Gå til innhold

Hvilken formsydd bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å kjøpe meg en ny bæresele til barn nr to. Tidligere hadde jeg BabyBjørn, men ønsker meg en annen bæresele til neste mann.

Det må være en bæresele som er formsydd og lett å bruke. I tillegg vil jeg ha en som kan brukes på magen med baby både mot meg og fra meg, samt på ryggen. Den bør også være god for babyen/barnet og kunne brukes helt til 1-2 år.

Noen som har noen anbefalinger?

Anonym poster: 179dd437833356c3e73f92d3878b3f23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den ikke, men jeg tenkte jeg skulle handle stokke sin 3 i 1 sele :-)

Virker som den er bredere og mer behagelig å sitte i også i setet enn babybjørn sin..

Skrevet

Det finnes vel egentlig ingen gode hvor du kan ha barnet fra deg. Fordi den bærestillingen blir så ergonomisk helt feil.

Anbefaler ellers Beco.

Anonym poster: e3c3a8b8719e187a1cef1a666477a296

Skrevet

Ingen bæreseler er beregnet til å bære fremover bortsett fra BB og Stokke sin.

Hvorfor vil du bære fremover?

Hvis ikke det er et must for deg vil jeg mye heller anbefale Manduca, ergo, beco eller en klipse mei tai :)

Skrevet

Jeg lurer på å kjøpe meg en ny bæresele til barn nr to. Tidligere hadde jeg BabyBjørn, men ønsker meg en annen bæresele til neste mann.

Det må være en bæresele som er formsydd og lett å bruke. I tillegg vil jeg ha en som kan brukes på magen med baby både mot meg og fra meg, samt på ryggen. Den bør også være god for babyen/barnet og kunne brukes helt til 1-2 år.

Noen som har noen anbefalinger?

Manduca, de har alt! Kan bære barnet på mage og på rygg. Ergonomisk riktig. Godt polstret. Kan reguleres masse både for bærer og for barn, til og med forstykket kan forlenges. Integrert nyfødtinnlegg og sovehette. Brukte bår istedet for bæremeis fram til barnet var over tre år. Veldig komfortabel å bære. Se youtube for demovideoer. Har også testet ut ergobaby, men den erxen enklere sele med mindre integrete finesser og reguleringsmuligheter.

Anonym poster: 1dfb1cdfa5f5e770ca585d54860d073e

Skrevet

Ingen bæreseler er beregnet til å bære fremover bortsett fra BB og Stokke sin.

Hvorfor vil du bære fremover?

Hvis ikke det er et must for deg vil jeg mye heller anbefale Manduca, ergo, beco eller en klipse mei tai :)

Er ikke et "must" å bære fremover kanskje. Men er det jeg har vært vant til med BabyBjørn. Jeg bar ikke så mye med førstemann, litt fordi jeg leste så mye negativt om BabyBjørn. Så derfor vil jeg ha en bedre sele (men enkel å ta på/av) denne gang slik at jeg kanskje kan bære mer:)

Skrevet

ergobaby carrier.... fikk jeg tips om her inne.. har sett litt på de og de har 5 forskjellige typer og alle typene kan du bruke bak og forann, innover ogutover

Skrevet

Jeg har selv brukt meitai og manduca, og veldig fornøyd med sistnevnte, MEN å anbefale den fremfor en annen til deg blir helt feil, da det er helt individuelt hva som passer DEG. Du MÅ prøve først og finne ut hva du liker å bære i. F.eks. kan ikke jeg bære i beco, den passer bedre for de med litt lengre overkropp enn det jeg har. Jeg får veldig lett vondt i skuldrene nesten uansett hva jeg bærer i osv, Så ulike ting å ta hensyn til mtp fysikk og "plager2.

Det jeg ALDRI vil bære i er babybjørn eller andre seler fremovervendt, som andre sier her er det ikke noe bra ergonomisk.

Sjekk ut om beco, manduca, meitai, ergo m.fl. passer deg.

Lykke til :)

Anonym poster: 90cfbc6a345eaead3c6b80d93787680b

Skrevet

ergobaby carrier.... fikk jeg tips om her inne.. har sett litt på de og de har 5 forskjellige typer og alle typene kan du bruke bak og forann, innover ogutover

Du kan ikke ha baby vendt fra deg i ergobaby.

Anonym poster: 926668caead0b16566b779feef966cc7

Skrevet

Du kan ikke ha baby vendt fra deg i ergobaby.

Anonym poster: 926668caead0b16566b779feef966cc7

åhh? daså.. trodde man kunne det...har ikke kjøpt den enda.. så det var bra å vite

Skrevet

Har vært fornøyd med manduca til forrige barn. Hvis du bor i nærheten av Oslo har bæreglede butikk der tror jeg. Eller finnes forumet tettinntil med masse tips.

Anonym poster: c496590dd46f506bbd9fbee3595055ef

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg bor ikke i en storby, så vet ikke om noen butikker her hvor de selger andre bæreseler enn Stokke og BabyBjørn... Så da er det vanskelig å få prøvd før kjøp på nett. Men skal sikkert en tur til Bergen ila vår/sommer. Noen som er kjent der og kan anbefale en butikk hvor jeg kan få prøvd ulike seler?

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg bor ikke i en storby, så vet ikke om noen butikker her hvor de selger andre bæreseler enn Stokke og BabyBjørn... Så da er det vanskelig å få prøvd før kjøp på nett. Men skal sikkert en tur til Bergen ila vår/sommer. Noen som er kjent der og kan anbefale en butikk hvor jeg kan få prøvd ulike seler?

Anbefaler det virkelig å benytte forumet tettinntil.no. Der arrangerer de også bæretreff hvor erfarne bærere tar med seg de ulike bæreanretnifene sine så nybegynnere kan få prøve dem og få svar på det de lurer på :)

Anonym poster: af50b4795d7bed248ac7d6307fbdcfae

Skrevet

Jeg har meitai. Den fikk jeg en venninne til å sy til meg, og den er super. I begynnelsen når lille var 10 mnd var det litt klur å få henne på plass, jeg måtte helst ha noen andre til å hjelpe. Nå er hun 15 mnd, og kryper oppå ryggen min selv :)

Jeg har ikke prøvd meitaien på magen. Jeg kan tenke meg det er ubehagelig å ha et så stort barn på magen. Jeg hadde sleepywrap sjal når hun var spedbarn, det funket fint så lenge hun var baby.

Skrevet

Bestilte min sele på nettbutikk. Er jo angrerett ved netthandel, så ingen problem :-)

Anonym poster: 1dfb1cdfa5f5e770ca585d54860d073e

Skrevet

Vi kjøpte Stokke sin fordi det var 3-1 og når vi fikk testet den litt i butikken så valgte vi den.

Vi prøvde den på nevøen vår i helga og vi var ikke fornøyd..

Babyen får ikke noe støtte til nakken..Det er jo ikke bra at nakken slenger rundt..Dessuten var det tungvindt å få han ut av selen fordi beinet henger igjen i den tynne selen.

Vi har byttet til den de har selv, BabyBjørn Miracle :)

Der får baby nok støtte til nakken og han sitter bedre :)

Skrevet

Het vi bor har de ergo både på barnas hus og på en annen utstyrsbutikk. Om du kjenner noen som har en ergo/manduca eller annen sele, kan du jo spørre om å få prøve, og så evt bestille på internett :)

Skrevet

Så vidt jeg vet er vel beco gemini eneste formsydde selen som kan brukes med baby fra deg, men det er ikke ergonomisk riktig bæring og skal bare brukes den veien for en veldig kort periode. Den kan brukes til bæring på rygg, mage og på siden.

Skrevet (endret)

Til nyfødt abefaler jeg et bæresjal, gjerne elastisk. Caboo carrrier (tidl. baby close carrier) er et formsydd ringsjal uten knyting som er kjapt å ta på :)

Fra 3 mnd og oppover har jeg god erfaring med Angelpack bæresele :) Klikkes fast med tre spenner og er dermed minst like enkel å ta på som en babybjørn. Pluss at babyen får støtte langs undersiden av lårene helt ut til knærne og ikke bare henger i en diger truse som hos BB. Forovervendt bæring er krise for en myk babyrygg men sikkert greit i krisesituasjoner.

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...