Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Gjør det noe å lekke litt fostervann? Er ikke snakk om at det er så sye at jegmå bytte bind iløpet av dagen. Kjenner det renner stadig og når jeg tørker meg da så er det helt blankt og vannaktig. Lukter ikke noe. Gjør det noe så lenge det er så små mengder? Det er vel først ved større mengder det er infeksjonsfare eller i verste fall atman går tom og babyen må ut? Skal på kontroll i morgen så kommer til å nevne det da, men tenkte bare å høre om deres erfaringer :-) Anonym poster: dca6b53e107a8405913f402fede4aa60
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Må understreke at jeg har noen som helst erfaring fra helsevesenet, og er ingen fagperson. Sånn JEG har skjønt det, så er det alltid infeksjonsfare om vannet har gått, noe det jo har om det lekker. Du bør i så fall unngå bading, sex osv. Ville tatt på et bind før kontrollen i morgen så de får sjekket om det faktisk er fostervann, for er det det, så vil de nok gjøre noe med det. For ordens skyld, så har jeg i alle mine svangerskap trodd jeg har hatt lekkasje, men det har bare vært tynnflytende utflod. Uansett viktig at du tar kontakt med føden eller legen du skal ha kontroll hos om du mistenker at vannet har gått. Hvor langt på vei er du forresten? Anonym poster: c71854ec3dde211f45a606a774d102f3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Jeg er i uke 34 :-) Kan jo selvsagt hende det bare er tyntflytende utflod også, men kan liksom ikke huske jeg hadde det sist. Hehe, helt utrolig hvor mye man skal analysere og vurdere når man går gravid altså Anonym poster: dca6b53e107a8405913f402fede4aa60
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Om du lekker fostervann er det innfeksjonsfare uansett hvor mye du lekker, det er fordi det har gått hull på fosterhinnen og det er åpent rett inn til babyen. Men det er ikke sikkert det er fostervann du lekker, det er veldig vanlig med mye vannaktig utflod mot slutten av svangerskapet, det er hormonene sin skyld. En grei måte å sjekke det på er å ta på seg en sort truse, om det du lekker blir hvitt når det tørker er det utflod og ikke fostervann. Er du usikker på hva det er kan jordmor sjekke det, om det er fostervann eller utflod altså. I følge min jordmor må de ta slike sjekker daglig, for det er ofte veldig vanskelig å se forskjell. Anonym poster: e8ebd4ce0d69fdea65a614c88a6fbea2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Takk for tips om sort truse, det skal jeg forsøke :-) Anonym poster: dca6b53e107a8405913f402fede4aa60
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Jeg er i uke 34 :-) Kan jo selvsagt hende det bare er tyntflytende utflod også, men kan liksom ikke huske jeg hadde det sist. Hehe, helt utrolig hvor mye man skal analysere og vurdere når man går gravid altså Anonym poster: dca6b53e107a8405913f402fede4aa60 Om det er forstervann du lekker skal du kontrolleres på sykehus, ofte blir man lagt inn for at de skal holde øye med babyen inni der. Få det sjekket opp du. Anonym poster: e8ebd4ce0d69fdea65a614c88a6fbea2
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 Mitt fostervann hadde gått ( tydeligvis veldig gradvis da) uten at jeg hadde merket det. Når babyen vår ble født, var det alvorlig lite vann igjen. Jordmora sa at det var veldig bra han ble født før termin! Så undersøk hva dette er. Anonym poster: 46bf85d5227efb0537c0030f115cdb82
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #8 Skrevet 8. april 2013 Skal si klart ifra om det i morgen. Kontrollen er med ultralyd så det ser de det vel da om det lekker? Har kjent denne renningen i 3 dager nå, men synes liksom det har blitt mer i dag.... Litt tidlig med det allerede da :-/ Anonym poster: dca6b53e107a8405913f402fede4aa60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå