Gå til innhold

Barnerom på kun 9 kvm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal av den lille plassen på rommet. Angrer på vi kjøpte hus med så lite barnerom. Tips til praktiske løsninger tas imot med takk :-)

Anonym poster: 7bb7d6ad4b9935a725621e99417cd573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir gal av den lille plassen på rommet. Angrer på vi kjøpte hus med så lite barnerom. Tips til praktiske løsninger tas imot med takk :-)

Jeg vokste opp med 7. Led ingen nød, ut over en kortere fjortisperiode med misunnelse på venninnenes store rom.

Hadde loftsengmed skrivepult og hyller under frem til jeg ble 14, da fikk jeg loftseng med liten sofa og bord under i stedet. Hadde eget klesskap i gangen for å frigjøre plass på rommet.

Lyse farger, luftighet og for all del mye og systematisk oppbevaring!

Skrevet

Her har yngste ca 6 kvm. rom så vet hvordan det føles. I ene kortenden er døra og i andre er det vindu som går over hele veggen. Guden må vite hvor mange ganger vi har ominnredet det uten å bli fornøyd. Blir gal...

Anonym poster: 68e347c4fb8037d5af244ba1dbfa60bb

Skrevet

Vokste også opp med et 6-7 kvm stort soverom, og funka veldig fint for min del. Mine barn har ikke større selv, men har løst det i småbarnsperioden med små senger, og som hun over snakker om loftseng med oppbevaring under, slik som pult, skap,hyller.

Skrevet

Ikke ha klær eller skrivebord på rommet. Leksene gjøres vel ofte på kjøkkenbordet uansett. Juniorseng de første årene, og loftsseng deretter. Kompakte møbler er vel et stikkord :) Utnytt høyden om det lar seg gjøre for å frigi gulvplass.

Skrevet

Plasser kleskapet et annet sted enn på barnerommet. F.eks på gangen utenfor. Bedre at det er litt trangt i gangen og bedre plass på rommet. Heller et stort lekebord i lav høyde enn skrivebord, som sagt, lekser gjøres helst ved kjøkkenbordet med foreldrehjelp de første årene.

Utnytt veggen over døra. IKEA har en del veggskap og hyller som får plass mellom dørkarm og tak. Her kan du ha en del sesongleker og utstyr som brukes sjelden.

Vi likte ikke loftseng og solgte den. Bedre med litt lavere seng med skuffer under. Med et stort sengeteppe og noen fine puter ble senga "sofa" om dagen, fint når de begynner å få venner på besøk og skal sitte og spille på pad-en og slikt. Så kan man ha veggskap/hyller over senga i stedet (husk at det må være plass til å sitte under).

Anonym poster: ba0ee004d3c1d4eea732e667f280f16b

Skrevet

9 kvm er da slettes ikke så galt. Her sover 2 små barn sammen på 9 kvm foreløpig...

Hvor stort er barnet som bruker rommet?

Stompa hadde en utrolig smart seng(ute av produksjon dessverre, men er å få tak i brukt). http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=40425311&sort=5&keyword=Stompa+seng

De har vel flere "smarte" varianter;-)

Anonym poster: 04232ad6e85df588158201ed24a948fb

Skrevet

Har samme problem, jenta mi har 6 kvm, dør i den ene enden og stort vindu i det andre og på veggen bak døre og bortover så er det et stort innebygget 4dørs skap. Så her har vi en stor kommode med 8 skuffer oppover mellom skap og vindu og på andre siden har vi en enkel hylle på veggen 2 små stoler og et bord som ho kan leke ved og sprinkelsengen på venstre siden med en gang man kommer inn døra. enkelt teppe på gulvet. Og da er det helt greit for henne å leke der. Ene skapet er fullt av leker som ho kan åpne opp å dra ut det ho vill. Men gruer meg til vi skal over på jr seng, da må vi vurdere å bytte rom (har 2 andre rom tilgjengelig som er kontor/gjesterom og et Hobbyrom med sløydbenk og pult til symaskin osv) men de rommene er på andre siden av huset så er litt skeptisk til det siden ho fremdeles er liten.

Noen som har bedre løsning på rommet som de vil dele?

Skrevet

Hæ? Jeg er hadde rom på rundt 7 kvm helt til jeg var 15. Da fikk jeg 17, det kjentes ut som en liten leilighet! :P Når barnet er stor nok kan du kjøpe en loftseng, så kan pulten stå under. Mer enn nok plass. Tror min kjæres barndomsrom er på maks 6 kvm, og det med skråtak. Man klarer seg da fint.

Skrevet

Når kan barna begynne å sove i loftseng? Treåringen min har bare 8 kvm, og jeg kjenner på at det er litt i minste laget...

Anonym poster: 0cf7dfa3ec7e929af69c3bab1f8ba0d4

Skrevet

Får se på det som trening til poden skal flytte på studenthybel, de er ofte ikke mer enn 8-12 kvadrat de heller ;)

Skrevet

Oj, er 9 m2 et lite soverom???

Jo mer jeg leser her inne, jo mer forunderet blir jeg, virker som alle enten er fattige alenemødre på overgangsstønad som lever på 352 kroner i måneden, er svinrike kakser som synes rom på 9 m2 er trange, hus på under 240 m2 er små og at man ikke bør få barn om man ikke har 300 000 på konto, snart nedbetalt hus (på over 240 kvadrat) og bil til minst en halv million...

Anonym poster: d7f7b95ae0aa9604c57b029adfe2949d

Skrevet

9 m2 kan godt være et lite soverom, kommer jo veldig an på utforming. Her er lillesøster som på 11m2 veldig mye mindre enn storesøsters på 12 m2 pga av utformingen

Skrevet

Vi har bare fire overskap som henger bortover (2 doble) på veggen. De henger så høyt at barna kan ha leker/leke under. På den måten har vi beholdt gulvplassen, samtidig som barna har klærne på rommet sitt. Bare klær som henger er på vårt rom.

De har også hver sin romdeler inntil en kortvegg, den med 8 rom fra IKEA. Har kasser med leker og bøker inni der. Det er også skuffer under sengene og i nattbordene som de har leker etc i. De har ikke skrivepult. Hvis vi rydder bort leker så er det mulighet for pulter.

Anonym poster: 95038ff40c2c05e7facded800de00a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...