Gå til innhold

Hva er godt når man er kvalm da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hyperemesis, men idag føler jeg meg bittelitt bedre og er veldig sulten! Men har jo ikke lyst på noe, selvfølgelig.. Drikker helt utvannet saft..

Klarer ikke salt chips og druer lenger, for det har jeg kastet opp for mange ganger.. Heller ikke eple og plommer.

Anonym poster: 3bdb5d5ebf1f741ac038d2b794014fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Gratulerer som gravid. Jeg er tre gangs gravid nå. Andre gangen hadde jeg hyperemisis, ble innlagt på sykehus i flere dager. Jeg fikk da postafen, som egentlig er en reisesjukemedisin. Fåes uten respet i butikker og på apotek. Det funker som bare det. Jeg ble helt kvitt kvalmen. Tok det morgen og kveld frem til jeg var nesten 4 mnd på vei. Har brukt det i begynnelsen denne gangen også, og det har vært som natt og dag med kvalmen.

Det skal ikke være farlig å bruke når man er gravid.

Lykke til!

Skrevet

Det varierer veldig hva man har lyst på som gravid.

Dundersalt og fox fungerte litt for meg...

Postafen skal du ikke ta uten å ha snakket med legen! Strengt tatt så bør du vel ikke ta medisiner i det hele tatt før du har snakket med lege.

Jeg fikk ikke lov til å ta postafen, da mente legen at jeg heller burde sykemeldes. Dette står i felleskatalogen:

Graviditet/Amming:

Overgang i placenta: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg. Overgang i morsmelk: Går sannsynligvis over i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Anonym poster: 9cb0814e14350ff319847f077d267eec

Skrevet

COLA og ritz kjeks

Anonym poster: 808428fda9484a8c86791bb952df9591

Skrevet

Fikk postafen uten effekt. Går på zofran nå, men føler ikke det hjelper heller.. Det er sterke kvalmestillende som kreftpasienter pleier å få..

Spyr om jeg drikker cola.. Tåler heller ikke hvetemel så er ikke så lett å få i meg tørre skiver osv..

Denne kvalmen har virkelig tatt knekken på meg, vurderer abort hver dag for jeg vet virkelig ikke om jeg holder ut.. Har tross alt to barn fra før som trenger meg også.. Men er kommet til uke 10 nå, ligget i 5 uker med dette.. Håper på bedring snart..

HI

Anonym poster: 3bdb5d5ebf1f741ac038d2b794014fb0

Skrevet

Enig at du bør snakke med lege før bruk av postafen. Jeg tok selvsagt det i samråd med lege og jordmor. Jeg gikk ned 6 kg på en uke, og var sykemeldt men klarte ikke å få i meg noen ting. Selv vann gjorde så jeg brakk meg og kastet opp. Jeg klarte ikke å fungere i det hele tatt. Så på sykehuset ga de meg intravenøst væske og postafen.

Og siden jeg ble gravid etter 5 mnd igjen denne gangen kunne jeg ikke henge over doskåla i tre mnd med en liten baby hjemme. Jordmor og lege sa da jeg kunne ta postafen, men da holdt det med en halv om morgen og en halv om kveld. Hvis ingenting annet fungerer mener jeg det er verdt å undersøke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...