 år har ikke bhgplass imorgen (opererer med 50% plass), så jeg har ikke all verden med mulighet imorgen til å jobbe med denne. Har skrevet oppgaven ferdig, men den behøver finpussing.. Burde jeg stå på, eller satse på de to timene snuppa sover imorgen til å fullføre oppgaven? Hun er også veldig flink å leke alene, så ikke umulig at jeg får skrevet litt mens hun er våken. Hva ville dere gjort? Jeg føler meg helt bomull i hodet..:/ Anonym poster: e65344496158ead9334702516bfda3e8
Kjærepære Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Siden oppgaven kun trenger finpuss, så burde et par timer være nok til dette Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Jeg ville lagt meg og heller stått opp før snuppa di våkner. Feks satt å vekkerklokken på fem eller noe og heller tatt en lur npr snuppa di sover i morgen. Jeg er ihvertfall fryktelig effektiv om morgenen. Lykke til Anonym poster: ca4f9eebe903c04df5b8ff0867e42098
Gulljnta Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Ta deg en god pause og gjør resten imorgen. Da leser du gjennom hele og gjør siste finish:)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Hvis du har skrevet det beste du klarer er det jo greit. Kan du stoffet godt og du har jobbet effektivt er det sikkert mulig å få en A med så liten innsats på eksamen, men om du ikke er ganske sikker på å levere en besvarelse som vil gi deg en toppkarakter bør du vell begynne å jobbe skikklig og utnytte den tiden du har til rådighet. Få noen andre til å passe ungen, sov noen timer og bruk resten på oppgaven slik at du vet at du har levert det beste du kan greie. Anonym poster: 7603f549e2df5561513a8929e9104ce5
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Hvis du ikke er sikker på Om du har noe tid imorgen så ville jeg bare tatt meg sammen og jobbet et par timer til. Du har ingen mulighet til å få noen til å se etter barnet ditt i morgen? Anonym poster: a8b41ce60c544e4b73c9a02db3395363
Følelsesvims Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 (endret) Skriv en liste over ting som må gjøres. Spis og drikk noe godt, koble av på et vis (les noe annet, se tv), og legg deg. Legg penn og papir ved siden av senga, slik at du kan skrive ned tanker som blir virrende i hodet. Sov. Fiks på ting imåra, uten bomull i hodet. Hilsen en erfaren hjemmeeksamenstudent Edit: Ville gjort den så ferdig som du klarer i kveld mens du klarer å tenke, slik at hvis himmelen ramler i hodet på deg så har du iallefall noe å levere! Da sover man bedre og Jeg har forøvrig en tendens til å jobbe meg langt inn i ørska, bli drittlei, og tenke WHATEVER før jeg leverer engang midt på natta Endret 8. april 2013 av Følelsesvims
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #8 Skrevet 8. april 2013 Hadde ikke tatt sjansen på at hun sover lur i morgen og leker fint for seg selv, hadde i alle fall stått opp før henne og gjort ferdig oppgaven, eller hvilt meg en times tid nå og jobbet videre litt i kveld. Anonym poster: 352de7da50244610c1fa2297985f42d2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #9 Skrevet 8. april 2013 6 timer inklusive lunsjpause og to kaffepauser + 1,5 time når du har 29 timer til rådighet? Nei, vet du, det synes jeg var lite ærlig talt... Ville lagt ned i hvert fall det dobbelte om det var meg - kanskje du kan bytte en dag i barnehagen eller skaffe barnevakt siden du har eksamen? Men men, kommer jo an på ambisjonene dine da, om du kan pensum godt skal det ikke mye til for å stå. Å håpe på en A når dine studiekamerater bruker minimum det dobbelte av tid tror jeg ikke du skal forvente. Anonym poster: 2bb9ddcb4eb5f0ab1c9383960f5444a3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #10 Skrevet 8. april 2013 Nei, jeg er ikke en toppstudent, uansett hvor hardt jeg prøver, får jeg ikke bedre karakterer enn B, så noen A her har jeg ingen ambisjoner om engang.. :/ dette er et studie som ikke er særlig relevant i forhold til utdannelsen min, det er egentlig bare et jeg tar fordi jeg var så lei hele permisjonen.. Så jeg er vel ikke så fryktelig ambisiøs muligens. Jeg kunne skrevet en bedre oppgave ja, men da måtte jeg hatt barnevakt i de 29 timene, og hun er ikke vant til å sove borte.. Så det var ikke aktuelt, selv om jeg hadde mulighet til det. Nei, har ikke mulighet til bvakt imorgen, da hadde jeg gjort det, såklart.. Men nei. Men kjenner at jeg er helt ødelagt, så jeg må ta kveld nå, og heller gjøre resten imorgen . Takk for svar! hi Anonym poster: e65344496158ead9334702516bfda3e8
Gjest sug lut Skrevet 8. april 2013 #11 Skrevet 8. april 2013 Hvis du har brukt sju og en halv time har du neppe skrevet godt nok dersom du har 29 timer til rådighet - det forventes langt mer av hjemme-eksamenere enn av en skoleeksamen, hvilket er den tiden du har brukt nå.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #12 Skrevet 8. april 2013 Du har jo ikke brukt stort med tid da! 6 timer på dagen, om man trekker fra 3 pauser er det kanskje bare 5 timer arbeid, og så 1,5 time i kveld. Det er nok forventet at du bruker langt mere tid, og lager en mye fyldigere oppgave når du har 29 timer på deg. Svelg en paracet, drikk et par kopper kaffe og jobb utover kvelden og natta til du er ferdig, sov noen timer, og så leser du over og tar finpussen i morgen. Hjemmeeksamen skal ikke være to roligere dager enn du vanligvis ville hatt, slik som du legger opp til nå. Ihvertfall har ikke jeg hørt om noen som har klart det på så kort tid. Anonym poster: c9459ee7054936cbbf2ef261575d7701
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #13 Skrevet 8. april 2013 Takk for mange svar, ga meg et spark i ræva. Problemet nå er at jeg finner ikke mer stoff! Oppgaven skal være på max 5 sider, jeg har bare 4,5.. Og føler at det blir endel gjentagelser om jeg skal skrive den siste halve siden. Det er ingen prosentsregel her, har undersøkt. Og max fem sider, hvor mange timer er det egentlig mulig å bruke på det da? Er vel ingen som sitter i 16 timer for så å bare få skrevet ned fem sider..? Hi Anonym poster: e65344496158ead9334702516bfda3e8
Gjest Siklerotte Skrevet 8. april 2013 #14 Skrevet 8. april 2013 Jeg har alltid vært en i-siste-liten-jobber og har aldri brukt langt tid på hverken semesteroppgaver eller hjemmeksamener (eller skoleeksamen for den del), men det har aldri farget av på resultatene mine - men det forutsetter at du er effektiv og har godt stoff, og det har du vel kanskje ikke hvis du fortsatt sitter oppe og sliter med å skrive siste rest. Hva skriver du om? Du har vel 10% +/- å gå på, så hvis du skriver en oppgave på 11 500 tegn uten mellomrom (som jo da er ca. fem sider), utgjør det cirka en halv side. Da er det bedre å avslutte enn å drive med gjentagelser. Bare sørg for at du er innenfor grensen - for jeg har levert en altfor kort hjemmeeksamen en gang, og jeg vet at jeg potensielt kunne ha strøket da jeg ikke oppfylte de formelle kravene - og det kan jo være litt kjedelig hvis oppgaven ellers er god (det skjedde heldigvis ikke, men det var ren og skjær flaks og kanskje en litt for snill sensor).
Iiiiik Skrevet 8. april 2013 #15 Skrevet 8. april 2013 Det er jo informasjonsinnhentingen som tar lengst tid, det å finne gode referanser, det å trekke linjer på tvers av pensum, det å spisse oppgaven slik at du både besvarer det de spør etter og gjør rede for dine egne avgrensinger. Min erfaring er at de korteste oppgavene er de mest krevende, da må du være "to the point" hele tiden.
Gjest sug lut Skrevet 8. april 2013 #16 Skrevet 8. april 2013 Takk for mange svar, ga meg et spark i ræva. Problemet nå er at jeg finner ikke mer stoff! Oppgaven skal være på max 5 sider, jeg har bare 4,5.. Og føler at det blir endel gjentagelser om jeg skal skrive den siste halve siden. Det er ingen prosentsregel her, har undersøkt. Og max fem sider, hvor mange timer er det egentlig mulig å bruke på det da? Er vel ingen som sitter i 16 timer for så å bare få skrevet ned fem sider..? Hi Anonym poster: e65344496158ead9334702516bfda3e8 Jo, det er veldig mange som gjør det. Det er vel i bunn og grunn svært få av mine studenter som IKKE har sittet minst tjue timer med en hjemme-eksamen. Fem sider ord er ikke verd noe i seg selv - det må være fem sider tekst med stringens og relevans og korrekte kilder etc.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2013 #17 Skrevet 6. mai 2013 Jeg fikk B! Og jeg brukte kun 7 timer Ville bare skryte litt.. Anonym poster: e65344496158ead9334702516bfda3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå